Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/57919
Title: Професійно-особиснісний саморозвиток майбутніх інженерів у процесі навчання: сутність і механізми
Other Titles: Professional and personal self-development of future engineers in ed-ucational process: nature and mecha-nisms
Authors: Михайличенко, Валентина Євдокимівна
Гура, Тетяна Віталіївна
Галущак, Ірина Володимирівна
Keywords: професійно-особиснісний саморозвиток; самоосвіта; саморегуляція; самовизначення; самовиховання; самостійна работа; технічний університет; professional and personal self-development; self-education; self-regulation; self-determination; self-education; independent study; technical university
Issue Date: 2020
Publisher: Інститут психології ім. Г. С. Костюка
Citation: Михайличенко В. Є. Професійно-особиснісний саморозвиток майбутніх інженерів у процесі навчання: сутність і механізми / В. Є. Михайличенко, Т. В. Гура, І. В. Галущак // Психологічний часопис : наук. журн. = Psychological Journal : sci. review. – 2020. – Т. 6, вип. 4 (36). – С. 257-266.
Abstract: В статті розглянуто сутність професійно-особиснісного саморозвитку (ПОС) і необхідність формування готовності студентів до нього в процесі навчання у ЗВО. Визначено головні механізми цілеспрямованого впливу людини на саму себе: самопізнання, самовизначення, самоосвіта, самоконтроль, саморегуляція, самовиховання, самостійна робота. Приведено результати першого етапу педагогічного експерименту по формуванню готовності до ПОС. Показано більш високий рівень студентів експериментальної групи, що є результатом їх цілеспрямованої самостійної роботи і педагічно-психологічного супроводу викладачами кафедри. В статті звернена увага на низьку психологічну готовність майбутніх інженерів та недостатню розробленість інноваційних педагогічних технологій, які сприятимуть формуванню у студентів готовності до ПОС.
The article indicates the orientation of the educational process of institutions of higher education on the student’s professional and personal self-development, which provides for the creation of such a development environment that would make the student himself more con-sciously and purposefully master the methodology and technology of self-knowledge, self-education, self-training and self-improvement. The personal result of professional self-development is manifested in the dynamics of the image of self and its characteristics.
ORCID: orcid.org/0000-0001-7390-5319
orcid.org/0000-0003-2323-3440
orcid.org/0000-0002-9550-0686
DOI: doi.org/10.31108/1.2020.6.4
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/57919
Appears in Collections:Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"
Кафедра "Фізика"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PCh_2020_6_4_Mykhailychenko_Profesiino-osobystisnyi.pdf856,08 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.