Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/5848
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСаппа, Ганна-Марія Миколаївнаuk
dc.date.accessioned2014-05-04T08:17:55Z-
dc.date.available2014-05-04T08:17:55Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationСаппа Г.-М. М. Професійне самовизначення учнівської молоді як процес: емпіричній аналіз / Г.-М. М. Саппа // Український соціум. – 2012. – № 2 (41). – С. 41-50.uk
dc.identifier.urihttp://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/5848-
dc.description.abstractУ статті аналізуються результати дослідження процесу професійного самовизначення учнівської молоді. Результатом процесу професійного самовизначення стають зміни в свідомості особистості щодо вибору сфери професійної діяльності, які ведуть особистість до формування її професійних інтересів, потреб і, в кінцевому рахунку, до свідомого вибору професії.uk
dc.description.abstractIn the article the analysis of results of research of process of professional self-determination of school’s young people is conducted. The condition of professional self-determination of school’s young people changes from a stage to a stage and represents the difficult formation inherent in the certain age period. Changes in consciousness of the person concerning a choice of sphere of professional work become result of process of professional self-determination. These changes pass gradually and during process conduct the person to formation of its professional interests, requirements, and, finally, to a conscious choice of professionen
dc.language.isouk-
dc.publisherІнститут економіки та прогнозування НАН Україниuk
dc.subjectпрофесійна орієнтаціяuk
dc.subjectпрофесійне самовизначенняuk
dc.subjectстадії професійного самовизначенняuk
dc.subjectprofessional orientationen
dc.subjectprofessional self-determinationen
dc.subjectstages of professional self-determinationen
dc.titleПрофесійне самовизначення учнівської молоді як процес: емпіричній аналізuk
dc.title.alternativeProfessional self-determination os school’s young people as a process: the empirical analysisen
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Кафедра "Соціології і публічного управління"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2012_Sappa_Profesiine_samovyznach.pdf409,44 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.