Розрахунково-експериментальні дослідження макету гідропередачі танкової трансмісії

Анотація

Задля обґрунтування прогресивних технічних рішень радіальних гідрооб’ємних передач необхідно здійснювати дослідження напружено деформованого стану їхніх найбільш відповідальних та навантажених елементів. Зокрема, викликає інтерес визначення раціональних параметрів блоку циліндрів, який підлягає дії значного тиску робочої рідини. Це призводить до формування напружено-деформованого стану із високим рівнем напружень та пружних переміщень. Вони можуть бути небезпечними із точки зору міцності, жорсткості та працездатності гідрооб’ємної передачі у цілому. Для здійснення чисельних досліджень напружено-деформованого стану блоку циліндрів гідрооб’ємної передачі на етапі проектування розробляються скінченно-елементні моделі із варійованими параметрами. Разом із тим на цьому етапі досліджень бажано мати у розпорядженні верифіковану чисельну модель. Задля цього у роботі описані розрахунково експериментальні дослідження макету циклічної частини блоку циліндрів гідрооб’ємної передачі. З одного боку, ці дослідження виконані за допомогою експериментального методу голографічної інтерферометрії. З іншого боку, здійснені розрахунки із використанням методу скінченних елементів. У ході порівняння отриманих результатів визначені параметри скінченно-елементних моделей, які забезпечують високу точність розрахунку напружено-деформованого стану блоку циліндрів гідрооб’ємних передач.
In order to substantiate the advanced technical solutions of radial hydrovolume transmissions, it is necessary to study the stress-strain state of their most responsible and loaded elements. In particular, it is of interest to determine the rational parameters of cylinder block, which is subject to significant pressure of working fluid. This leads to the formation of a stress-strain state with a high level of stresses and elastic displacements. They can be dangerous in terms of strength, rigidity and performance of the hydraulic transmission in general. To carry out numerical studies of the stress strain state of cylinder block of hydrovolume transmission at the design stage, finite element models with varied parameters are developed. However, at this stage of research, it is desirable to have a verified numerical model. For this purpose, the paper describes the computational and experimental studies of the layout of the cyclic part of the hydrovolume transmission cylinder block. On the one hand, these studies were performed using the experimental method of holographic interferometry. On the other hand, calculations were performed using the finite element method. In the course of comparison of the received results, the finite element model parameters are determined which provide high accuracy of the stress-strain state calculation of hydrovolume transmissions cylinder block.

Опис

Ключові слова

напружено-деформований стан, гідрооб'ємна передача, метод скінченних елементів, блок циліндрів, stress-strain state, hydrovolume transmission, finite element method, cylinder block

Бібліографічний опис

Розрахунково-експериментальні дослідження макету гідропередачі танкової трансмісії / А. В. Грабовський, В. В. Третяк, І. О. Волошина, М. М. Ткачук, С. І. Марусенко, В. І. Сєриков, І. П. Гречка, Г. В. Ткачук, А. О. Зарубіна, А. Ю. Васильєв, О. В. Стаховський // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Сер. : Машинознавство та САПР = Bulletin of the National Technical University "KhPI". Ser. : Engineering and CAD : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2022. – № 1. – С. 43-53.