Сутність науково-пізнавальної компетентності майбутніх інженерів

Ескіз

Дата

2021

ORCID

DOI

doi.org/10.32840/1992-5786.2021.75-2.33

item.page.thesis.degree.name

item.page.thesis.degree.level

item.page.thesis.degree.discipline

item.page.thesis.degree.department

item.page.thesis.degree.grantor

item.page.thesis.degree.advisor

item.page.thesis.degree.committeeMember

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Класичний приватний університет

Анотація

У статті висвітлено розвиток педагогічної думки стосовно понять «компетентність», «пізнавальна компетентність», які є ключовими в компетентнісному підході в професійній освіті. Проаналізовані споріднені поняття: «пізнавальна компетентність», «науково-пізнавальна діяльність», «науково-пізнавальна компетентність», зміст яких має спільні й відмінні риси. Визначено, що науково-пізнавальна компетентність співвідноситься зі сферою науково-пізнавальної діяльності майбутнього інженера, що це особлива, ведуча діяльність для осіб старшого юнацького віку (студентства), яка характеризується засвоєнням певних знань, вмінь, навичок, розвитком здібностей, інтелекту, інтересу до пізнання та формуванням низки якостей (критичності, самостійності, незалежності, відповідальності тощо), які формуються в процесі цієї діяльності. Узагальнення результатів теоретичного аналізу дозволило відзначити, що пізнавальна компетентність характеризується: вирішенням реальних професійних завдань, сформованими знаннями, вміннями, здатністю до продуктивного пізнання, накопиченням досвіду, здатністю до творчості, нестандартого мислення, здатністю до самовдосконалення, самоосвіти. Ураховуючи погляди вітчизняних та зарубіжних вчених, визначено сутність поняття «науково-пізнавальна компетентність майбутніх інженерів» науково-пізнавальна компетентність майбутніх інженерів як здатність особистості, яка характеризується мотиваційним прагненням до пізнання, активною дослідною діяльністю, уміннями аналізу, синтезу, класифікації, порівняння, узагальнення та особистісними якостями критичності, самостійності, незалежності, відповідальності, що забезпечують можливість ефективно виконувати інженерні професійні функції та бути конкурентоспроможним. Перспективи дослідження полягають у визначенні структурних компонентів науково-пізнавальної компетентності майбутніх інженерів у процесі природничої підготовки та вивченні підходів щодо формування науково-пізнавальної компетентності майбутніх інженерів у процесі природничої підготовки.
The article highlights the development of pedagogical thought regarding the concepts of competence, cognitive competence, which are key to the competency-based approach in professional education. The related concepts are analyzed: Cognitive competence, scientific-cognitive activity, scientific-cognitive competence, the content of which has common and distinctive features. It was defined that scientific-cognitive competence corresponds to the sphere of scientific-cognitive activity of a future engineer, it is a special, leading activity for persons of senior adolescence (students) which is characterized by mastering of certain knowledge, abilities, skills, development of abilities, intelligence, interest to knowledge and formation of a number of qualities (criticism, independence, independence, responsibility, etc.) which are formed during this activity. Generalization of the results of theoretical analysis allowed to note that cognitive competence is characterized by: solution of real professional tasks, formed knowledge, skills, ability to productive cognition, accumulation of experience, ability to creativity, non-standard thinking, ability to self-improvement, self-education. Considering the views of domestic and foreign scientists, the essence of the concept scientific-cognitive competence of future engineers is defined. scientific-cognitive competence of future engineers as a personality ability, which is characterized by motivational aspiration to knowledge, active research activity, skills of analysis, synthesis, classification, comparison, generalization and personal qualities of criticism, independence, responsibility, which provide the ability to effectively perform engineering professio The prospects of the research are to determine the structural components of future engineers’ scientific and cognitive competence in the process of natural training and to study the approaches to develop future engineers’ scientific and cognitive competence in the process of natural training.

Опис

Ключові слова

компетентність, науково-пізнавальна діяльність, пізнавальна компетентність, науково-пізнавальна компетентність, інженер, competence, scientific-cognitive activity, cognitive competence, scientific-cognitive competence, engineer

Бібліографічний опис

Резнік С. М. Сутність науково-пізнавальної компетентності майбутніх інженерів / С. М. Резнік, Т. В. Соколова // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. – Запоріжжя : КПУ, 2021. – № 75, т. 2. – С. 174-178.

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced