Зарубіжний і вітчизняний досвід інноваційних подієвих активностей у ресторанному бізнесі та гастрономічному туризмі

Анотація

Мета. Метою цього дослідження є виявлення та узагальнення сучасних успішних практик застосування подієвих активностей у ресторанному бізнесі та гастрономічному туризмі; удосконалення підходів до адміністрування та маркетингового супроводу ресторанних заходів. Результати. Проведене дослідження показало, що в ресторанному бізнесі та гастрономічному туризмі триває процес спеціалізації та виділення вузьких споживчих ніш на основі інтересів і мотивів відвідувачів; з боку клієнтів підвищуються вимоги до якості та різноманітності послуг. Ці обставини, а також високий рівень конкуренції в галузі, змушують власників бізнесу шукати інноваційні способи залучення клієнтів. Ресторанна подієва активність – один із таких способів. Зарубіжний і вітчизняний ресторанний бізнес уже накопичив значний досвід розробки та впровадження ресторанних подій різного спрямування. Наразі індустрія гостинності пропонує безліч різноманітних подієвих активностей. Велика кількість унікальних ресторанних заходів різного спрямування ускладнює зусилля, спрямовані на їх типологізацію. З точки зору планування подієвої активності в ресторані можна виділити самодостатні ресторанні заходи, які не рекомендується поєднувати з іншими подіями, та модульні ресторанні заходи, які будуть більш привабливими в разі їх поєднання з іншими подієвими активностями. При формуванні банку ресторанних подієвих активностей, складанні базового пакету подій та розробці меню необхідно враховувати концепцію конкретного ресторану, а також фактори зовнішнього та внутрішнього середовища. Наукова новизна дослідження полягає в уточненні перспективних напрямів розвитку подієвої активності в ресторанах. Подальший розвиток отримало дослідження механізму використання ресторанних заходів як засобу підвищення привабливості та впізнаваності бренду ресторану. На основі проведеного аналізу удосконалено методичний підхід до формування банку ресторанних активностей, складання базового пакету подій і розробці Event-меню ресторану. Практична цінність отриманих результатів полягає в можливості їх використання у практичній діяльності підприємств ресторанного бізнесу й туристичних агенцій, що спеціалізуються на гастрономічному туризмі.
Purpose. The paper aims to identify and summarize current successful practices of event activities in the restaurant business and gastronomic tourism; to improve approaches to the administration and marketing support of restaurant events. Results. The study showed that in the restaurant business and gastronomic tourism continues the process of specialization and allocation of narrow consumer niches based on the interests and motivations of visitors; customers are increasing demands on the quality and variety of services offered. These circumstances, as well as the high level of competition in the industry, are forcing business owners to look for innovative ways to attract customers. Restaurant event activity is one such way of doing this. The foreign and domestic restaurant business has already accumulated considerable experience in developing and implementing various types of restaurant events. Nowadays, the hospitality industry offers a huge variety of event activities. The large number of unique restaurant events with different focuses makes efforts to typologize them difficult. In terms of planning the event activities of the restaurant, we can distinguish self-sufficient restaurant events, which are not recommended to be combined with other events, and modular restaurant events, which would be more attractive if combined with other event activities. When forming a bank of restaurant activities, compiling basic events packages and developing an Event-menu, you need to consider the concept of a particular restaurant, as well as external and internal environment factors. Scientific novelty of the study lies in the clarification of promising directions for the development of event activity in restaurants. The study of the mechanism for using restaurant events as a means of increasing the appeal and brand awareness of the restaurant was further developed. Based on this analysis, the methodological approach to the formation of a bank of restaurant activities, compiling a basic package of events and the development of the Event-menu of the restaurant was improved. Practical value of the obtained results lies in the possibility of their use in practical activities of the restaurant businesses and travel agencies specializing in culinary tourism.

Опис

Ключові слова

інновації, ресторанний бізнес, гастрономічний туризм, подієві активності, ресторанні заходи, гастрономічні події, гастрономічні тури, базовий пакет подій, банк ресторанних заходів, Event-меню, innovation, restaurant business, culinary tourism, event activity, restaurant events, culinary events, culinary tours, basic events package, restaurant events bank, Event-menu

Бібліографічний опис

Якименко-Терещенко Н. Зарубіжний івітчизняний досвід інноваційних подієвих активностей у ресторанному бізнесі та гастрономічному туризмі [Електронний ресурс] / Н. Якименко-Терещенко [та ін.] // Journal of Innovations and Sustainability. – Electronic text data. – 2022. – Vol. 6, No 4. – 15 p. – URL: http://is-journal.com/is/article/view/125/76, free (accessed 06.03.2023).