New design of the tractor exhaust muffler based on computational fluid dynamics analysis
Дата
2013
Автори
ORCID
DOI
item.page.thesis.degree.name
item.page.thesis.degree.level
item.page.thesis.degree.discipline
item.page.thesis.degree.department
item.page.thesis.degree.grantor
item.page.thesis.degree.advisor
item.page.thesis.degree.committeeMember
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
НТУ "ХПИ"
Анотація
New regulations and standards for noise emission increasingly compel the automotive firms to make some improvements in exhaust systems of engines which include the muffler. First of all such improvement concerns the decreasing of engine noise. Nowadays, the perforated reactive mufflers which have an effective damping capability are specifically
used for this purpose. New designs should be analyzed with respect to both acoustics and back pressure. In this study, a new design of reactive perforated mufflers are investigated numerically by using computational fluid dynamics (CFD) tools. Back pressure was obtained based on the flow field analysis and compared for commercial and new design mufflers.
Новые стандарты и нормативы по уровню шума автотракторных двигателей заставляют производителей совершенствовать выпускные системы ДВС. В первую очередь, такие улучшения касаются снижения уровня шума. В приведенном исследовании новая конструкция реактивного глушителя предложена для тракторного дизеля. Выполнены газо- динамические расчеты с использованием программ вычислительной газовой динамики (CFD). Уровень противодавления был установлен по результатам анализа течения газа через глушитель, и выполнено сравнение этого параметра для серийной и новой конструкции глушителей.
Новые стандарты и нормативы по уровню шума автотракторных двигателей заставляют производителей совершенствовать выпускные системы ДВС. В первую очередь, такие улучшения касаются снижения уровня шума. В приведенном исследовании новая конструкция реактивного глушителя предложена для тракторного дизеля. Выполнены газо- динамические расчеты с использованием программ вычислительной газовой динамики (CFD). Уровень противодавления был установлен по результатам анализа течения газа через глушитель, и выполнено сравнение этого параметра для серийной и новой конструкции глушителей.
Опис
Ключові слова
Бібліографічний опис
Samoilenko D. E. New design of the tractor exhaust muffler based on computational fluid dynamics analysis / D. E Samoilenko // Двигатели внутреннего сгорания. – 2013. – № 1. – С. 72-74.