Особливості розвитку психологічної готовності аспірантів технічних університетів до роботи в команді
Дата
2010
ORCID
DOI
item.page.thesis.degree.name
item.page.thesis.degree.level
item.page.thesis.degree.discipline
item.page.thesis.degree.department
item.page.thesis.degree.grantor
item.page.thesis.degree.advisor
item.page.thesis.degree.committeeMember
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
НТУ "ХПI"
Анотація
The article presents the results of special empiric study which reveals the peculiarities
of development of psychological readiness for team-work in post-graduate students of
technical universities. The main components of psychological readiness are thoroughly
analyzed: а) cognitive component (post-graduate students’ joint knowledge of the role of team in organizational functioning); b) motivational component (post-graduate students orientations for personnel, task and team-work); c) operational component (post-graduate students orientation for fulfilling main functions and role positions in teams). The conclusion regarding the insufficient level of development of post-graduate students’ psychological readiness for team-work and the necessity of their special training is made.
Опис
Ключові слова
аспіранти технічних університетів, орієнтація на роботу в команді, команда
Бібліографічний опис
Особливості розвитку психологічної готовності аспірантів технічних університетів до роботи в команді / Л. М. Карамушка, О. А. Філь, П. П. Блешмудт та ін. // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. - 2010. - № 3. – С. 74-84.