Особливості розвитку психологічної готовності аспірантів технічних університетів до роботи в команді

Ескіз

Дата

2010

ORCID

DOI

item.page.thesis.degree.name

item.page.thesis.degree.level

item.page.thesis.degree.discipline

item.page.thesis.degree.department

item.page.thesis.degree.grantor

item.page.thesis.degree.advisor

item.page.thesis.degree.committeeMember

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

НТУ "ХПI"

Анотація

The article presents the results of special empiric study which reveals the peculiarities of development of psychological readiness for team-work in post-graduate students of technical universities. The main components of psychological readiness are thoroughly analyzed: а) cognitive component (post-graduate students’ joint knowledge of the role of team in organizational functioning); b) motivational component (post-graduate students orientations for personnel, task and team-work); c) operational component (post-graduate students orientation for fulfilling main functions and role positions in teams). The conclusion regarding the insufficient level of development of post-graduate students’ psychological readiness for team-work and the necessity of their special training is made.

Опис

Ключові слова

аспіранти технічних університетів, орієнтація на роботу в команді, команда

Бібліографічний опис

Особливості розвитку психологічної готовності аспірантів технічних університетів до роботи в команді / Л. М. Карамушка, О. А. Філь, П. П. Блешмудт та ін. // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. - 2010. - № 3. – С. 74-84.

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced