Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7283
Title: Гносеологические истоки современной педагогики
Other Titles: Epistemologically origins of modern pedagogy
Authors: Кудин, Вячеслав Александрович
Keywords: педагогика; гносеологические истоки; педагогическая наука; развитие общества; современный этап; teaching; epistemological origins; pedagogical science
Issue Date: 2013
Publisher: НТУ "ХПИ"
Citation: Кудин В. А. Гносеологические истоки современной педагогики / В. А. Кудин // Теория и практика управления социальными системами: философия, психология, педагогика, социология. – 2013. – № 2. – С. 26-32.
Abstract: В статье автор рассматривает проблему развития современной педагогики с одной стороны как науки, а с другой - как искусства, требующего от каждого педагога постоянного совершенствования педагогического мастерства. Проанализированы гносеологические истоки педагогики, требующие глубокого осмысления современных научных открытий во всех сферах знаний и новых подходов во взаимоотношении человека и природы. Автор также подчеркивает, что гносеологические истоки обуславливают формирование нового уровня профессионального развития педагога.
The author considers the problem of the modern pedagogy on the one hand as a science, and the other - as art, that requires the continuous improvement of each teacher as pedagogical skills. Analyzed the epistemological origins of pedagogy that require deep understanding of modern scientific discoveries, in all areas of knowledge and new approaches to the relationship between man and nature. The author also stresses that the epistemological origins cause the formation of a new level of professional development of teachers.
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7283
Appears in Collections:Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TIPUSS_2013_2_Kudin_Epistemologica.pdf120,61 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.