Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7284
Title: Project-based approaches and research as pedagogical technologies in higher education
Other Titles: Проектно-ориентированный подход и исследования как педагогические технологии в высшем образовании
Authors: Momcheva-Gardeva, G. D.
Keywords: Project-Based Approaches; collaboration; research; competency; entrepreneurship; higher education; computer science education; сотрудничество; компетентность; предпринимательство; высшее образование; образование информатики
Issue Date: 2013
Publisher: НТУ "ХПИ"
Citation: Momcheva-Gardeva G. D. Project-based approaches and research as pedagogical technologies in higher education / G. D. Momcheva-Gardeva // Теория и практика управления социальными системами: философия, психология, педагогика, социология. – 2013. – № 2. – С. 106-113.
Abstract: The article explains some practices of Project-Based Approaches and Research used in Computer Science Department in Varna Free University "Chernorizets Hrabar". The main emphasis is to build up an environment where, once developed, good practices can survive and develop and give students the possibility to choose in what community, project, and research to be involved.
Статья раскрывает некоторые подходы и исследования, которые находят применение в отделе информатики Варненского Свободного университета имени "Черноризец Храбар". Основной акцент делается на создании окружающей среды, в которой развитый метод (подход), подтвердивший свое право на существование и развитие, может предоставить студентам возможность выбора подхода в зависимости от вовлечения в сообщество, проект, исследование.
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7284
Appears in Collections:Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TIPUSS_2013_2_Momcheva-Gardeva_Progect.pdf136,21 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.