Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7510
Title: Possibilities for international cooperation in higher education
Other Titles: Возможности международного сотрудничества в высшем образовании
Authors: Stoyanova, T. S.
Keywords: higher education; modernization; internationalizations; cooperation; высшее образование; модернизация; интернационализация; сотрудничество
Issue Date: 2013
Publisher: NTU "KhPI"
Citation: Stoyanova T. S. Possibilities for international cooperation in higher education / T. S. Stoyanova // Теория и практика управления социальными системами: философия, психология, педагогика, социология. – 2013. – № 2. – С. 133-139.
Abstract: Higher education plays an essential role in society, creating new knowledge, transferring it to students and fostering innovation. Main processes developing in recent years in the field of education are associated with its modernization, internationalization and partnership between the educational institutions.The state of the external environment globally and the opportunities met by the educational institutions to respond to the challenges are represented.
Высшее образование играет важную роль в обществе, создавая новые знания и передавая их студентам, а также стимулируя инновационную деятельность. Основные процессы, которые развиваются в последние годы в области образования, связаны с его модернизацией, интернационализацией и партнерскими отношениями между учебными заведениями. Представлены состояние внешней среды в глобальном аспекте и возможности, которые имеют образовательные учреждения для решения задач по реагированию на вызовы современности
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7510
Appears in Collections:Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TIPUSS_2013_2_Stoyanova_Possibilities.pdf124,77 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.