Кафедра "Автоматизовані електромеханічні системи"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7549

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/aems

Від 1992 року кафедра має назву "Автоматизовані електромеханічні системи", попередня назва – кафедра "Електрифікація промислових підприємств", первісна – кафедра електроустаткування. Кафедра електроустаткування заснована у 1930 році професором Павлом Петровичем Копняєвим – основоположником Української та Харківської школи електротехніки. Першим завідувачем кафедри був Борис Осипович Кремінь.

Кафедра займається підготовкою спеціалістів (бакалаврів, спеціалістів та магістрів) з електромеханічних систем автоматизації, електроприводу, мехатроніки та робототехніки. З часу створення кафедрою підготовлено понад 5,5 тисяч інженерів, спеціалістів, магістрів, зокрема понад 300 магістрів та кандидатів технічних наук для 47 країн світу

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 3 доктора технічних наук, 13 кандидатів технічних наук, 1 доктор філософії; 2 співробітника мають звання професора, 9 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 304
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до самостійної роботи з розрахунку потужності електродвигуна при однозонному регулюванні швидкості в повторно-короткочасних режимах роботи з освітнього компонента "Переддипломна практика"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Семіков, Олексій Володимирович
    Розглянуті окремі питання проектування електроприводів, а саме визначення порядку обчислень потужності ЕД та опис відповідних залежностей при однозонному регулюванні швидкості в повторно-короткочасних режимах роботи ЕД. Відповідно вирішуються задачі розрахунку сил та моментів сил робочого органу для загально промислових механізмів; розрахунку еквівалентного навантаження і відповідної попередньої потужності електродвигуна; розрахунку моментів сил на валу електродвигуна; розрахунку електромагнітних моментів сил або електричних струмів з приблизним врахуванням втрат енергії в електродвигуні і його моменту інерції; перевірки вибору електродвигуна.
  • Ескіз
    Документ
    Теорія автоматичного керування
    ("Факт", 2024) Асмолова, Лариса Валеріївна; Шамардіна, Віра Миколаївна
    До першої частини тексту лекцій з теорії лінійних неперервних систем автоматичного керування включено основні визначення, математичний опис окремих елементарних ланок і автоматичних систем у цілому. Наведено їх передавальні функції, часові і частотні характе ристики, структурні схеми та їх перетворення. Призначено для студентів усіх форм навчання за спеціальністю 141 «Електроенерге тика, електротехніка та електромеханіка».
  • Ескіз
    Документ
    До 85-річчя від дня народження Леоніда Володимировича Акімова ‒ вченого, вчителя
    (Курсор, 2024) Кунченко, Тетяна Юріївна; Акімова, Наталія Леонідівна
  • Ескіз
    Документ
    Конспект лекцій з навчальної дисципліни "Надійність та діагностика"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Ковальов, Віктор Миколайович
    Навчальна дисципліна "Надійність та діагностика" спрямована на оволодіння теоретичними знаннями та на отримання практичних навичок студентами з розрахунку надійності сучасних автоматизованих електроприводів з напівпровідниковими перетворювачами електроенергії та методами діагностики ймовірних несправностей. Конспект лекцій являє собою частину учбово-методичного комплексу для забезпечення підготовки магістрів на кафедрі "Автоматизовані електромеханічні системи" та відповідає новим освітньо-професійним програмам. Структура навчальної дисципліни передбачає виконання розрахункової роботи з розрахунку показників надійності сучасних напівпровідникових силових схем електроприводів та систем їх керування. В конспекті лекцій послідовно і ґрунтовно викладено загальні теоретичні положення з теорії надійності, наведені докладні пояснення щодо розрахунку показників надійності та складання алгоритмів діагностики несправностей сучасних систем електроприводів. Конспект лекцій містить основні базові відомості про надійність електроприводів, а також про діагностування у сполученні з прогнозуванням їх технічного стану. Наведені приклади діагностування сучасних електроприводів з напівпровідниковими перетворювачами електроенергії.
  • Ескіз
    Документ
    Елементи автоматизованого електропривода. Частина 1. Керовані перетворювачі електричної енергії для електроприводів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Тукалов, Ігор Олегович; Кунченко, Тетяна Юріївна
    Розглянуто загальні принципи побудови, елементну базу, характеристики та параметри силових перетворювачів електричної енергії для сучасних систем автоматизованого електропривода. Описано їх призначення та перспективи розвитку. Наведено схемо-технічні рішення силових кіл та основних вузлів внутрішніх систем керування перетворювачів постійного та змінного струму. Особлива увага приділена фізичним процесам та математичному опису перетворювачів. Посібник призначено для студентів, що навчаються за напрямом «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка» та аспірантів вищих навчальних закладів, може бути корисним для інженерно-технічних працівників, які займаються створенням та застосуванням сучасних систем автоматизованого електропривода.
  • Ескіз
    Документ
    Елементи автоматизованого електропривода. Частина 2. Елементи керуючої частини електроприводів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Тукалов, Ігор Олегович; Кунченко, Тетяна Юріївна
    Розглянуто загальні принципи побудови, елементна база, характеристики і параметри елементів що задають, регуляторів, функціональних елементів, елементів що погоджують, а також датчиків координат електроприводу. Посібник призначено для студентів, що навчаються за напрямом «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка» та аспірантів вищих навчальних закладів, може бути корисним для інженерно-технічних працівників, які займаються створенням та застосуванням сучасних систем автоматизованого електропривода.
  • Ескіз
    Документ
    Особенности экранирования микропроцессорных управляющих устройств установок для испытания жидких диэлектриков
    (ФОП Мезіна В., 2017) Ревуцкий, Виталий Игоревич; Истомин, Александр Евгеньевич; Колиушко, Денис Георгиевич
  • Ескіз
    Документ
    Эволюция киберфизических систем
    (Scientific Publishing Center "Sci-conf.com.ua", 2021) Воробьѐв, Богдан Витальевич; Погасий, Сергей Сергеевич
    Анализ количества публикаций о киберфизических системах показывает устойчививую тенденцию к росту. Обзор определений киберфизических систем раскрывает общую терминологию информатики и системной инженерии. Определения в значительной степени согласованы во времени и выделяют набор из 6 общих характеристик киберфизических систем.
  • Ескіз
    Документ
    Mathematical Modelling of Transients In the Electric Drive of the Turnout of the Mono-Sleeper Type With Switched-Inductor Motor
    (National technical university "Kharkov politechnical institute", 2021) Buriakovskyi, S. G.; Maslii, A. S.; Asmolova, L. V.; Goncharuk, N. T.
    The study is devoted to the development of the functionality of a railway track switch by introducing a switched inductor electric drive. This solution justifies simplifying the mechanical part of the switches by changing the gearbox to a ball screw and locating the all kinematic line of the switches on the mono-sleeper type. Goal. A study of the mono-sleeper turnout type behaviour to meet modern traffic safety requirements and improve operational reliability factors. Methodology. Based on electric drive theory, a kinematic line of a mono-switch turnout type with nonlinear friction characteristic is presented. Using differential equation theory and Laplace transformation, a mathematic description of a four-phase switched-inductor motor with ball-screw in a mechanical line of a single-mass electromechanical system has been made. A simulation mathematical model of the electric drive of mono-sleeper turnout type as the control system with a switche-inductor motor and nonlinear friction characteristic was built in MATLAB. Results. Simulation modelling of a mathematical model of a mono-sleeper turnout type with a switched-inductor motor and ball-screw gear has been developed and implemented. Studies of dynamics of turnout point movement have shown that, in contrast to the motors used today, the switched-inductor motor makes it possible to simplify the mechanical part of the drive, which leads to reduced time spent on laying and maintenance of turnout points, and therefore makes the design more reliable. The application of PID controller and fuzzy speed controller has shown improved dynamics of turnout point, while the fuzzy PID controller provides better performance of the set values and turnout point movements. Originality. First developed a mathematical model of the electric drive of the mono-sleeper turnout type, taking into account nonlinear friction characteristic, as an object of speed control of turnout point movement, is developed. Practical value. The developed mathematical model of a railway track turnout of the mono-sleeper type with a switched-inductor motor and ball-screw gear enables more efficient use of a microprocessor control system, creation of promising electric motor protection means and control of a turnout point.
  • Ескіз
    Документ
    Частотне керування асинхронним електроприводом
    (Право, 2023) Худяєв, Олександр Андрійович; Обруч, Ігор Володимирович; Асмолова, Лариса Валеріївна
    Розглянуто основні питання, пов’язані з керуванням електроприводом з асинхронним двигуном, побудову замкнених систем керування. Наведено системи скалярного, векторного та нейромережевого керування. Призначено для студентів спеціальності «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка» та інших електротехнічних спеціальностей.