Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7879
Title: Peculiarities of business-to-business marketing strategy creation in ukrainian enterprises
Authors: Kovshik, V. I.
Keywords: business-to-business; B2B; marketing strategy; enterprises; strategic planning
Issue Date: 2011
Publisher: НТУ "ХПІ"
Citation: Kovshik V. I. Peculiarities of business-to-business marketing strategy creation in ukrainian enterprises / V. I. Kovshik // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Темат. вип. : Актуальні проблеми управління та фінансово-господарської діяльності підприємства. – Харків : НТУ "ХПІ". – 2011. – № 14. – С. 49-52.
Abstract: In the article the main distinguishing characteristic of business-to-business (B2B) marketing process are considered. Impact of various factors on the process of marketing strategy creation for enterprises of this segment is reviewed. The possible problems occurring in the strategic planning process at Ukrainian B2B enterprises are outlined and ways of their avoidance are proposed.
У статті розглядаються основні відмінні риси процесу маркетингу в сегменті business-to-business (B2B). Аналiзується вплив рiзних чинників на процес розробки маркетингової стратегії для підприємств цього сегмента. Викладені можливi проблеми, що виникають у процесі стратегiчного планування на українських пiдприємствах B2B, i пропонуються можливi шляхи їх попередження.
ORCID: orcid.org/0000-0002-1121-0674
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7879
Appears in Collections:Вісник № 14
Кафедра "Менеджмент"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnik_HPI_2011_14_Kovshyk_Peculiarities.pdf78,46 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.