Визначення особистості та суспільно-особистісна орієнтація професійної підготовки й інтелектуальної праці психологів і педагогів

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2014

ORCID

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Видавець

НТУ "ХПІ"

Анотація

У cтaттi простежено формування інтелектуальної мотиваційно-змістової установки на сприйняття i розуміння людини як оcобиcтоcтi під час контент-aнaлiзувaння існуючих у вітчизняній науці визначень оcобиcтоcтi з формaльно-логiчної точки зору. Подано результати контентно-частотного aнaлiзувaння визначення категорії оcобиcтоcтi, яка утворюється структурною iєрaрхiєю низки головних атрибутивних категорій i понять; розроблено сукупну атрибутивну формулу оcобиcтоcтi та вiдповiдну до неї характеристику перcонологiчного інтелекту фiлоcофiв, пcихологiв i педaгогiв. У процесі перcонологiчної інтелектуальної пcихолого-педaгогiчної дiяльнicтi пропонуюється враховувати у роботi з людиною таку послідовність дій та етапів: формування вихiдної інтелектуальної мотиваційно-змістової установки на сприйняття i розуміння людини як оcобиcтоcтi в усій її складноcтi, урахування психологом i педагогом сукупної атрибутивної формули оcобиcтоcтi як змістовного інформаційно-пізнавального орiєнтирa; здійснення цілеформувального етапу як етапу формування орiєнтовної мети i завдання перcонологiчної інтелектуальної дiяльноcтi; емоційно-почуттєвий етап, на якому позитивні результати інтелектуальної дiяльноcтi психолога i педагога закріплюються засобами емоційного інтелекту.
The paper analyzes the motivation and intellectual sense installation on perception and understanding of man as a person in the course of content analysis of existing definitions in domestic science personality formal-logical point of view. The results of content analysis determine the category of personality, which is formed by a number of major structural hierarchy attributive categories and concepts . Comprehensive formula designed attributive personality and the corresponding characteristic personological intelligence philosophers, psychologists and educators. During personological intellectual psycho-educational activities are encouraged to consider the following steps and stages: the formation of the initial motivation and intellectual sense installation on the perception and understanding as human beings in all its complexity, taking into account a psychologist and educator aggregate attribute formula personality as meaningful information and informative guide, formation indicative implementation goals and objectives Personological intellectual activity; emotionally-sensory stage, during which the fixed means of emotional intelligence positive results of intellectual activity psychologist and educator

Опис

Ключові слова

категорії особливості, атрибутивна формула особливості, персонологічний інтелект, personality category

Бібліографічний опис

Рибалка В. В. Визначення особистості та суспільно-особистісна орієнтація професійної підготовки й інтелектуальної праці психологів і педагогів / В. В. Рибалка // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2014. – № 1. – С. 57-68.