Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/8396
Title: Hermeneutic task of pedagogy
Other Titles: Герменевтичне завдання педагогіки
Authors: Reznik, S.
Keywords: hermeneutics; understanding; training metarial; educational process; interpretation; герменевтика; розуміння; навчальний матеріал
Issue Date: 2013
Publisher: НТУ "ХПІ"
Citation: Reznik S. Hermeneutic task of pedagogy / S. Reznik // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2013. – № 4. – С. 17-23.
Abstract: The analysis in the article suggests that a large number of researchers refer to the problem of understanding, focusing their attention on a variety of subjects of study. Hermeneutical task of pedagogy lies in the theory and practice of interpretation of the educational material for its deep comprehension and understanding. From the perspective of this task educational material is considered as a text that can be interpreted. Orientation of the learning process on assimilated knowledge understanding will greatly enhance its efficiency.
Проведений у статті аналіз дозволяє зробити висновок про те, що велика кількість дослідників звертається до проблеми розуміння, фокусуючи свою увагу на різних предметах вивчення. Герменевтичне завдання педагогіки полягає у теорії і практиці інтерпретації навчального матеріалу з метою його глибокого осмислення і розуміння. З позиції такого завдання навчальний матеріал розглядається як текст, що підлягає тлумаченню та інтерпретації. Спрямованість навчального процесу на глибоке розуміння засвоюваних знань дозволить значно підвищити його ефективність
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/8396
Appears in Collections:Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TIPUSS_2013_4_Reznik_Hermeneutic.pdf422,36 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.