Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/9113
Title: Конечно-элементное моделирование усталостных трещин в трубчатых осях при изгибе с вращением
Other Titles: Finite-element modeling of fatigue cracks in tubular axis at bending with rotation
Authors: Гутыря, С. С.
Хомяк, Ю. М.
Ариза Де Мигель, Й.
Keywords: галтель; концентрация напряжений; глубина трещины; fillet; concentration of stresses; crack depth
Issue Date: 2014
Publisher: НТУ "ХПИ"
Citation: Гутыря С. С. Конечно-элементное моделирование усталостных трещин в трубчатых осях при изгибе с вращением / С. С. Гутыря, Ю. М. Хомяк, Й. Ариза Де Мигель // Вестник Нац. техн. ун-та "ХПИ" : сб. науч. тр. Темат. вып. : Проблемы механического привода. – Харьков : НТУ "ХПИ". – 2014. – № 31 (1074). – С. 29-33.
Abstract: Разработана конечно-элементная модель и алгоритм определения коэффициента концентрации напряжений для трубчатых осей колесных пар с галтельными переходами произвольной формы. Исследованы закономерности изменения формы фронта усталостной трещины, подтвержден эффект снижения кривизны линии фронта по мере приближения к внутренней поверхности трубчатой оси.
The finite-element model and algorithm of determination of stresses concentration coefficient is developed for tubular axes of wheel couples with fillets of any form. Regularities of change of a form of the front of a fatigue crack are investigated, the effect of decrease in curvature of a front line as approaching an internal surface of a tubular axis is confirmed.
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/9113
Appears in Collections:Вісник № 31

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnik_HPI_2014_31_Gutyrya_Konechno-elementnoe.pdf1,07 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.