Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/9348
Title: Оценка необходимой мощности двухпоточного механизма поворота гусеничной машины
Other Titles: Assessment of necessary power for the two-line turn mechanism on the track laying vehicle
Authors: Волонцевич, Дмитрий Олегович
Медведев, Николай Григорьевич
Зыонг, Ши Хиеп
Keywords: гусеничные машины; механизм поворота; гибридный привод; двухпоточная трансмиссия; занос; полюс поворота; радиус поворота; track laying vehicle; turn mechanism; hybrid drive; two-line transmission; resistance to turn; turn pole; turn radius
Issue Date: 2014
Publisher: НТУ "ХПИ"
Citation: Волонцевич Д. О. Оценка необходимой мощности двухпоточного механизма поворота гусеничной машины / Д. О. Волонцевич, Н. Г. Медведев, Зыонг Ши Хиеп // Вестник Нац. техн. ун-та "ХПИ" : сб. науч. тр. Темат. вып. : Транспортное машиностроение. – Харьков : НТУ "ХПИ". – 2014. – № 22 (1065). – С. 73-83.
Abstract: В работе на примере шасси транспортера-тягача МТ-ЛБ по классическим методикам проведены расчеты мощности, которая в рамках существующей двухпоточной главной передачи необходима для замены механических ветвей механизмов поворота на электропривод. Независимо от того, гидравлический или электромеханический тип механизмов поворота предполагается устанавливать в процессе модернизации, для любой гусеничной машины в зависимости от условий ее эксплуатации необходимо рассчитывать мощность приводов механизмов поворота для того, чтобы обеспечить не только бесступенчатое изменение радиусов поворота, а и максимальную динамичность поворота на любых грунтах. Кроме того предложенное техническое решение в перспективе позволит использовать отдельный электропривод механизмов поворота для кратковременного увеличения мощности в режимах прямолинейного движения за счет мощности, накопленной в аккумуляторных батареях, что существенно повысит характеристики подвижности машины.
In work on the example of the conveyor tractor MT-LB chassis by classical techniques calculations of power which within existing main transfer is necessary for replacement of mechanical branches of mechanisms of turn by the electric drive are carried out. Irrespective of, the hydraulic or electromechanical type of mechanisms of turn is supposed to be established in the course of modernization, it is necessary for any track laying vehicle depending on conditions of its operation to be able to count the necessary power of drives of turn mechanisms to provide not only smooth change of turn radiuses, and the maximum dynamism of turn on any soil. Besides the proposed technical solution in prospect will allow to use the separate electric drive of mechanisms of turn for short-term increase in power in modes of rectilinear movement for the account of the power which has been saved up in storage batteries that will significantly raise characteristics of mobility of the track laying vehicle.
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/9348
Appears in Collections:Вісник № 22
Кафедра "Інформаційні технології і системи колісних та гусеничних машин ім. О. О. Морозова"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnik_HPI_2014_22_Volontsevich_Otsenka.pdf471,15 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.