Определение сложности заданий при контроле усвоения языковых выражений
Дата
2014
ORCID
DOI
item.page.thesis.degree.name
item.page.thesis.degree.level
item.page.thesis.degree.discipline
item.page.thesis.degree.department
item.page.thesis.degree.grantor
item.page.thesis.degree.advisor
item.page.thesis.degree.committeeMember
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Институт информационных технологий и средств обучения НАПН Украины
Анотація
В статье рассмотрен вопрос учета сложности заданий при контроле усвоения языковых выражений. Показано, что сложность выполнения заданий структурно состоит из трех компонентов: организационной, структурной и содержательной сложности. Экспериментально подтверждено влияние структурной и содержательной сложности на результаты оценивания учебной деятельности студентов по формированию ответов. Приведенные материалы позволяют дифференцировать усилия студентов в процессе усвоения языковых выражений на уровне воспроизведения. Материалы статьи могут быть использованы для исследования целесообразности учета сложности заданий для других типов тестов.
In the article the question of the account of tasks complexity at the mastering control of linguistic expressions is considered. It is shown, that complexity of realization of tasks structurally consists of three components: organizational complexity, structural complexity and substantial complexity. Influence of structural and substantial complexity on estimation results of educational students’ activity on formation of answers is experimentally confirmed. The reduced materials allow differentiating efforts of students during mastering linguistic expressions at a reproduction level. Materials of the article can be used for research of expediency of the account of complexity of tasks for other types of tests.
In the article the question of the account of tasks complexity at the mastering control of linguistic expressions is considered. It is shown, that complexity of realization of tasks structurally consists of three components: organizational complexity, structural complexity and substantial complexity. Influence of structural and substantial complexity on estimation results of educational students’ activity on formation of answers is experimentally confirmed. The reduced materials allow differentiating efforts of students during mastering linguistic expressions at a reproduction level. Materials of the article can be used for research of expediency of the account of complexity of tasks for other types of tests.
Опис
Ключові слова
сложность заданий, тестовый контроль, языковое выражение, complexity of tasks, test control, linguistic expression
Бібліографічний опис
Петков А. А. Определение сложности заданий при контроле усвоения языковых выражений [Електронний ресурс] / А. А. Петков, М. А. Петкова // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2014. – Т. 40, № 2. – С. 126-134. – Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/876/649.