Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/9585
Title: Дослідження впливу торгової марки на споживчий попит і результати ринкової діяльності фірми
Other Titles: Research of influence of a trademark on a consumer demand and results of market activity of firm
Authors: Тихонова, А. В.
Keywords: вітчизняні підприємства; товарний знак; бренд; прихільність споживачів; переваги бренду; trademark; brand; advantage of a brand; favor of consumers
Issue Date: 2014
Publisher: НТУ "ХПІ"
Citation: Тихонова А. В. Дослідження впливу торгової марки на споживчий попит і результати ринкової діяльності фірми / А. В. Тихонова // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Темат. вип. : Технічний прогрес і ефективність виробництва. – Харків : НТУ "ХПІ". – 2014. – № 32 (1075). – С. 141-146.
Abstract: У статті проаналізовано вплив торгової марки на конкурентоспроможність товарів, на споживчий попит та підвищення результатів ринкової діяльності фірми. Розглянуті функції товарного знаку та вигоди торгової марки для виробника та споживача. Зроблені висновки щодо особливостей застосування концепції брендингу на вітчизняному ринку.
In article influence of a trademark on competitiveness of goods, on a consumer demand and increase of results of market activity of firm is analysed. The considered functions of the trademark and benefit of a trademark for the producer and the consumer. The drawn conclusions concerning features of application of the concept of branding in the domestic market.
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/9585
Appears in Collections:Вісник № 32

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnik_HPI_2014_32_Tykhonova_Doslidzhennia.pdf316,09 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.