Эффективность двигателя 2Ч 7,2/6 при работе на бензине с добавками синтез-газа
Дата
2014
ORCID
DOI
item.page.thesis.degree.name
item.page.thesis.degree.level
item.page.thesis.degree.discipline
item.page.thesis.degree.department
item.page.thesis.degree.grantor
item.page.thesis.degree.advisor
item.page.thesis.degree.committeeMember
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
НТУ "ХПИ"
Анотація
Представлены результаты экспериментальных исследований работы двигателя 2Ч 7,2/6 с искровым зажиганием и внешним смесеобразованием при работе на бензине с добавками синтез-газа. Получены индикаторные диаграммы при работе по нагрузочной характеристике, зависимости часового расхода бензина от мощности двигателя и удельного эффективного расхода бензина от мощности двигателя при добавках синтез-газа – 28%, 38% и 64%. Установлено, что часовой расход бензина может быть уменьшен на 0,48–1,3 кг/ч при мощности двигателя 1 и 3,3 кВт, и величине добавки синтез-газа 28–64%. Удельный эффективный расход бензина может быть уменьшен на 0,09–0,92 г/кВт∙ч.
The results of experimental studies of the performance of 2 cylinder 4–stroke engine 7,2/6 with spark ignition and external mixture formation at work on petrol with synthesis gas additives are presented. Obtained at work in the load characteristic mode are indicator diagrams of dependence of petrol hourly consumption from the engine capacity and of petrol specific actual consumption from the engine capacity with addition of 28%, 38% and 64% synthesis gas. It is established, that the hourly consumption of petrol can be reduced by 0,48-1,3 kg/h with the engine capacity of 1 and 3.3 kW and synthesis gas additive amount of 28-64%. Petrol specific actual consumption can be reduced by 0,09-0,92 g/kW∙h.
The results of experimental studies of the performance of 2 cylinder 4–stroke engine 7,2/6 with spark ignition and external mixture formation at work on petrol with synthesis gas additives are presented. Obtained at work in the load characteristic mode are indicator diagrams of dependence of petrol hourly consumption from the engine capacity and of petrol specific actual consumption from the engine capacity with addition of 28%, 38% and 64% synthesis gas. It is established, that the hourly consumption of petrol can be reduced by 0,48-1,3 kg/h with the engine capacity of 1 and 3.3 kW and synthesis gas additive amount of 28-64%. Petrol specific actual consumption can be reduced by 0,09-0,92 g/kW∙h.
Опис
Ключові слова
зажигание искровое, смесеобразование, диаграмма индикаторная, нагрузка, расход топлива, мощность
Бібліографічний опис
Эффективность двигателя 2Ч 7,2/6 при работе на бензине с добавками синтез-газа / Б. Г. Тимошевский [и др.] // Двигатели внутреннего сгорания. - 2014. - № 1. - С. 18-22.