Перегляд за Автор "Лобач, Олена Володимирівна"
Зараз показуємо 1 - 15 з 15
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Атрибутивна риса поведінкової компетенції фахівця з управління проєктами(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Пономарьов, Олександр Семенович; Лобач, Олена Володимирівна; Харченко, Алла ОлександрівнаПредмет статті полягає у визначені поняття впевненості у собі як однієї з атрибутивних рис проєктного менеджера, яка впливає на здатність успішно виконати передбачені проєктом завдання. Мета статті полягає у розкриті ролі та значення впевненості у собі як атрибутивної якості особистості фахівця з управління проєктами, в першу чергу у проєктного менеджера, а також обґрунтування можливостей та умов цілеспрямованого розвитку цієї риси. Завдання дослідження полягає у визначенні умов та інструментарію розвитку впевненості у собі як важливої поведінкової компетенції фахівця з управління проєктами. Розкрити природу динамічного характеру впевненості людини у собі як специфічного психічного утворення й показати, що це відкриває можливості послідовного й цілеспрямованого розвитку впевненості у собі. Методи дослідження включають, по-перше, аналіз ролі впевненості у собі як атрибутивної якості в системі поведінкових компетенцій в процесі формування ефективної проєктної команди. По-друге, визначення показників впевненості менеджера проєкту та команди проєкту в цілому з використанням методів теорії пізнання та експертних оцінок. По-третє, визначення рис і якостей, які визначають впевненість у собі за допомогою методів й механізмів управління проєктами, педагогіки та психології. Результати. Проаналізовано досвід розвитку впевненості у собі майбутніх фахівців з управління проєктами. Обґрунтовано необхідність включення професійно значущих особистісних рис і якостей в загальну систему професійної підготовки фахівців з управління проєктами. Розкрито значення і сенс феномену впевненості у собі як однієї з атрибутивних рис проєктного менеджера. Обґрунтовано, що розвиток впевненості в учасників команди та впевненості керівника у його проєктній команді впливає на здатність успішно виконати передбачені проєктом завдання. Висновки. По-перше, впевненість у собі виступає специфічним різновидом більш загального поняття впевненості як психологічного стану людини, при якому вона вважає істинними певні положення й не припускає сумнівів у можливості відмови від них чи їхнього спростування. По-друге, впевненістю у собі виступає усвідомлення та переживання людиною своїх здібностей і можливостей, адекватних цілям і завданням, що постають перед нею чи які вона сама ставить перед собою, своїм життям і діяльністю. По-третє, формування і розвиток впевненості у собі майбутніх фахівців з управління проєктами можна достатньо ефективно здійснювати як шляхом цілеспрямованого використання тренінгів, ділових та рольових ігор, аналізу проблемних ситуації тощо так і шляхом надання їм переконливих порад та рекомендацій стосовно необхідності внесення відповідних змін у свій характер, поведінку та взаємовідносини з іншими людьми. В-четверте, педагогам доцільно виявляти рівень самооцінки і домагань студентів, зіставляти його з реальним рівнем компетентності кожного з них та виробляти дієві, достатньо обґрунтовані на основі індивідуального підходу консультації та рекомендації з особистісного розвитку. Подальшими дослідженнями у розглянутому напрямку вважаємо збагачення матеріалу аналізом практичного досвіду професійної діяльності випускників у сфері управління проєктами.Документ Готовність фахівців з управління проектами до діяльності в умовах криз і конфліктів(Київський національний університет будівництва і архітектури, 2019) Пономарьов, Олександр Семенович; Гринченко, Марина Анатоліївна; Лобач, Олена ВолодимирівнаДокумент Конфлікти в управлінні проєктами(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Гринченко, Марина Анатоліївна; Пономарьов, Олександр Семенович; Лобач, Олена Володимирівна; Харченко, Алла ОлександрівнаПоказано, що у разі виконання людьми спільної діяльності, в тому числі і в практиці використання технології управління проєктами, між виконавцями та різними групами виконавців можуть виникати конфлікти. Вони звичайно зумовлені відмінністю цілей і мотивів, прагнень та інтересів людей та їхніх психологічних характеристик. Конфлікти є небажаними явищами, оскільки вони істотно ускладнюють взаємодію та взаємовідносини між виконавцями й відповідно заважають отримувати бажані чи очікувані результати спільної діяльності з виконання проєктних завдань. Проаналізовано природу і можливі причини конфлікту та його різновиди. Зокрема, визначено, що далеко не кожна відмінність викликає конфлікти. Їхніми джерелами постають здебільшого тільки ті ситуації, в яких зачіпаються матеріальні інтереси хоча б однієї із сторін, їхні гідність чи соціальний статус. Це свідчить про важливість урахування в практиці управління проєктами не тільки технологічних, але й психологічних аспектів діяльності. З’ясовано характер взаємовпливу рівня згуртованості, психологічної сумісності й корпоративної культури проєктної команди і впливу можливого конфлікту на неї та на взаємовідносини між членами команди проєкту. Показано, що імовірність виникнення конфлікту істотно зростає, коли у складі команди проєкту є так звані конфліктні особистості. Розкрито сенс і характер діяльності керівника проєкту, спрямованої на запобігання конфліктних ситуацій як прояву однієї з важливих його поведінкових компетенцій. Наведено приклади змісту й характеру моделі адекватної поведінки керівника в умовах конфлікту, а також поведінки, що вимагає корекції. У роботі розглянуто сутність конфліктологічної компетентності керівника проєкту, яка включає також знання і розуміння керівником його можливих хибних дій, здатних породжувати конфліктні ситуації та конфлікти. Розглянуто ефективні способи запобігання конфліктів та управління ними у разі їх виникнення.Документ Лідерство в системі поведінкових компетенцій фахівця з управління проектами(НТУ "ХПІ", 2018) Гринченко, Марина Анатоліївна; Пономарьов, Олександр Семенович; Лобач, Олена ВолодимирівнаПереважання командного характеру діяльності фахівців з управління проектами висуває високі вимоги до їх особистісного розвитку, а отже й до прищеплення їм поведінкових компетенцій. В системі цих компетенцій чільне місце належить лідерству. Тому виявлення потенційних лідерів і наступний цілеспрямований розвиток їхнього лідерського потенціалу постає важливим завданням навчально-виховного процесу. На підставі узагальнення практичного досвіду цієї діяльності розглянуто шляхи, методи і педагогічні технології, які допомагають успішно вирішити це завдання. Наведено також застосовувану технологію контролю знань студентів.Документ Менеджмент якості в аспекті конкурентоспроможності об`єктів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2016) Грінченко, Микола Петрович; Лобач, Олена Володимирівна; Гринченко, Марина АнатоліївнаРозглянуто проблему в аспекті конкурентоспроможності об`єктів. Висвітлено принципи і методи оцінки конкурентоспроможності об’єктів. Викладено сучасні концепції менеджменту якості та інструменти управління якістю у проектах, а також підходи до розробки та реалізації стратегії підвищення конкурентоспроможності об’єктів. Значну увагу приділено розбору прикладів застосування описаних інструментів та методів для розв’язання важливих для практики задач. Призначено для студентів, аспірантів, фахівців, які вивчають галузі менеджменту якості, управління проектами, займаються розробкою і реалізацією стратегій розвитку підприємств.Документ Методичні вказівки для самостійної роботи "Приклади розв’язування задач"(2023) Роговий, Антон Іванович; Лобач, Олена Володимирівна; Мошко, Євгенія Олександрівна; Роговий, Микита АнтоновичДослідження операцій – це наукова галузь прикладного напряму, що займається розробкою та практичним застосуванням математичних та кількісних методів для ефективного управління різними організаційними (включаючи економічні) системами. Предмет дослідження операцій є дуже широким. Зазвичай виникає така ситуація: влаштовується цілком усвідомлена подія (система дій), яку можна організувати різними способами, тобто обрати «рішення» серед численних варіантів. Кожен варіант має свої плюси та мінуси, і через складність ситуації не завжди відразу очевидно, який з них є кращим (більш переважаючим) та чому. З метою порівняння різних варіантів рішення за рядом ознак проводиться серія математичних розрахунків, мета яких - допомогти тим, хто відповідає за вибір рішення, провести критичний аналіз ситуації і, в кінцевому підсумку, вибрати конкретний варіант. Такий варіант називається «рішенням». Під терміном «Дослідження операцій» розуміється застосування математичних та кількісних методів для обґрунтування рішень у всіх сферах цілеспрямованої людської діяльності.Документ Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт "Якість і тестування програмного забезпечення"(2023) Лобач, Олена Володимирівна; Шуба, Ірина ВолодимирівнаЛабораторні роботи з дисципліни «Якість та тестування програмного забезпечення» відіграють важливу роль у формуванні глибокого розуміння та практичних навичок у сфері розробки програмного забезпечення. У світі, де інновації швидко стають стандартом, важливість гарантування високої якості програм стає критичною для будь-якого проєкту. Поширення програмного забезпечення у всіх сферах життя підкреслює необхідність навичок у сфері тестування. Від ігор до бізнес-додатків, від мобільних додатків до вбудованих систем - кожен програмний продукт потребує не лише функціональності, але й високої якості та надійності. Метою цієї дисципліни є надання студентам глибокого розуміння основних принципів, методів та інструментів, які стосуються забезпечення якості та проведення тестування програмного забезпечення. Головна мета - підготовка фахівців, які здатні забезпечити високу якість програм через систематичне тестування, аналіз та вдосконалення процесів розробки. Ключові компетентності, які отримають студенти: 1) розуміння тестування ПЗ - здатність розпізнавати різновиди тестування (функціональне, навантажувальне, інтеграційне тощо), вивчення підходів до їх застосування в різних видах програм; 2) використання інструментів різних інструментів для тестування - навички у використанні сучасних програмних засобів для автоматизації тестування, аналізу результатів та покращення якості програм. 3) управління якістю програм - здатність аналізувати процеси розробки, виявляти потенційні проблеми та вдосконалювати їх, а також приймати рішення для забезпечення високої якості ПЗ. 4) колаборація та комунікація - Вміння працювати у команді з розробниками, тестувальниками та іншими зацікавленими сторонами для досягнення спільних цілей у забезпеченні якості програмного забезпечення. 5) аналітичні навички - здатність аналізувати та оцінювати якість програм, виявляти недоліки та пропонувати шляхи їх виправлення. Отримання цих навичок відкриє студентам широкі перспективи у сфері. В ході виконання лабораторних робіт студенти матимуть змогу вивчити основні підходи та методи тестування програмного забезпечення, отримати практичний досвід з використання різноманітних інструментів для тестування та аналізу якості програм, що буде невід'ємним у подальшій професійній діяльності.Документ Методичні вказівки щодо структури та змісту пояснювальних записок дипломних робіт бакалавра за спеціальністю 122 "Комп'ютерні науки"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Гринченко, Марина Анатоліївна; Кононенко, Ігор Володимирович; Лобач, Олена Володимирівна; Копп, Андрій Михайлович; Шуба, Ірина ВолодимирівнаМетодичні вказівки містять опис вимог до обов’язкової структури та мінімального змісту пояснювальних записок дипломних робіт бакалавра, студентів, які навчаються за спеціальністю 122 «Комп’ютерні науки» освітньої програми «Комп’ютерні науки».Документ Надійність як характеристика проектної команди(Харківський національний університет радіоелектроніки, 2018) Пономарьов, Олександр Семенович; Гринченко, Марина Анатоліївна; Лобач, Олена ВолодимирівнаПредмет статті полягає у визначені поняття надійності кожного виконавця проекту, а також проектної команди у цілому як однієї з інтегральних характеристик успіху проекту. Мета статті – розкрити значення та місце надійності команди проекту та її учасників в загальної системі поведінкових компетенцій фахівця з управління проектами. Завдання дослідження передбачають, по перше, показати, що надійність проектної команди є однією з важливих характеристик фахівця з управління проектами при формуванні та розвитку ефективної команди проекту. По-друге розглядати поняття надійності виконавців проекту та команди проекту в двох аспектах. Перший з них відноситься до психологічних та психофізіологічних чинників, а другий стосується морально-психологічних чинників таких як обов’язковість, дисциплінованість, доброзичливість, розсудливість тощо. По-третє, розглянути два підходи визначення поняття надійності команди проекту. Методи дослідження включають, по-перше, аналіз ролі надійності в системі поведінкових компетенцій в процесі формування ефективної проектної команди. По-друге, визначення кількісних показників надійності кожного конкретного працівника, а відповідно й команди в цілому, з використанням експертних оцінок. По-третє, визначення рис і якостей, які визначають надійність фахівця. Результати. Надійність проектної команди виступає визначальним показником її можливостей належним чином виконувати завдання проекту згідно вимог замовника. Надійність потрібно розглядати як інтегральну характеристику якості проектної команди при управлінні проектами та її здатності успішно виконувати завдання проектів. Висновки. По-перше, надійність проектної команди визначає її здатність не тільки належним чином виконувати свої стандартні функції і завдання в нормальних умовах, але й зберігати усталеність і високу працездатність у складних проблемних ситуаціях та успішно їх долати, виконуючи обумовлені проектом роботи своєчасно, з належною якістю і в межах бюджету. По-друге, надійність виконавців і проектної команди в цілому визначає ставлення до роботи і своїх обов’язків, сприйняття своєї приналежності до команди, відповідальність, коректну поведінку, дисциплінованість, відповідальність, і готовність прийти на допомогу іншому членові команди.Документ Підготовка і проведення практичних занять з поведінкових компетенцій в управлінні проєктами(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Грінченко, Марина Анатоліївна; Пономарьов, Олександр Семенович; Лобач, Олена Володимирівна; Харченко, Алла ОлександрівнаПосібник містить методичні рекомендації до належної підготовки практичних занять з навчальної дисципліни «Поведінкові компетенції в управлінні проєктами» та плідного їх проведення. Наведено також рекомендації до змісту самостійної роботи студентів та до підготовки контрольних робіт студентами заочної форми навчання, а також орієнтовна тематика цих робіт. Призначено для магістрантів денної і заочної форм навчання з освітньої програми «Управління проєктами у сфері інформаційних технологій» спеціальності «Комп’ютерні науки».Документ Розвиток креативності фахівців з управління проєктами(ТОВ "Смугаста типографія", 2020) Пономарьов, Олександр Семенович; Гринченко, Марина Анатоліївна; Лобач, Олена Володимирівна; Черемський, Максим ПетровичПроаналізовано сутність феномену креативності та його природа. Розкрито сенс творчої діяльності та її значення в діяльності фахівців з управління проєктами. Розглянуто проблеми розвитку та реалізації творчого потенціалу лідера. Наведено основні шляхи, способи і засоби розвитку креативних здібностей учасників командної діяльності. Розглянуто доцільні моделі поведінки керівника з позицій творчості. Визначено роль лідера у формуванні творчої атмосфери в процесі діяльності з управління проєктами. Для студентів магістерської освітньо-професійної програми "Управління проєктами у сфері інформаційних технологій" та для керівників-практиків, які прагнуть стати лідерами.Документ Технологія аналізу проблемних ситуацій та прийняття управлінських рішень(2021) Гринченко, Марина Анатоліївна; Пономарьов, Олександр Семенович; Лобач, Олена Володимирівна; Харченко, Алла ОлександрівнаПодано виклад щодо практики управління проєктами у процесі виконання яких час від часу можуть виникати складні проблемні ситуації, які істотно ускладнюють діяльність проєктної команди і вимагають деяких змін. Всі ці неочікувані, найчастіше небажані прояви проблемних ситуацій, потребують ретельного аналізу, результати якого дозволяють визначити й реалізувати адекватне управлінське рішення. Розглянуто порядок аналізу проблемної ситуації, підготовки і прийняття рішення та моделі поведінки керівника у процесі прийняття рішення. Для студентів денної та заочної форми навчання з освітньої програми «Управління проєктами у сфері інформаційних технологій».Документ Інтервальне розширення методів комплексування прогнозних оцінок(ФОП Панов А. М., 2018) Романенков, Юрій Олександрович; Лобач, Олена ВолодимирівнаВирішено проблему вдосконалення методологічної бази системи підтримки прийняття рішень у процесі короткострокового прогнозування показників організаційно-технічних систем шляхом розробки нових та адаптації існуючих методів комплексування, здатних враховувати інтервальна невизначеність експертних прогнозних оцінок. Проведено критичний аналіз та розроблено рекомендації щодо їх практичного застосування. Викладено рекомендації щодо параметричного налаштування аналітичної функції переваг.Документ Інформаційна технологія комплексної оцінки компетентності експертів при виборі методології управління(Национальный аэрокосмический университет им. Н. Е. Жуковского "Харьковский авиационный институт", 2017) Лобач, Олена Володимирівна; Бабич, Ігор ІгоревичДокумент Інформаційна технологія планування реалізації інвестиційних проектів організації(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Лобач, Олена Володимирівна; Бабич, І. І.; Косенко, В. В.; Персіянова, О. Ю.