Перегляд за Автор "Маслак, Марія Володимирівна"
Зараз показуємо 1 - 20 з 116
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Аналіз вартісного оцінювання трансферу інтелектуально-інноваційних технологій на підприємстві(НТУ "ХПІ", 2018) Маслак, Ольга Іванівна; Шматько, Наталія Михайлівна; Маслак, Марія ВолодимирівнаПроведено дослідження та критичний аналіз існуючої на сьогодні практики вартісного оцінювання інтелектуально-інноваційних технологій, запропоновано авторський інтегральний стандартно-індексний підхід до визначення вартості технологічних продуктів промислового призначення, зміст якого зводиться до аналітичних та методичних положень, а також форми компенсаційного фінансування трансфертних операцій; проаналізовано набір методів визначення вартості технології, які традиційно поєднують у три основних підходи з можливістю здійснення їх комбінацій, також визначено, що методичні підходи до вартісної оцінки інтелектуально-інноваційних технологій має значну кількість різновидів, тому нами запропоновано сучасні методи оцінювання вартості об'єкта трансферу технологій. Авторами визначено, що ураховуючи характер і силу впливу ризиків на процес успішного впровадження технології у господарську діяльність підприємства-реципієнта, встановлюється коригуючий коефіцієнт за критерієм "ризикованість успішного освоєння технології".Документ Аналіз шляхів вирішення проблем безробіття в Україні(Громадська організація "Школа адаптивного управління соціально-педагогічними системами", 2018) Шматько, Наталія Михайлівна; Маслак, Марія Володимирівна; Юр, Марк ВіталійовичУ статті доведено та проаналізовано важливість та виключна необхідність спроб подолання безробіття у сучасній ринковій економіці України. Обґрунтовано потреба впровадження реформ стосовно раціоналізації та підвищення ефективності державного впливу на ринок праці. Описано моделі держаного регулювання зайнятості населення України; наведено тлумачення термінів "безробітний", "зайнятість", описуються перспективні і можливі шляхи вирішення проблеми безробіття в Україні, визначено, що безробіття є однією з найважливіших макроекономічних проблем сьогодення не тільки в Україні, але й у всьому світ, тому її виділяють як центральну проблему сучасного суспільства, оскільки безробіття є невід'ємною складовою ринкової економіки.Документ Антикризовий менеджмент в олієжировій галузі під час карантинного періоду(2020) Попов, Микола Олексійович; Маслак, Марія Володимирівна; Дьякова, Наталія МиколаївнаДокумент Венчурна діяльність промислового підприємства та внутрішньофірмова комерціалізація технологій на засадах інтрапренерства(НТУ "ХПІ", 2016) Перерва, Петро Григорович; Маслак, Марія ВолодимирівнаУ статті викладено організаційно-економічні засади використання внутрішньофірмового підприємництва (інтрапренерства) для вирішення питання трансферу комерціалізації інтелектуально-інноваційних технологій, створених на даному підприємстві. Запропоновано методичні положення щодо створення організаційно-економічного механізму управління венчурною діяльністю та внутрішньо фірмовим трансфером інтелектуальних технологій на підприємствах машинобудівного комплексу.Документ Види та особливості використання інтелектуальної власності в промисловому виробництві(Донецький національний університет ім. Василя Стуса, 2022) Маслак, Марія Володимирівна; Перерва, Петро ГригоровичВ статті розглянуто теоретико-методичні питання інтелектуальної власності у виробничо-підприємницькій діяльності промислових підприємств. Визначено та обґрунтовано три основні напрямки розгляду терміну «інтелектуальна власність»: нормативно-правовий (юридичний), економічний (витратний) та управлінський (менеджерський). Рекомендоване до вжитку авторське визначення інтелектуальної власності органічно поєднує в собі і правову, і економічну, і організаційно-управлінську складові цього терміну, що більш точно відтворює процеси створення, дистрибуції та використання інтелектуальної власності та ринкових продуктів, створених з її використанням. Уточнено класифікацію об’єктів інтелектуальної власності, в основу якої покладено критерій розподілу об’єктів інтелектуальної власності згідно їх характеру, що дозволяє врахувати найбільш важливі ознаки інтелектуальної власності, особливостей набуття прав на них, специфіки їх використання в господарському обігу та охороні і захисту прав на них. Досліджено окремі сторони прояву специфіки інтелектуальної власності в промисловому виробництві, до яких авторами віднесено нематеріальну форму інтелектуальної власності, формування інтелектуального потенціалу підприємства, специфічні особливості відчуження, особливу форму тиражування, наявність правової охорони індивідуального патентного та авторського права. Сформовано суб'єктну структуру інтелектуальної власності по результатам інноваційної діяльності, в якій виділено приватну індивідуальну, приватну колективну, суспільну (державну), змішану (проникаючу) форми власності.Документ Визначення вектору розвитку системи внутрішньофірмового трансферу технологій машинобудівного підприємства(НТУ"ХПІ", 2016) Маслак, Марія ВолодимирівнаУ статті розроблено методичні положення ідентифікації вектору розвитку системи внутрішньофірмового трансферу технологій господарюючого суб’єкта передбачає реалізацію низки етапів: формування системи індикаторів внутрішніх можливостей розвитку системи трансферу технологій, визначення найважливіших серед цих показників для конкретного підприємства на підставі побудови нелінійних багатофакторних регресійних моделей, визначення загального вектору розвитку системи трансферу технологій підприємства за допомогою порівняння внутрішніх можливостей її розвитку та рівня сприятливості зовнішнього середовища.Документ Державно-університетська модель комерціалізації інтелектуальної власності(2022) Маслак, Марія ВолодимирівнаПоказано, що у моделі дослідницького університету фінансування НДР пов’язане з освітою та науковою підготовкою. Державне фінансування підтримує зарплати дослідників, а також придбання обладнання та доступ до приміщень. Певне фінансування надається спеціально для будівництва та/або придбання фізичних приміщень і обладнання. Спільне з університетами виробництво нових знань і освіта збільшує пропозицію вчених, інженерів і технологів, які можуть перетворити результати досліджень на товарні продукти та послуги.Документ До питання ефективності управління інтелектуальною власністю(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Маслак, Марія Володимирівна; Перерва, Петро ГригоровичДокумент Дослідження критерія ефективності трансферу технологій Out-the-Door(2023) Маслак, Марія ВолодимирівнаРозглянутий підхід до формування трансферу інтелектуально-інноваційних технологій має свої переваги та недоліки. Перевагою цього критерію ефективності трансферу технологій є той факт, що його використання не накладає на агента з трансферу технологій відповідальності за фактори, пов’язані з трансфером, які можуть бути непідвладні контролю. Недоліком цього критерію, є те, що він заохочує цинізм і зосереджується на діяльності, а не на результаті.Документ Дослідження методів витратного підходу до вартісного оцінювання об'єктів інтелектуальної власності(2021) Перерва, Петро Григорович; Маслак, Марія Володимирівна; Свіщова, Наталія СергіївнаЗапропоновано метод індексації витрат, який полягає в індексації фактично понесених правовласником в минулому витрат на створення оцінюваного об'єкта інтелектуальної власності до дати оцінки. При проведенні індексації слід керуватися індексами зміни цін по елементах витрат.Документ Дослідження причин негативних тенденцій в сфері трансферу інноваційних технологій(2022) Маслак, Марія Володимирівна; Перерва, Петро ГригоровичДоведено, що головню проблемою впровадження нових технологій в Україні є нерозуміння менеджерами виробничих підприємств, який економічний ефект від впровадження нових технологій може бути отриманий у конкретних умовах. Така ситуація виникає через те, що науково-дослідний сектор не має достатніх навичок, умінь та досвіду в сфері комерціалізації результати НДДКР, що в певній мірі можна пояснити відсутністю або науковою слабкістю існуючих методик та методичних підходів до оцінювання економічного ефекту від запровадження (передачі) нових технологій.Документ Дослідження ролі інтелектуальної власності в інноваційному розвитку підприємства(Полтавський державний аграрний університет, 2022) Маслак, Марія ВолодимирівнаДокумент Економетричні моделі як інструмент прийняття управлінських рішень в маркетинговій стратегії підприємства(ТОВ ВПП "Контраст", 2019) Маслак, Ольга Іванівна; Маслак, Марія Володимирівна; Анциферова, Ольга ВасилівнаДокумент Економіка підприємства: магістерський курс(ТОВ "Кременчуцька міська друкарня", 2015) Загірняк, Михайло Васильович; Перерва, Петро Григорович; Маслак, Ольга Іванівна; Труніна, Ірина Михайлівна; Воробйова, Лариса Дмитрівна; Квятковська, Любов Абрамівна; Пирогов, Дмитро Леонідович; Косенко, Олександра Петрівна; Маслак, Марія Володимирівна; Лозовик, Дмитро Володимирович; Коробкова, Ілона ВалеріївнаПідручник складений відповідно до навчального плану підготовки магістрів зі спеціальності «Економіка підприємства» і підготовлений з метою надання допомого студентам економічних факультетів вищих навчальних закладів у вивченні теоретичного матеріалу та набутті відповідних навичок, необхідних для засвоєння матеріалу. Виходячи зі змісту навчальних дисциплін магістерської підготовки, даний підручник покликаний допомогти студентам поєднати теоретичні знання і практичні навички в опануванні основних тем дисциплін. Розрахований на студентів, які навчаються за програмами підготовки магістрів економічних фахових спрямувань Підручник може бути корисний аспірантам, викладачам, керівникам, менеджерам та спеціалістам, яких цікавить викладений матеріал.Документ Економіка і менеджмент цифрового маркетингу при просуванні інноваційного товару на ринок(Національний технічний інститут "Харківський політехнічний інститут", 2020) Перерва, Петро Григорович; Долина, Ірина Володимирівна; Борзенко, Володимир Іванович; Маслак, Марія Володимирівна; Косенко, Андрій ВасильовичВикладені в статті результати проведених досліджень свідчать про те, що для цифрової трансформації недостатньо розвитку інформаційних технологій (цифровізації), необхідна перебудова бізнес-процесів, нова організація роботи з даними, формування нових моделей і стратегій бізнесу, навчання і адаптація людей, формування цифрової культури і цифрового суспільства. Важливо, що ці процеси взаємопов'язані, а потенціал організації необхідно розглядати в контексті екосистеми. Доведено, що можливості цифрового маркетингу, цифрових технологій дозволяють компаніям не тільки задовольняти потреби свого клієнта, а й залучати його в свій бізнес, при цьому клієнт отримує дохід. Авторами виділено кілька трендів в роботі підприємств та організацій при формуванні клієнтського досвіду. Як показали результати проведених досліджень, навіть деякі великі підприємства, що працюють на українському ринку, виявилися не готові до швидкої цифрової трансформації свого бізнесу. Це призводить до зниження прибутку, конкурентоспроможності. З іншого боку, отримані результати дослідження дозволили авторам сформулювати і деякі парадокси цифровий трансформації: а) наявність великої клієнтської бази, клієнтських показників не дозволяє розробити правильну маркетингову стратегію, якщо ми говоримо про формування лояльності споживачів до компанії; б) використання цифрових маркетингових інструментів дозволяє значно прискорити шлях проходження споживача від потенційного до лояльного клієнта, клієнта як бізнес-партнера компанії; в) реклама не тільки просуває товар, але і шкодить йому. В цілому ставлення суспільства до реклами різко негативне. Результати досліджень показують, як тільки в популярній телепрограмі настає рекламна пауза витрата води населенням різко зростає: хтось ставить чайник, хтось йде в туалет, а рекламу мало хто дивиться. У будь-якому житловому багатоповерховому будинку перед поштовими скриньками кожен день виростають купи викинутого рекламного сміття якщо постояти і подивитися, то майже все викидають не читаючи; г) реклама схильна прикрашати рекламований предмет. І чим краще вона це робить, тим вона вважається більш ефективніше. Однак, чим ефективніше реклама, тим більше у споживача буде розчарувань і тим імовірніше, що навіть дуже якісний продукт буде недооцінений; д) антиреклама може стати рекламою. На основі викладено матеріалу зроблено узагальнюючий висновок про те, що цифрова маркетингова трансформація дійсно актуальна. У разі своєчасного впровадження і практичного використання ця технологія може допомогти випередити конкурентів і істотно збільшити свою частку на ринку.Документ Економіка, менеджмент, маркетинг туризму та гостинності(2020) Перерва, Петро Григорович; Матросова, Вікторія Олександрівна; Проскурня, Олена Михайлівна; Гармаш, Сергій Володимирович; Глізнуца, Марина Юріївна; Долина, Ірина Володимирівна; Дьякова, Наталія Миколаївна; Ілляшенко, Сергій Миколайович; Кармінська-Бєлоброва, Марина Володимирівна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Косенко, Андрій Васильович; Кучинський, Володимир Анатолійович; Маслак, Марія Володимирівна; Новік, Ірина Олексіївна; Носирєв, Олександр Олександрович; Побережний, Роман Олегович; Попов, Микола ОлексійовичУ навчальному посібнику розкрито теоретичні положення і практичні питання щодо підготовки фахівців у сфері туризму до відповідності з освітньо-професійною програмою спеціальності "Туризм". Розглянуто організаційні, управлінські та технологічні засади туристичного бізнесу, висвітлено питання організації та структури виробництва туристичних підприємств. Викладений матеріал спрямовано на формування здатності здійснювати адміністративну, підприємницьку, проектну та дослідницьку діяльність з урахуванням сучасного стану та перспектив розвитку туристичного господарства. Навчальний посібник призначено для студентів і викладачів спеціальностей "Туризм", "Готельно-ресторанна справа" та "Менеджмент" закладів вищої освіти, а також широкого кола підприємців та практикуючих фахівців.Документ Економіко-математична модель управління конкурентоздатністю підприємства(НТУ "ХПІ", 2011) Скворчевський, Олександр Євгенович; Маслак, Марія ВолодимирівнаДокумент Економічна оцінка управління інтелектуальною власністю з орієнтацією на систему принципів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Маслак, Марія ВолодимирівнаДослідження присвячене розгляду існуючих та формуванню удосконалених методичних підходів до оцінювання ефективності менеджменту в сфері інтелектуальної власності у виробничо-комерційній діяльності підприємств та організацій. Доведено, що на сьогоднішній час інтелектуальна власність представляє собою ефективно діючий ресурс, з використанням якого вітчизняні промислові підприємства досягають поставлених цілей. Підставою для такого висновку слід вважати той факт, що сьогодні більше 80 % вартості найбільш успішних світових фірм забезпечує інтелектуальний капітал, базою якого і є інтелектуальна власність. Обґрунтована необхідність підвищення ефективності менеджменту в сфері інтелектуальної власності на підприємствах і в організаціях виходить з наявних змін у світовій економічній системі та сучасних змін в організації міжнародного бізнесу. Сформовано базові умови, які забезпечують ефективний взаємозв’язок підсистем менеджменту, в достатній мірі забезпечують отримання підприємством базової мети виробничо-комерційної діяльності підприємства у сфері менеджменту інтелектуальної власності.Документ Економічна оцінка інноваційного та інтелектуального потенціалу з урахуванням показників економічної безпеки(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Маслак, Ольга Іванівна; Гришко, Наталя Євгеніївна; Маслак, Марія ВолодимирівнаУ статті розкрито особливості обумовленості потенціалу розвитку будь-якого підприємства його економічною безпекою. Важливою умовою нормального функціонування і розвитку сфери підприємництва виступає об’єктивна економічна оцінка інноваційного та інтелектуального потенціалу підприємства, з урахуванням показників економічної безпеки. Виявлено, що причинами диспропорції між наявними інноваційними можливостями підприємства та їх практичним впровадженням є недостатня кількість інтегрованих досліджень і методичних розробок з управління інтелектуально-інноваційним потенціалом підприємства, а також ефективності його використання. Авторами наголошено, що підтримка економічної безпеки повинна здійснюватися за допомогою моніторингу та оцінки рівня ефективності системних механізмів підтримки інноваційного та інтелектуального потенціалу підприємства. Наведено основні універсальні показники оцінки інноваційного та інтелектуального потенціалу підприємства. Запропоновано для розуміння оцінки інноваційної та інтелектуальної складових потенціалу підприємства з позицій забезпечення економічної безпеки використати ресурсний, системний, стратегічний та системний підходи. Проаналізовано ключові характеристики процесної моделі управління економічною безпекою підприємства. У статті розглядаються основні шляхи забезпечення економічної безпеки суб’єктів господарювання шляхом запровадження інтегрованої системи показників. Акцентовано увагу на тому, що в умовах нестабільності для підприємства послаблення його виробничого, інноваційного, інтелектуального потенціалів є значною загрозою, що може призвести до блокування можливостей подальшого розвитку. Також встановлено, що ефективне управління системою економічної безпеки напряму залежить від правильного вибору основних компонентів системи економічної безпеки, тобто врахування усіх складових компонент ресурсного забезпечення.Документ Економічна сутність венчурної концепції комерціалізації об'єктів інтелектуальної власності(2023) Маслак, Марія ВолодимирівнаДоведено, що модель ринкової концепції інтелектуальної власності передбачає виконання всіх стадій процесу ринкової комерціалізації іншою організацією, яка в певній мірі є компетентною у даній інтелектуальній сфері. Практичне використання її основних положень вимагає укладення обов’язкової письмової угоди з детальним викладом умов продажу па тенту на об’єкт інтелектуальної власності.