Перегляд за Автор "Мороз, Володимир Михайлович"
Зараз показуємо 1 - 20 з 115
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Атестація професорсько-викладацького складу, як метод нормативно-правового механізму державного управління: протиріччя використання та напрями удосконалення(Інститут законодавства Верховної Ради України, 2015) Мороз, Володимир МихайловичУ публікації надано результати аналізу змісту атестації як кадрової технології. З’ясовано місце та роль атестації у межах державно-управлінського впливу на розвиток кадрового потенціалу системи вищої освіти. Розглянуто зміст нормативно-правових актів щодо атестації науково-педагогічних працівників з одночасним визначенням основних протиріч які впливають на її ефективність. Стаття містить висновки щодо напрямів удосконалення та розвитку змісту інституціонального підґрунтя з метою підвищення ефективності процесу атестації професорсько-викладацького складу вищих навчальних закладів.Документ Вдосконалення норм щодо публікації результатів дисертацій як напрям державного управління якістю науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації(Національний університет цивільного захисту України, 2015) Мороз, Володимир Михайлович; Мороз, Світлана АнатоліївнаДокумент Взаємозобов'язання і взаємовідповідальність між державою та громадянським суспільством: теоретичні аспекти виникнення протиріч(Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, 2014) Мороз, Володимир МихайловичДокумент Використання наукових методів інституціональної теорії в межах науки державного управління(Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, 2012) Мороз, Володимир МихайловичРозглянуто можливість використання наукового інструментарію інституціоналізму в контексті досліджень проблематики державного управління. Визначено основні напрями їх застосування в межах науки державного управління на підставі аналізу методів інституціональної теорії. Висвітлено зміст основних етапів і методів інституціонального аналізу.Документ Використання трудового потенціалу людиною: основні перешкоди та їх аналіз(НТУ "ХПІ", 2011) Мороз, Володимир МихайловичThe article has a separate part of results of analysis of questioner: "The evaluation of the level of person’s labor potential development", the plot of which is connected to definition of the main obstacles, which influence the process of using labor potential. Besides, the article has the conclusions as for the possible ways to improve the mechanisms of forming, using and developing the labor potential of the country.Документ Відповідальність за реформування системи забезпечення якості вищої освіти: аналіз думки роботодавців та напрями вдосконалення механізмів публічного управління у сфері вищої освіти(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Мороз, Світлана Анатоліївна; Мороз, Олександр; Мороз, Володимир МихайловичВ публікації досліджено проблематику участі роботодавців в оцінюванні ефективності функціонування системи забезпечення закладами вищої освіти якості освітньої діяльності та якості вищої освіти. В статті висвітлено особливості використання методу опитування для отримання інформації щодо рівня якості вищої освіти, а також наведено результати аналізу змісту анкет та інтерв’ювання роботодавців щодо рівня відповідальності окремих з стейкхолдерів у проведенні реформ системи забезпечення якості вищої освіти. В статті запропоновано напрями вдосконалення державної політики щодо забезпечення якості вищої освіти на університетському та державному рівнях.Документ Відповідальність суб’єктів публічного управління за якість вищої освіти в контексті експертних оцінок студентів вітчизняних ЗВО(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Мороз, Світлана Анатоліївна; Мороз, Володимир МихайловичПостановка проблеми. Зумовлений об’єктивними процесами розвитку громадянського суспільства в Україні перегляд місця та ролі держави у забезпеченні функціонування та розвитку більшості з суспільних сфер, потребує на обґрунтування компетенції держави майже за кожним з напрямів суспільного життя. Вища освіта, як складова соціальної сфери суспільства та одна з основних детермінант забезпечення його розвитку, не є виключенням у вирішенні питання уточнення рівня відповідальності держави у реалізації нею своїх освітніх функцій. Актуалізація питань університетської автономії та академічної свободи вимагає використання інститутом держави такої моделі взаємодії з університетською інституцією, за якою якість освітньої діяльності останньої, рівно як і якість вищої освіти в цілому, будуть відповідати очікуванням студентів та задовольняти запити ринку праці. Обґрунтування змісту такої моделі неможливо уявити без з’ясування думки здобувачів вищої освіти щодо рівня відповідальності суб’єктів публічного управління за якість вищої освіти. Формулювання цілей статті. За результатами аналізу думки студентів вітчизняних закладів вищої освіти визначити рівень відповідальності суб’єктів публічного управління за якість вищої освіти, а також запропонувати напрями вдосконалення змісту окремих з механізмів державного управління розвитком сфери вищої освіти. Виклад основного матеріалу дослідження. Відповідно до програмних заходів авторського позагрантового проєкту «Оцінка якості вищої освіти» було проведено опитування (анкетування) 563 респондентів. За результатами аналізу відповідей респондентів було визначено їх думку щодо рівня відповідальності окремих з суб’єктів забезпечення якості вищої освіти. Розподіл відповідної за змістом відповідальності має такий вигляд: заклад вищої освіти – 28%; студенти – 20%; органи публічного управління – 19%; суспільство – 17%; роботодавці – 16%. Під час вибірково проведених інтерв’ю з деякими з студентів було встановлено факт умовного ототожнення ними інститутів держави та суспільства, а отже рівень їх відповідальності, у межах саме цього дослідження, повинен розглядатися у їх діалектичній єдності. Сумарний рівень відповідальності органів публічного управління та суспільства дорівнює 36%, що надає нам право ідентифікувати їх суб’єктів на рівні основних акторів забезпечення якості вищої освіти. Висновки з даного дослідження. За результатами аналізу відповідей респондентів було запропоновано переглянути зміст: окремих норм Положення про галузеві експертні ради Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, за напрямом підвищення рівня представництва держави у їх складі; парадигми взаємодії університетської інституції та інституту держави за напрямом зміни партнерського статусу останнього на статус основного суб’єкту управління розвитком сфери вищої освіти. Таке підсилення ролі держави у забезпеченні якості вищої освіти не лише відповідатиме очікуванням безпосередніх учасників навчально-виховної комунікації, а і підвищить рівень ефективності виконання закладами вищої освіти існуючого на цей час державного замовлення на підготовку фахівців з вищою освітою.Документ Гейміфікація як інноваційний інструмент дистанційного освітнього процесу сучасного університету(2023) Мороз, Володимир Михайлович; Терещенко, А. А.Документ Державна політика розвитку дітей з особливими потребами: зарубіжні підходи(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Гура, Тетяна Віталіївна; Мороз, Володимир Михайлович; Спичак, А. С.Документ Державне управління забезпеченням гендерної рівності в Україні(Діса Плюс, 2018) Домбровська, Світлана Миколаївна; Мороз, Володимир Михайлович; Грень, Лариса Миколаївна; Леоненко, Неллі Анатоліївна; Мороз, Світлана АнатоліївнаВ монографії досліджено науково-теоретичні засади державного управління розвитком гендерного питання в Україні, зокрема теоретичні напрацювання щодо формування гендерно-узгодженої державної політики, особливостей становлення професійної жіночої освіти в розрізі історичної ретроспективи. Визначена роль державного управління розвитком трудового потенціалу на основі гендерного паритету, а також проаналізовано стан функціонування нормативно-правовового механізму державного управління гендерного підходу в українському суспільстві. Обґрунтовано напрямки розвитку механізму державного управління трудовим потенціалом з позиції забезпечення гендерної рівності, а також удосконалення його нормативно-правової бази шляхом упровадження стратегії державно-управлінського впливу в цій сфері.Документ Державне управління процесом формування дієвого мотиваційного механізму стимулювання трудової активності громадян(Хмельницький університет управління та права, 2011) Мороз, Володимир МихайловичThe article has total characteristics of motivation conceptions of labor activity with determining the place and the role of the state management subjects in process of forming the mechanism of stimulation of economical activity of population. Besides, the article has reasonable potential directions of state influence on process of forming the motives of labor activity in personality.Документ Державне управління розвитком професійного потенціалу науково-педагогічних кадрів: аналіз стану та напрями стимулювання(НТУ "ХПІ", 2014) Мороз, Володимир МихайловичСтаття містить результати аналізу можливостей використання державою системи ґрантової підтримки наукової активності професорсько-викладацького складу як елемента системи державного стимулювання розвитку якісного складника трудового потенціалу. Крім того, на підставі критичного переосмислення закордонного досвіду щодо функціонування мотиваційного механізму стимулювання трудової активності науково-педагогічних кадрів запропоновано напрями удосконалення механізмів державного управління якістю кадрового потенціалу ВНЗ.Документ Державне управління сферою охорони здоров'я: характеристика кількості та тематичного спрямування дисертаційних досліджень(Донецький державний університет управління, 2019) Мороз, Володимир МихайловичВизначено напрями проведення аналізу тематичного спрямування наукових досліджень щодо державного управління сферою охорони здоров’я, а також обґрунтовано можливість зосередження наукової уваги на кількості та якості захищених дисертаційних робіт. Проведено аналіз захищених у спеціалізованих вчених рад Д 26.810.01 та Д 26.810.02 дисертацій, фокусом наукової уваги яких були питання функціонування та розвитку сфери охорони здоров’я. За результати проведеного аналізу надано характеристику напрямів та рівня опрацювання наукової проблематики державного управління сферою охорони здоров’я у межах галузі науки "Державне управління"Документ Державне управління сферою охорони здоров’я як напрям впливу на розвиток трудового потенціалу соціального об’єкту(Національний університет цивільного захисту України, 2019) Мороз, Володимир МихайловичВ статті надано стислу характеристику медико-демографічного стану населення України, а також визначено напрями державної політики щодо його покращення. Обґрунтовано залежність трудового потенціалу соціального об’єкту від рівня його здоров’я. За результатами аналізу відповідей респондентів з’ясовано значущість детермінанти здоров’я в системі якісних характеристик трудового потенціалу. Сформульовано висновки щодо можливості використання механізмів державного управління охороною здоров’я для забезпечення розвитку трудового потенціалу соціального об’єкту, а також запропоновано напрями вдосконалення змісту та практики їх використання.Документ Державне управління трудовим потенціалом: визначення категорії та об'єктно-суб'єктна спрямованість процесу(Одеський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, 2013) Мороз, Володимир МихайловичДокумент Державне управління трудовим потенціалом: зміст дефініції та загальна класифікація(Дніпропетровський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, 2017) Мороз, Володимир МихайловичДокумент Динаміка змін якісних характеристик трудового потенціалу України у 2004-2006 рр.(2008) Мороз, Володимир МихайловичПроаналізовано динаміку змін рівня освіти в державі як один із якісних показників трудового потенціалу України, у контексті моніторингу сучасного ринку праці. Надано пропозиції стосовно напрямів діяльності органів державної влади щодо запобігання зниженню якісного рівня трудового потенціалу.Документ Дистанційна форма здобуття вищої освіти: аналіз думки студентів щодо якості, переваг і недоліків(2020) Мороз, Світлана Анатоліївна; Романовський, Олександр Георгійович; Мороз, Володимир Михайлович; Домбровська, Світлана Миколаївна; Грень, Лариса Миколаївна; Помаза-Пономаренко, Аліна ЛеонідівнаСтаття містить результати аналізу наукової літератури щодо проблематики використання інформаційно-комунікаційних технологій у системі дистанційної освіти, а також напрямів вирішення питань забезпечення якості здобутої у її межах вищої освіти. Переважна більшість наукових досліджень, особливо в межах вітчизняної наукової думки, була виконана за допомогою теоретичних методів наукового пізнання та зосереджувалась на теорії, системі, законах, ідеях та парадигмах знань щодо дистанційної освіти та її якості. Такий підхід дещо звужує фокус розгляду відповідного феномену, адже питання практики функціонування окремих елементів відповідної системи залишаються відкритими для подальших наукових пошуків. На відміну від вітчизняних учених зарубіжні дослідники зосереджують свою увагу на вирішенні питань ефективності функціонування системи дистанційної освіти та використовують для цього суто емпіричні методи дослідження. З огляду на брак висвітлення у вітчизняній науковій літературі здобутих за допомогою емпіричних методів наукового пізнання результатів досліджень феномену якості вищої освіти в системі дистанційної форми її здобуття та факт існування запиту з боку суб’єктів державного управління розвитком системи вищої освіти, так само як і з боку адміністрацій закладів вищої освіти, на результати таких наукових пошуків, авторами публікації пропонуються до уваги та подальшого обговорення результати аналізу проведеного у 2018/19 навчальному році опитування студентів «Ставлення до дистанційної освіти та оцінювання її якості». Стаття містить результати аналізу відповідей респондентів щодо очікуваної якості здобутої в межах дистанційної форми навчання вищої освіти. Отримані авторами результати подаються через призму умовного порівняння якості вищої освіти, здобутої в системі денної та заочної форм навчання. Крім того, у статі висвітлено результати оцінювання студентами значущості основних переваг та недоліків дистанційної форми навчання, за результатами аналізу яких було опрацьовано пропозиції щодо можливості підвищення якості вищої освіти в межах дистанційної форми її здобуття, а також напрямів удосконалення змісту та практики реалізації державної політики щодо використання інформаційно-комунікаційних технологій в освіті.Документ Досвід кадрового менеджменту США для українського менеджменту(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Мороз, Володимир Михайлович; Спичак, А. С.Документ Досвід кадрового менеджменту Японії для українського менеджменту(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Мороз, Володимир Михайлович; Басенко, А. В.