Перегляд за Автор "Храмова, Тетяна Іванівна"
Зараз показуємо 1 - 20 з 22
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Вплив вакансій селену на високотемпературний перехід типу хвилі зарядової густини в NbSe₃(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Шелест, Тетяна Миколаївна; Кривоніс, Світлана Станіславівна; Храмова, Тетяна ІванівнаДокумент Вплив звукових коливань на людину(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Літвінова, А. Ю.; Храмова, Тетяна Іванівна; Кривоніс, Світлана СтаніславівнаДокумент Вплив поточного модульного контроля на якість навчальної роботи студентів з фізики(НТУ "ХПІ", 2016) Храмова, Тетяна Іванівна; Сухина, Н. А.Документ Вплив температури на термоелектричні властивості полікристалів Bi1-хSbх з малим вмістом вісмуту (х = 0.975 – 1.00)(Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2019) Дорошенко, Ганна Миколаївна; Храмова, Тетяна Іванівна; Рогачова, Олена ІванівнаДокумент Вплив імпульсного опромінення водневою та гелієвою плазмою на формування твердих розчинів у тонкоплівковій гетеросистемі CdTe/CdS(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Хрипунов, Геннадій Семенович; Меріуц, Андрій Володимирович; Харченко, Микола Михайлович; Геращенко, Станіслав Сергійович; Колодій, Ігор Вікторович; Пудов, Олексій Олегович; Храмова, Тетяна Іванівна; Шелест, Тетяна Миколаївна; Кузякін, Олександр ОлександровичРентгендифрактометричним методом проведено дослідження впливу опромінення імпульсами водневої та гелієвої плазми на характер міжфазової взаємодії плівкових шарів сульфіду та телуриду кадмію, які були отримані методом гарячої стінки на скляних підкладках з прозорим електродом FTO. Під час осадження шарів CdS товщиною 0,3–0,32 мкм температура зони випарника становила 590 °C, а температура підкладки – 395 °C. Шари CdTe товщиною 3,8–4,0 мкм наносилися при температурі зони випаровування 520 °C і температурі підкладки 497 °C. Після нанесення проводилася «хлоридна» обробка гетеросистеми. Для цього на поверхню плівки телуриду кадмію без нагрівання підкладки методом термічного випаровування наносився шар хлориду кадмію товщиною 0,7 мкм. Потім проводився відпал на повітрі при температурі 410–415 °C протягом 20 хв. Склад твердих розчинів визначався за періодом кристалічної решітки у відповідності до правила Вегарда. У вихідному стані разом з кубічною фазою телуриду кадмію спостерігається наявність твердих розчинів CdTe1-xSx з концентрацією сірки 3 % та 8,2 %. Після опромінення гетеросистеми CdS/CdTe імпульсами водневої плазми весь базовий шар перетворився на твердий розчин з концентрацією сірки 3 %. При цьому спостерігаються ще дві фази твердих розчинів CdTe1-xSx з концентрацією сірки 6 % та 11,5 %. Відносна концентрація фази телуриду кадмію у вихідному стані складала 84 %, після опромінення імпульсами водневої плазми – 82 %. В той час як фази твердих розчинів з концентрацією сірки 3 % та 8,2 % у вихідному стані були у відносній концентрації 7 % і 9 %, відповідно, після опромінення їх відносна концентрація стала 15 % і 3 %, відповідно. Після опромінення гетеросистем CdS/CdTe імпульсами гелієвої плазми весь базовий шар перетворився на твердий розчин з концентрацією сірки 1,5 %. При цьому спостерігаються ще дві фази з концентрацією сірки 3,7 % та 7,9 %. Відносна концентрація фази телуриду кадмію після опромінення імпульсами водневої плазми зменшується до 79 %. В той час як відносна концентрація фази твердих розчинів з концентрацією сірки 3 % та 8,2 % після опромінення збільшується до 17 % і 12 %, відповідно. Різниця в еволюції фазового складу плівкової гетеросистеми CdS/CdTe під впливом опромінення імпульсами водневої та гелієвої плазми, яка спостерігається експериментально, може бути пов’язана з тим, що опромінення більш масивними атомами гелію призводить до більшого теплового впливу, що обумовлює плавлення.Документ Методичні вказівки до самостійної роботи за темою "Механіка". Частина 1. Кінематика(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Храмова, Тетяна Іванівна; Кривоніс, Світлана Станіславівна; Шелест, Тетяна МиколаївнаВажливою складовою навчального процесу є набуття студентами знань з фізики не тільки на лекціях, лабораторних та практичних заняттях, а й під час самостійної та індивідуальної роботи. Вміння розв’язувати задачі є одним з головних критеріїв оволодіння фізикою. В методичних вказівках наводяться теоретичні відомості, студентам пропонується дати відповідь на контрольні запитання, вирішити якісні задачі та задачі різних рівнів складності з розділу «Кінематика» курсу «Фізика». Поєднання тестових завдань, типових задач та нестандартних задач дасть можливість студентам більш досконало опанувати предмет курсу. Ряд задач підвищеної складності сприятиме поглибленню знань з дисципліни «Фізика» за допомогою творчого пошуку та вивчення запропонованих проблем. Наведений на початку методичних вказівок теоретичний матеріал з розділу «Кінематика» має на меті сприяти більш успішному розв’язанню задач. Таким чином, методичні вказівки до самостійної роботи студентів є корисними як в плані засвоєння теоретичного матеріалу, так і з точки зору можливості перевірки знань. Методичні вказівки призначені для студентів усіх спеціальностей денної форми навчання.Документ Методичні вказівки до самостійної роботи за темою "Механіка". Частина 2. Динаміка(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Храмова, Тетяна Іванівна; Кривоніс, Світлана Станіславівна; Шелест, Тетяна МиколаївнаВажливою складовою навчального процесу є здобуття студентами знань з фізики не тільки на лекціях, лабораторних та практичних заняттях, а й під час самостійної та індивідуальної роботи. Вміння розв’язувати задачі є одним з головних критеріїв оволодіння фізикою. У поданих методичних вказівках наводяться теоретичні відомості, приклади розв’язання типових задач, студентам пропонується дати відповідь на контрольні запитання, розв’язати задачі різних рівнів складності з розділу "Динаміка" курсу "Фізика". Поєднання тестових завдань, типових та нестандартних задач дасть можливість студентам більш досконало опанувати предмет курсу. Ряд задач підвищеної складності сприятиме поглибленню знань з дисципліни "Фізика" за допомогою творчого пошуку та вивчення запропонованих проблем. Наведений на початку роботи теоретичний матеріал з розділу "Динаміка" має на меті сприяти більш успішному розв’язанню задач. Таким чином, дані методичні вказівки до самостійної роботи студентів є корисними, як у плані засвоєння теоретичного матеріалу, так і щодо можливості перевірки знань. Методичні вказівки призначені для студентів усіх технічних спеціальностей денної форми навчання.Документ Методичні вказівки до самостійної роботи за темою "Механічні коливання та хвилі"(ТОВ "Друкарня Мадрид", 2022) Храмова, Тетяна Іванівна; Кривоніс, Світлана Станіславівна; Шелест, Тетяна МиколаївнаВажливою складовою навчального процесу є здобуття студентами знань з фізики не тільки на лекціях, лабораторних та практичних заняттях, а й під час самостійної та індивідуальної роботи. Вміння розв’язувати задачі є одним з головних критеріїв оволодіння фізикою. У поданих методичних вказівках наводяться теоретичні відомості, приклади розв’язання типових задач, студентам пропонується дати відповідь на контрольні запитання, розв’язати задачі різних рівнів складності з розділу "Механічні коливання та хвилі" курсу "Фізика". Поєднання тестових завдань, типових та нестандартних задач дасть можливість студентам більш досконало опанувати предмет курсу. Ряд задач підвищеної складності сприятиме поглибленню знань з дисципліни "Фізика" за допомогою творчого пошуку та вивчення запропонованих проблем. Наведений на початку роботи теоретичний матеріал з розділу "Механічні коливання та хвилі" має на меті сприяти більш успішному розв’язанню задач. Таким чином, дані методичні вказівки до самостійної роботи студентів є корисними як у плані засвоєння теоретичного матеріалу, так і щодо можливості перевірки знань. Методичні вказівки призначені для студентів усіх технічних спеціальностей денної форми навчання.Документ Методологічні принципи фізики в епоху Ренесансу("Роял Принт", 2016) Гапоченко, Світлана Дмитрівна; Ткаченко, Світлана Сергіївна; Храмова, Тетяна ІванівнаДокумент Організація самостійної роботи студентів з фізики(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2017) Храмова, Тетяна Іванівна; Кривоніс, Світлана Станіславівна; Шелест, Тетяна МиколаївнаДокумент Практичні заняття в курсі загальної фізики(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2017) Кривоніс, Світлана Станіславівна; Шелест, Тетяна Миколаївна; Храмова, Тетяна ІванівнаДокумент Природа блискавки(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Бєлокурова, Д. С.; Красильникова, О. П.; Кривоніс, Світлана Станіславівна; Храмова, Тетяна ІванівнаДокумент Розробка фасетного концентратора для комбінованої фотоенергетичної установки(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Нікітін, Віктор Олексійович; Зайцев, Роман Валентинович; Храмова, Тетяна Іванівна; Хрипунова, Аліна ЛеонідівнаУ статті досліджені особливості концентраторів сонячної енергії. Надана характеристика нині існуючих типів систем концентрації сонячної енергії: система слабкої концентрації та система високої концентрації. Наведено їх конструктивні особливості та недоліки. Зазначено, що одними з найбільш застосовуваних концентраторів є лінзи Френеля, але оптична їх ефективність обмежена низькими або високими температурами, оскільки внаслідок теплового розширення спостерігається зміна показника заломлення або деформація структури лінзи Френеля. Лінзи Френеля, які фокусують сонячне випромінювання на площі до 1 см², не дають можливості утилізації надлишкової теплової енергії. Складна геометрична форма параболічних концентраторів обумовлює коштовну технологію їх виготовлення, що, в свою чергу, суттєво збільшує собівартість виробленої ними електричної енергії. Люмінесцентні сонячні концентратори мають низький коефіцієнт концентрації сонячної енергії. Проведений аналіз показав, що існуючі концентратори сонячного випромінювання не дозволяють створювати конкурентноздатні у порівнянні з традиційними джерелами електричної енергії фотоенергетичні установки, які працюють при високих ступенях концентрації сонячного опромінення та утилізують надлишкову теплову енергію. З метою вирішення зазначених проблем, авторами розроблено фасетний концентратор сонячного випромінювання, наведено його характеристики та представлено лабораторний зразок. Досліджено питання оптимізації налаштування концентратору. Оприлюднено звіт щодо проведених натурних випробувань макету.Документ Температурні залежності термоелектричних властивостей пресованих твердих розчинів (Bi1-xSbx)2Te3(Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2019) Мартинова, Катерина Вікторівна; Храмова, Тетяна Іванівна; Рогачова, Олена ІванівнаДокумент Теплоємність твердих розчинів Bi2(Te1-xSex)3(Інститут термоелектрики НАН та МОН України, 2020) Мартинова, Катерина Вікторівна; Рогачова, Олена Іванівна; Храмова, Тетяна ІванівнаДокумент Установки сонячного гарячого водопостачання(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Стасов, В. А.; Храмова, Тетяна Іванівна; Кривоніс, Світлана СтаніславівнаДокумент Фізика в комп'ютерних іграх(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Бобошко, І. А.; Храмова, Тетяна Іванівна; Кривоніс, Світлана СтаніславівнаДокумент Фізика у футболі(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Мятлик, Р.; Храмова, Тетяна Іванівна; Кривоніс, Світлана СтаніславівнаДокумент Фізика, що захоплює(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Зайцева, Д. В.; Храмова, Тетяна Іванівна; Кривоніс, Світлана СтаніславівнаДокумент Фізика. Лабораторний практикум(Середняк Т. К., 2023) Шелест, Тетяна Миколаївна; Андреєв, Олександр Миколайович; Храмова, Тетяна Іванівна; Гапоченко, Світлана Дмитрівна; Андреєва, Ольга Миколаївна; Багмут, Олександр Григорович; Веретеннікова, Юлія Ігорівна; Савченко, Алла Олександрівна; Кривоніс, Світлана Станіславівна; Меньшов, Юрій Валентинович; Галущак, Ірина Володимирівна; Тавріна, Тетяна Володимирівна; Дорошенко, Ганна Миколаївна; Водоріз, Ольга Станіславівна; Дроздова, Ганна Анатоліївна; Перетятько, Анастасій Олександрович; Мартинова, Катерина Вікторівна; Алмазова, Олена Борисівна; Меньшикова, Світлана ІванівнаНавчальний посібник містить опис лабораторних робіт, що відповідають усім розділам курсу фізики. Кожна робота складається із загальних теоретичних відомостей, обгрунтування методики експерименту, опису установки, порядку виконання роботи та контрольних питань для самоперевірки. Навчальний посібник має на меті забезпечення проведення лабораторних робіт з фізики в одно-, двох- та трьохсеместрових курсах. Призначено для студентів усіх спеціальностей.