Кафедра "Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1705

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/tmm-sapr

Від 2005 року кафедра має назву "Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин”, попередня назва – кафедра "Теорія механізмів, машин і роботів" (від 1991), первісна назва – кафедра "Теорія механізмів і машин" (від 1920).

Кафедра "Теорія механізмів і машин" створена у 1920 році після злиття Жіночого політехнічного інституту з Харківським технологічним. Першим завідувачем кафедри став професор Яків Лазарович Геронімус, який суттєво вплинув на розвиток наукової школи з теорії механізмів і машин.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 1 доктор технічних наук, 7 кандидатів технічних наук; 1 співробітник має звання професора, 5 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання курсового проєкту з навчальної дисципліни "Теорія механізмів і машин" (розділ "Синтез плоских шарнірно-важільних механізмів")
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Зінченко, Олена Іванівна; Зарубіна, Алла Олександрівна; Гречка, Ірина Павлівна
    При вивченні теми курсу ТММ “Синтез плоских шарнірно-важільних механізмів” теоретичні навички закріплюються при виконанні розділу курсового проєкту. Методичні вказівки дають змогу поглибити знання з цієї теми, так як складають додатковий матеріал для самостійного вивчення. Особливо суттєвою допомогою є ознайомлення з методичними вказівками під час дистанційного навчання студентів та під час проведення занять у вигляді ділової гри. У методичних вказівках до виконання розділу “Синтез плоских шарнірно-важільних механізмів” наведені основні теоретичні визначення і послідовність розрахунків для різних типів шарнірно-важільних механізмів. Шарнірно-важільні механізми – це дуже широкий клас механізмів, який застосовується у багатьох машинних агрегатах і проектуванню та аналізу таких механізмів приділяється половина часу, виділеного студентам на виконання курсового проекту. Метою даних методичних вказівок є закріплення та поглиблення теоретичних знань шляхом самостійного опанування розв’язків задач геометричного синтезу плоских шарнірно-важільних механізмів різних видів.
  • Ескіз
    Документ
    Теорія механізмів і машин
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Кротенко, Галина Анатоліївна; Зінченко, Олена Іванівна; Зарубіна, Алла Олександрівна
    При вивченні теми курсу ТММ „Кулачкові механізми” теоретичні навички закріплюються при виконанні розділу курсового проекту на тему „Синтез кулачкового механізму”. У методичних вказівках до виконання цього розділу наведені основні теоретичні визначення і послідовність виконання розрахунків і креслень. Кулачкові механізми широко використовуються у техніці. Основною їх перевагою є те, що за допомогою них можна забезпечити будь-який закон руху вихідної ланки. Вони є невід’ємною частиною багатьох машинних агрегатів, а тому доцільно розглядати синтез цих механізмів. Метою даних методичних вказівок є надання студентам навичок проектування різних видів кулачкових механізмів; закріплення та поглиблення тео ретичних знань шляхом самостійного розв’язання задачі синтезу кулачкових механізмів.
  • Ескіз
    Документ
    Теорія механізмів і машин
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2012) Зінченко, Олена Іванівна; Кротенко, Галина Анатоліївна; Єрьоменко, Сергій Борисович
    Дані методичні вказівки призначені для виконання розрахунково-графічної роботи студентами факультету дистанційного навчання. Наданий план виконання цієї роботи, коротка теоретична довідка до виконання розді лів завдання, контрольні питання до розділів, приклад виконання розрахунково-графічної роботи і самі завдання. Розрахунково-графічна робота присвячена синтезу механізмів з вищими кінематичними парами. До таких відносять зубчасті і кулачкові механізми. Синтез – це проектування нових механізмів, виходячи з необхідних умов замовника. Навчальна робота студента-заочника складається із вивчення теоретичного матеріалу, виконання і здачі лабораторних робіт та розрахунково графічної роботи, яка складається з двох задач, здачі екзамену. Для закріплення вивченого теоретичного матеріалу студенти можуть користуватися коротким довідником з курсу “Теорія механізмів і машин”. До лабораторних робіт студенти можуть підготуватися, використо вуючи методичні вказівки до лабораторних робіт з курсу “Теорія механізмів і машин”. Для успішного виконання і здачі розрахунково-графічної роботи студенти повинні освоїти теоретичний матеріал та практичний матеріал курсу. В цьому їм допоможуть дані методичні вказівки. До екзамену з курсу ТММ допускаються студенти, які виконали і за хистили лабораторні роботи та розрахунково-графічну роботу.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання розділу курсового проєкту "Кінематичне дослідження шарнірно-важільного механізму" (Етап побудови кінематичної схеми)
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Зінченко, Олена Іванівна; Кротенко, Галина Анатоліївна; Бондаренко, Олексій Вікторович; Воронцов, Сергій Миколайович
    Дані методичні вказівки призначені для виконання студентами першого розділу курсового проєкту, присвяченого кінематичному аналізу плоского шарнірно-важільного механізму. Щоб здійснити ці розрахунки, необхідно спочатку побудувати кінематичну схему механізму. Побудові кінематичної схеми і присвячені дані методичні вказівки.У цих методичних вказівках надана покрокова інструкція побудови кінематичної схеми для різних видів шарнірно-важільних механізмів. Для успішного виконання і здачі цієї частини курсового проекту студенти повинні освоїти теоретичний та практичний матеріал. В цьому їм допоможуть дані методичні вказівки.Метою даних методичних вказівок є надання студентам навичків побудови кінематичних схем у ряді положень механізму, знаходження «мертвих» положень механізмів та ходу вихідного повзуна, а також закріплення та поглиблення теоретичних знань шляхом самостійного розв’язання задачі побудови кінематичної схеми механізму.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання практичних занять з дисципліни "Числові методи"
    (2021) Устиненко, Олександр Віталійович; Бондаренко, Олексій Вікторович; Зарубіна, Алла Олександрівна; Гречка, Ірина Павлівна; Сєриков, Володимир Іванович
    Повсюдне використання комп’ютерів вимагає від сучасного інженера оволодіння навичками використання обчислювальної техніки. Однією з дисциплін, безпосередньо пов’язаною із застосуванням комп’ютерів, є обчислювальна математика. Вона вивчає методи побудови і дослідження числових методів розв’язання математичних задач, які моделюють різні процеси. Для студентів технічних спеціальностей головним завданням є розуміння основних ідей методів, особливостей і областей застосування, а не їх розробка і докладне дослідження. В цьому немає особливої необхідності для інженера, що використовує числові методи як готовий інструмент у своїй практичній роботі. У процесі виконання практичних завдань студенти освоюють методику застосування сучасних числових методів при розв’язання різних інженерних задач. При цьому віддається перевага тим методам, які дозволяють найбільш просто виконувати їх комп’ютерну реалізацію. Наприклад, при розв’язанні нелінійних рівнянь перевага віддається методам дихотомії і хорд, які, незважаючи на трудомісткі обчислення і відносно велике число ітерацій, не вимагають ручного дослідження збіжності розв’язку. На практичних заняттях студенти спочатку розробляють алгоритми програм, а після цього виконують їх програмну реалізацію на персональних комп’ютерах. Програми реалізації числових методів розробляються залежно від уподобань студента на мовах Turbo Pascal 7.0, Free Pascal, Pascal ABS або C++. У процесі виконання завдань особлива увага приділяється отриманню розв’язку із заданою точністю, а також порівняно швидкості збіжності різних методів, призначених для розв’язання одного класу задач.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки з організації ділової гри "Створення складного програмного продукту" з дисципліни "Технологія програмування в САПР"
    (Моделіст, 2017) Бондаренко, Олексій Вікторович; Устиненко, Олександр Віталійович
    Відповідно до сучасних вимог вищої освіти реалізація навчального процесу має передбачати проведення занять в інтерактивних та активних формах. Впровадження інтерактивних форм навчання – один із найважливіших напрямів вдосконалення підготовки студентів у сучасному ВНЗ. Використання інтерактивних підходів є найбільш ефективним шляхом, що сприяє навчанню студентів. Тому основні методичні інновації пов’язані сьогодні із застосуванням саме інтерактивних методів навчання, в яких слухачі включаються в досліджувану ситуацію, що спонукає до активних дій, переживають стан успіху і певним чином мотивують свою поведінку. Навчальний процес, що спирається на використання інтерактивних методів навчання, організовується з урахуванням залучення у процес пізнання всіх без винятку студентів групи. Спільна діяльність означає, що кожен вносить свій особливий індивідуальний внесок, у ході роботи відбувається обмін знаннями, ідеями, способами діяльності. Інтерактивні методи засновані на принципах взаємодії, активності учнів, опорі на груповий досвід, обов’язковому зворотному зв’язку, що спонукає учасників навчання до самостійного пошуку.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки з організації ділової гри "Конструкторське бюро" з дисципліни "Теорія машин і механізмів"
    (Моделіст, 2019) Зінченко, Олена Іванівна; Сєриков, Володимир Іванович; Бондаренко, Олексій Вікторович
    Відповідно до сучасних вимог вищої освіти реалізація навчального процесу має передбачати проведення занять в інтерактивних та активних формах. Впровадження інтерактивних форм навчання – один з найважливіших напрямів вдосконалення підготовки студентів у сучасному ВНЗ. Використання інтерактивних підходів є найбільш ефективним шляхом, що сприяє навчанню студентів. Тому основні методичні інновації пов'язані сьогодні із застосуванням саме інтерактивних методів навчання, в яких слухачі включаються в досліджувану ситуацію, що спонукає іх до активних дій, переживають стан успіху і певним чином мотивують свою поведінку.