Кафедра "Деталі машин та гідропневмосистеми"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2806

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/dmpm

Від 2017 року кафедра має назву "Деталі машин та гідропневмосистеми" після приєднання до неї кафедри "Гідропневмоавтоматика та гідропривод", попередня назва – "Деталі машин і прикладна механіка", первісна назва – "Деталі машин".

Кафедра "Деталі машин" (від 1902) веде своє походження з механічного відділення Харківського практичного технологічного інституту, на якому викладався загальний курс "Опір матеріалів і побудова машин". У 1894 р. вперше було введено читання спеціального курсу "Деталі машин", який викладав організатор і перший директор інституту професор Віктор Львович Кирпичов (1845-1913 р.). Подальша – "Деталі машин і прикладна механіка" (від 1985) – після об’єднання кафедри "Деталі машин" з кафедрою "Технічна механіка". Першим очільником кафедри «Деталі машин» (1902–1926) був професор Тир Вадим Ерастович.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту, забезпечує загальноінженерну і спеціальну підготовку студентів технічних спеціальностей. Кафедра є колективним членом Міжнародної асоціації фахівців-гідравліків.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук, 1 співробітник має звання професора, 7 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 8 з 8
  • Ескіз
    Документ
    О кинематике подшипников качения
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Гайдамака, Анатолий Владимирович; Наумов, Александр Иванович
  • Ескіз
    Документ
    Коэффициент нагрузки в расчёте сепаратора роликоподшипников на прочность
    (PC Technology Center, 2014) Гайдамака, Анатолий Владимирович
    Міцність сепараторів підшипників кочення з урахуванням особливостей їх експлуатації, функціонування і конструкції пропонується оцінювати коефіцієнтом навантаження сепаратора, який включає коефіцієнт динамічності зовнішнього навантаження підшипника, коефіцієнт динамічності навантаження сепаратора роликами, коефіцієнт навантаження сепаратора при перекосі, коефіцієнт концентрації напружень в сепараторі. Дослідження коефіцієнту навантаження сепараторів підшипників кочення будуть використані для розробки аналітичного методу розрахунку сепаратора на міцність
  • Ескіз
    Документ
    Модели динамики цилиндрических роликовых подшипников рельсового транспорта
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2016) Гайдамака, Анатолий Владимирович; Наумов, Александр Иванович
  • Ескіз
    Документ
    Методологія системного моделювання показників технічного рівня підшипників кочення
    (НТУ "ХПІ", 2016) Гутиря, Сергій Семенович; Гайдамака, Анатолій Володимирович
    Запропоновано та практично опрацьовано методологію моделювання показників технічного рівня роликових підшипників у складі букс рейкового транспорту (РПБРТ), що включає системну ієрархічну модель комплексного показника технічного рівня підшипника, обґрунтування номенклатури одиничних і комплексних показників якості РПБРТ та оригінальні методики їх розрахунків, удосконалені методи випробувань модернізованих конструкцій. За результатами моделювання визначено системний показник технічного рівня для базової конструкції РПБРТ, виявлено наявні резерви її вдосконалення за показниками вантажності, внутрішньої динаміки та енергетичної ефективності та забезпечено підвищення системного показника технічного рівня модернізованих конструкцій РПБРТ шляхом запровадження низки інноваційних конструктивних і технологічних рішень.
  • Ескіз
    Документ
    Распределение осевой нагрузки между цилиндрическими роликами радиального подшипника
    (НТУ "ХПИ", 2014) Гайдамака, Анатолий Владимирович
    Усовершенствован метод расчёта осевой нагрузки между роликами цилиндрического подшипника путём построения моделей и аналитического определения угла перекоса колец при комбинированном (радиальном и осевом) нагружении подшипника и учёта деформации бортов колец. Приведены результаты расчёта распределения осевой нагрузки между цилиндрическими роликами радиального подшипника
  • Ескіз
    Документ
    Распределение радиальной нагрузки между телами качения однорядного радиального подшипника: учёт углов контакта
    (НТУ "ХПИ", 2013) Гайдамака, Анатолий Владимирович
    Уточнено распределение радиальной нагрузки между телами качения идеального однорядного радиального подшипника с учётом углов контакта тел качения с кольцами. Выявлены касательные силы на дорожках качения колец, которые затрудняют движение одних тел качения и ускоряют движение других в зоне радиального нагружения подшипника
  • Ескіз
    Документ
    Расчет вероятности безотказной работы тяжелонагруженных нескоростных цилиндрических роликоподшипников
    (НТУ "ХПИ", 2013) Гайдамака, Анатолий Владимирович
    Предложен метод расчета вероятности безотказной работы тяжелонагруженных нескоростных роликоподшипников с учетом сопротивления усталости сепаратора.
  • Ескіз
    Документ
    Роликоподшипники букс вагонов и локомотивов : моделирование и усовершенствование
    (НТУ "ХПИ", 2011) Гайдамака, Анатолий Владимирович
    Проанализированы условия работы, повреждения и пути повышения долговечности роликоподшипников опорных узлов колёсных пар вагонов и локомотивов. Разработаны методы физического моделирования трения и изнашивания роликоподшипников тяжёлых режимов эксплуатации и оборудование для их испытаний, на основе которых создана, испытана и внедрена отечественная конструкция полимерного сепаратора. После десятилетней эксплуатации полимерного сепаратора в цилиндрических роликоподшипниках букс вагонов предложены методы повышения износостойкости сепаратора и торцевого контакта