Кафедра "Технічна кріофізика"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7478

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/krio

Кафедра "Технічна кріофізика" була організована 31 серпня 1977 року професором Анатолієм Григоровичем Подольським, відомим вченим в галузі фізики низьких температур. Підготовка студентів по кріогенній техніці почалася ще у 1973 році.

Підготовка студентів проходить на кафедрі та у філіалі при Фізико-технічному інституті низьких температур НАН України та Інституті кріобіології та кріомедицини НАН України.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 3 кандидата технічних наук; 1 співробітник має звання професора, 1 – доцента, 1 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    The models of distance forms of learning in National academy of statistics, accounting and audit
    (2017) Deryhlazov, L. V.; Kukharenko, V. M.; Perkhun, L. P.; Tovmachenko, N. M.
    Finding solutions to the problems faced by the Ukrainian education system require an adequate organizing structure for education system, enabling transition to the principle of a "life-long education". The best option for this is the distance learning systems (DLS), which are considered by leading Ukrainian universities as high-performance information technologies in modern education, envisaged by the National Informatization Program, with the goals of reforming higher education in Ukraine in the context of joining the European educational space.The article analyzes and summarizes the experience of implementing DLS "Prometheus" and Moodle and the main directions of distance learning development at the National Academy of Statistics, Accounting and Auditing (NASAA). The emphasis is on the need to improve the skills of teachers with the use of open distance courses and the gradual preparation of the student for a learning process in the new conditions. The structure of distance courses for different forms of education (full-time, part-time, mixed) has been developed. The analysis models of forms of learning (Face to face, the driver complementary, rotation model; flex model, etc.) is presented. Dynamic version of the implementation of mixed learning models of NASAA using DLS "Prometheus" and Moodle is presented. The conclusion is that the experience of NASAA shows that the mixed form of distance learning based on Moodle platform is most adequate to the requirements of Ukraine's development within the framework of European education.
  • Ескіз
    Документ
    Open online course for prepare world teachers
    (2016) Daradkeh, Y. I.; Kukharenko, V. M.
    The purpose is to display that the use of a system approach in a working up the development of distance learning systems, open online courses, blended (hybrid) training teachers who have the content curator experience and secures an achievement of a high-quality education. The analysis results show that distance education technologies leave you to create and use a variety of methods and technological devices of training that meet the requirements of the customer training, promote student motivation and training of teachers, as well as personalizing the learning process. It is important that the strategy of various distance learning technologies have been supported by educational purposes and based on effective organizational support model.