Вісник № 08
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/6923
Переглянути
Документ Спосіб удосконалення фільтра-нейтралізатора відпрацьованих газів дизеля за допомогою відцентрово-струменевого завихрувача(НТУ "ХПІ", 2014) Ільченко, А. В.; Балюк, В. Ю.; Тростенюк, Ю. В.Проведено газодинамічний аналіз прототипу фільтра-нейтралізатора відпрацьованих газів дизельного двигуна внутрішнього згоряння, визначено показники підвищення ефективності відносно початкової конструкції фільтра. Описано конструкцію запропонованого відцентрово-струменевого завихрувача ВГ у фільтрі-нейтралізаторі. Описано розрахункову модель прототипу системи очищення ВГ автомобіля з дизельним ДВЗ. Доведено раціональність застосування відцентрово-струменевого завихрувача у фільтрах, які використовуються на багатьох сучасних автомобілях з дизельними ДВЗ.Документ Визначення впливу передпускового підігріву на показники роботи двигуна в режимі холостого ходу(НТУ "ХПІ", 2014) Деркач, В. Л.Пропонується порівняння роботи бензинового двигуна легкового автомобіля з підігрівом і без підігріву. Проведено експериментальні дослідження і встановлено залежність витрати палива і вмісту шкідливих речовин у відпрацьованих газах від температурного стану двигуна. Розглянуто концентрацію шкідливих речовин у відпрацьованих газах у автомобіля з електронним впорскуванням при різних температурних режимах. Отримано зменшення вмісту шкідливих речовин при роботі двигуна при використанні передпускового підігріву.Документ Порівняльна оцінка показників стійкості триланкових автопоїздів у неусталених режимах руху(НТУ "ХПІ", 2014) Сахно, В. П.; Поляков, В. М.; Глінчук, В. М.; Босенко, В. М.Проведена порівняльна оцінка показників стійкості руху триланкових автопоїздів різних компонувальних схем у неусталених режимах руху. Пропонується розглядати питання стійкості триланкових автопоїздів у неусталених режимах руху на прикладі автопоїзда типу «B-Duble». Зроблено висновок про те, що на неусталених режимах руху триланковий автопоїзд типу „BDouble” має кращі показники стійкості у порівнянні з автопоїздами інших компонувальних схем – з напівпричепом на підкатному візку „Dolly”, сідельно-причіпним і причіпним з двома причепами.Документ Побудова зовнішньої швидкісної характеристики дизельного двигуна DONG FENG CY4102BZLQ(НТУ "ХПІ", 2014) Підгорний, М. В.; Огій, О. В.У статті визначено коефіцієнти залежностей різними методами, побудувано графіки залежностей Ne=f(n) і Ме=f(n). Розглянуто чотири методи розрахунків постійних коефіцієнтів апроксимуючих рівнянь формули Лейдермана, пропонується свій метод та проводиться порівняння отриманих результатів з паспортними даними двигуна DONG FENG CY4102BZLQ.Документ Методика визначення оптимального ступеня початкової зарядки накопичувачів енергії транспортних засобів(НТУ "ХПІ", 2014) Сітовський, О. П.; Дембіцький, В. М.Запропоновано методику визначення оптимального ступеня початкової зарядки накопичувачів енергії транспортних засобів, обладнаних електродвигунами та системами рекуперації енергії. Дана методика може застосовуватися на етапі проектування, виробництва та під час проведення випробувань транспортних засобів, а також у алгоритмі роботи їх системи управління рекуперацією енергії. Проведено дослідження ступеня початкової зарядки накопичувачів енергії залежно від умов експлуатації транспортного засобу.Документ Вплив типу системи живлення бензинового двигуна на ефективність системи нейтралізації відпрацьованих газів(НТУ "ХПІ", 2014) Гутаревич, Юрій Феодосійович; Славін, Віктор ВасильовичВизначено ефективність нейтралізації шкідливих речовин, зокрема відновлення NOx, трикомпонентним каталітичним нейтралізатором при встановленні різних систем живлення. Проведені дослідження автомобіля і двигуна щодо визначення впливу карбюраторної системи живлення та системи впорскування бензину із зворотнім зв’язком на ефективність трикомпонентного каталітичного нейтралізатора відпрацьованих газів. В результаті проведених досліджень визначено, що максимальна ефективність нейтралізатора, що визначається складом суміші, забезпечується системою впорскування бензину із зворотнім зв’язком.Документ Аналіз ступеня стомлення операторів-водіїв сучасних колісних тракторів(НТУ "ХПІ", 2014) Самородов, Вадим Борисович; Бондаренко, Анатолій ІгоровичВ роботі проведено порівняльний аналіз ступеня стомлення операторів-водіїв сучасних колісних тракторів. Для досягнення поставленої мети необхідно вирішити наступні задачі: визначити ступінь стомлення операторів-водіїв колісних тракторів з механічною трансмісією та гідрооб’ємно-механічною трансмісією по частоті серцебиття, по методу Акіоші Кітаока та вмісту лактату (молочної кислоти) в крові при виконанні оранки та транспортних робіт, провести порівняльний аналіз отриманих результатів.Документ Оцінювання невизначеності значень коефіцієнта зчеплення та її вплив на результати автотехнічної експертизи дорожньо-транспортних пригод(НТУ "ХПІ", 2014) Кашканов, А. А.Розглянуті причини виникнення невизначеності значень коефіцієнта зчеплення при проведенні експертиз дорожньо-транспортних пригод, та її вплив на інтерпретацію аналітичних результатів досліджень і розрахунків. Запропоновано шляхи мінімізації суб’єктивності експертного оцінювання значень коефіцієнта зчеплення під час розв’язування типових задач автотехнічної експертизи, що базуються на використанні аксіом теорії ймовірностей, нечіткої логіки та обробки числових даних (результатів вимірювань).Документ Повышение точности оценки эксплуатационных свойств мобильных машин с помощью регистрационно-измерительного комплекса(НТУ "ХПИ", 2014) Полянский, А. С.; Клец, Д. М.; Дубинин, Е. А.; Задорожняя, В. В.Разработан алгоритм и программное обеспечение для обработки данных, полученных с помощью акселерометров в автоматическом режиме. Предложена методика обработки сигналов датчиков ускорений для снижения случайных и систематических погрешностей. Разработано программное обеспечение "Approximate", позволяющее выполнять аппроксимацию экспериментальных зависимостей в автоматическом режиме с использованием метода наименьших квадратов.Документ Обобщенная формула одноплоскостной балансировки произвольных жестких вращающихся тел(НТУ "ХПИ", 2014) Таран, И. А.; Трубицин, М. Н.В матричном виде получена обобщенная формула для одноплоскостной балансировки жестких вращающихся тел (роторов) методом амплитуд, направленная на уменьшение погрешностей получаемых результатов. Определены условия существования решения задачи методом трех пробных пусков. Проведен сравнительный анализ накопления погрешностей расчета при неточном задании исходных данных. Даны рекомендации по предварительной оценке результатов последнего, третьего пуска.Документ Дослідження траєкторії руху точки контакту жорсткого керованого фальш-колеса при комбінованому нахилі шворня під час повороту на місці(НТУ "ХПІ", 2014) Клімов, Е. С.Наведено результати теоретичних та експериментальних досліджень траєкторії руху точки контакту жорсткого керованого фальш-колеса з опорною поверхнею за наявності комбінованого нахилу шворня при повороті на місці. Отримано залежності, що її визначають. Визначено положення центра, відносно якого рухається точка контакту фальш-колеса. Визначальними конструктивними параметрами, що описують траєкторію руху точки контакту жорсткого фальш-колеса з опорною поверхнею, є довжина цапфи, поперечний і поздовжній нахили шворня, кут розвалу та радіус фальш-колеса.Документ Совершенствование методов и средств мониторинга работоспособности автомобилей(НТУ "ХПИ", 2014) Волков, Владимир Петрович; Комов, Петр Борисович; Грицук, Игорь Валериевич; Волков, Ю. В.Разработана современная методология и средства мониторинга работоспособности подвижного состава автомобильного транспорта. Выполнен краткий анализ современного состояния технической эксплуатации автомобилей. Представлена концепция совершенствования дистанционного мониторинга работоспособности автомобилей и основы разработанной транспортно-телематической системы «ХНАДУ-ТЭСА».Документ Застосування агрегатів каскадного теплообміну для поліпшення енергоспоживання у транспортних силових установках(НТУ "ХПІ", 2014) Сторчеус, Ю. В.Розглянуто шляхи поліпшення енергоспоживання на транспорті. Надано класифікацію агрегатів безпосередньої взаємодії газоповітряних середовищ, які можуть застосовуватись на транспортних установках. Проведено оцінку перспектив поліпшення рівня енергоспоживання на автомобільному промисловому транспорті за рахунок використання агрегатів безпосередньої взаємодії газоповітряних середовищ каскадного типу. Виявлено основні переваги застосування агрегатів на базі каскадних трансформаторів енергії у системах повітропостачання автотракторних двигунів. Вироблено рекомендації із розширення галузі застосування каскадних трансформаторів енергії.Документ Построение статической характеристики механизма выключения сцепления транспортного средства(НТУ "ХПИ", 2014) Богомолов, В. А.; Клименко, В. И.; Михалевич, Н. Г.; Ярига, А. А.Предложен алгоритм экспериментального определения статической характеристики механизма сцепления транспортного средства, приведена конструкция экспериментального стенда. Представлен вариант упрощения математической модели электропневматического привода сцепления транспортного средства путем использования в расчете экспериментальных данных. Сделан вывод, что для выключения сцепления можно ограничить давление воздуха в приводе до 0.4 МПа, что соответствует усилию на поршне исполнительного механизма ЭППС 3000 Н.Документ Моделювання процесу ущільнення ґрунту і колієутворення рушіями лісових машин(НТУ "ХПІ", 2014) Стиранівський, Ю. О.Наведено огляд підходів до моделювання процесу багаторазового ущільнення ґрунтової поверхні мобільними машинами. За характеристику деформованості лісової ґрунтової поверхні прийнято еквівалентний модуль деформації з урахуванням ефекту зміцнення корінням, дерном чи лісосічними рештками. Для оцінки точності моделювання здійснено порівняння розрахункових і експериментальних даних. Наведено результати польових випробувань колісних лісопромислових тракторів LKT 81 i TAF 657 та розрахунок глибини колії від кількості проїздів лісових машин.Документ Розробка моделі фрикційного зчеплення з гідропневматичним приводом(НТУ "ХПІ", 2014) Дячук, М. В.Розглядаються питання побудови динамічної моделі дискового фрикційного зчеплення та його приводу засобами середовищ імітаційного моделювання Simulink/Simscape. Запропоновано моделі пневматичного підсилювача з гідравлічним слідкуючим пристроєм, виконано тестування процесу ввімкнення зчеплення при рушанні з місця. Деталізація моделі зчеплення дозволяє настроювати її за багатьма параметрами, узгоджено з конктретними конструктивними особливостями.Документ Ресурсосберагающие технологии при использовании водных сред в условиях автомобильного транспорта(НТУ "ХПИ", 2014) Аверьянов, В. С.; Левчук, Е. А.Рассмотрено состояние водных технологических сред, эксплуатирующихся на автотранспортных предприятиях. Произведен анализ характеристики загрязнения сточных вод после мойки автомобилей на автотранспортных предприятиях и предложена схема рециркуляции технологических водных сред, которая позволяет рационально использовать водные ресурсы и уменьшить выбросы в окружающую среду. Проведены экспериментальные исследования классической и бескамерной схем фильтрования. Исследования показали, что наиболее перспективным является рециркуляционная очистка воды в системах оборотного водоснабжения автомобильных моек.Документ Скорость поступления продуктов изнашивания в моторное масло при эксплуатации автомобилей(НТУ "ХПИ", 2014) Наглюк, И. С.Исследовано изменение скорости поступления продуктов изнашивания (железа) в моторное масло различных производителей при работе автомобилей в разных условиях эксплуатации от количества израсходованного топлива и пробега. Приведены результаты изменения скорости поступления железа в моторные масла в зависимости от количества израсходованного топлива и пробега при эксплуатации автомобилей и автобусов.Документ Сравнительные исследования динамической нагруженности ходовой системы колёсных тракторов с пневморессорной и серийной подвесками(НТУ "ХПИ", 2014) Мамонтов, Анатолий ГеннадьевичВ статье определенены значения динамических нагрузок на передние и задние колёса трактора, оборудованного системой подрессоривания различной конструкции. Проведен анализ численных данных, полученных в результате сравнительных экспериментальных исследований динамической нагруженности ходовой системы машинотракторных агрегатов оснащенных пневматической и серийной системами подрессоривания.Документ Оригинальная бесступенчатая гидрообъемно- механическая трансмиссия для гусеничных тракторов(НТУ "ХПИ", 2014) Самородов, Вадим Борисович; Деркач, Олег Игоревич; Шуба, Сергей Александрович; Яловол, Иван ВладимировичВ статье приведенные материалы относительно преимуществ применения гидрообъемно-механических трансмиссий для гусеничных тракторов типа Т-150/Т-181. Обосновано целесообразность разработки бесступенчатой гидрообъемно-механической трансмиссии для гусеничного трактора с возможностью осуществления бесступенчатого поворота без разрыва потока мощности. Приведен анализ характеристик гидрообъемно-механической трансмиссии для гусеничного трактора.