Вісник № 46
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/34112
Переглянути
Документ Digital economy and society in Hungary and Ukraine(НТУ "ХПІ", 2017) Szabolcs, NagyWe live in the Digital Age in which both economy and society have been transforming significantly. The Internet and the connected digital devices are inseparable parts of our daily life and the engine of the economic growth. In this paper, first I analyzed the status of digital economy and society in Hungary, then compared it with Ukraine and made conclusions regarding the future development tendencies. Using secondary data provided by the European Commission I investigated the five components of the Digital Economy and Society Index of Hungary. I performed cross country analysis to find out the significant differences between Ukraine and Hungary in terms of access to the Internet and device use including smartphones, computers and tablets. Based on my findings, I concluded that Hungary is more developed in terms of the significant parameters of the digital economy and society than Ukraine, but even Hungary is an emerging digital nation. Considering the high growth rate of Internet, tablet and smartphone penetration in both countries, I expect faster progress in the development of the digital economy and society in Hungary and Ukraine.Документ Адаптивная система управления предприятием в кризисных условиях(НТУ "ХПИ", 2017) Хаустова, Ирина ЕвгеньевнаСущность понятия адаптивного управления определена как управленческая деятельность, организованная в взаимосвязанный комплекс действий субъектов функционирования, направленный на поддержание уровня конкурентоспособности посредством реализации механизма управления инновационными процессами на основе наблюдения за состоянием системы управления. Рассмотрены функции системы адаптивного управления. Проанализированы основные показателям качества для системы управления предприятием.Публікація Аналіз методів просування іміджу бренду(НТУ "ХПІ", 2017) Кітченко, Олена Миколаївна; Кучіна, Світлана ЕдуардівнаУ статті розглядаються питання пов’язані з перспективами використання інтернет-брендингу, як одного з напрямів маркетингових комунікацій. Досліджується та ідентифікується поняття брендингу, його різновидів. Особлива увага приділяється розгляду поняття ко-брендингу. Описуються особливості застосування антибрендингу та надаються приклади його використання. Наголошується на необхідності розкрутки бренду з використанням можливостей Інтернет.Документ Архітектурно-компетентністне обґрунтування виникнення та забезпечення стійкого розвитку великомасштабних економіко-виробничих систем(НТУ "ХПІ", 2017) Шматько, Наталія МихайлівнаДоведена доречність та розглянуті особливості використання компетентністного підходу для обґрунтування вибору стратегічних альтернатив розвитку великомасштабних економіко-виробничих систем. На основі поєднання концепції ключових компетентностей зі стандартами проектування архітектури складних соціально-економічних систем розвинуто теорію інтеграційної взаємодії промислових підприємств та удосконалено методичний базис забезпечення стійкості діяльності учасників такої взаємодії. Запропоновано підхід щодо досягнення взаємопов’язаності компетентностей, покладених в основу формування інтеграційного базису взаємодії підприємств.Документ Бізнес-етика трудових відносин на підприємстві як напрямок психології управління(НТУ "ХПІ", 2017) Юр'єва, Ірина Анатоліївна; Вакулюк, Вікторія Романівна; Пархоменко, Марія ОлексанрівнаЗапропоновано аналіз впровадження елементів бізнес-етики в трудових відносинах на підприємстві як напрямок забезпечення елементів психології управління. Визначено актуальність тематики, мета та методи дослідження. Надана характеристика елементів бізнес-етики та підходів психології управління поведінки працівників на підприємстві. Досліджені чинники, які впливають на систему етичної поведінки на підприємстві. Зроблено висновки щодо впровадження системи бізнес-етики на підприємстві та можливості застосування цих принципів у груповій поведінки працівників підприємства.Документ Визначення концептуальних підходів до оптимізації бізнес-процесів(НТУ "ХПІ", 2017) Александрова, Вікторія ОлександрівнаДана стаття присвячена оптимізації бізнес-процесів як одному з інструментів підвищення ефективності діяльності організації. Розглянуті основні характеристика концептуальних підходів і методів оптимізації бізнес-процесів, проведений аналіз таких понять як інжиніринг і реинжиниринг.Документ Використання мотиваційних процесів як аспект оптимізації безпеки праці(НТУ "ХПІ", 2017) Мовмига, Наталія Євгенівна; Мєзєнцева, Ірина Олександрівна; Любченко, Ірина МиколаївнаПраця - важлива умова існування людини, його розвитку і добробуту суспільства в цілому. Основним видом трудової діяльності є продуктивна праця у певній галузі промисловості, що зазвичай класифікується як професійна праця. Але трудова діяльність має ще оборотну сторону медалі - безпека професійної праці. В статті розглянуто основі причини аварійності і травматизму; виявлено, що друге місце серед причин виробничого травматизму посідає психофізіологічний чинник; розглянуто шляхи підвищенні безпеки трудової діяльності за рахунок використання мотиваційних механізмів підвищення безпеки праці).Документ Ефективність діяльності промислових підприємств України на основі впровадження інновацій(НТУ "ХПІ", 2017) Майстро, Руслана Григорівна; Демків, Катерина СергіївнаАналіз сучасного стану ефективності промислових підприємств показує, що існує ряд проблем в Україні, головними з них є: відсутність інвестицій, дефіцит сучасних технологій, розробок та обладнання, відтік кваліфікованих кадрів за кордон. Тому для покращення результативності виробництва промислової продукції варто якнайшвидше перейти до нової парадигми економічного розвитку, для чого необхідно створити належні умови покращить результативність виробництва промислової продукції для стимулювання інвестиційно-інноваційної діяльності за рахунок розвитку високотехнологічних галузей промисловості, орієнтованих на заміщення імпорту продукції її внутрішнім виробництвом з подальшим експортом.Документ Значение бизнес-культуры, социальной ответственности в повышении эффективности предпринимательской деятельности(НТУ "ХПИ", 2017) Смоловик, Раиса ФедоровнаВ статье рассмотрены основные особенности организации предпринимательской деятельности в сфере обслуживания; требования, предъявляемые к профессиональной подготовке менеджмента и сотрудников, указанных предприятий; отмечена важная роль в организации предпринимательской деятельности социальной ответственности, культуры и философии. Особо подчеркивается, что специалист в области организации, управления производством должен владеть навыками и приемами делового общения; анализа конфликтных ситуаций; уметь с помощью слова убеждать, аргументировать, достигать согласия; осуществлять "психологическую терапию". Умение говорить, быть правильно понятым, слушать и понимать, ненавязчиво убеждать, создавать доверительные отношения, искренне сочувствовать – все это важнейшие характеристики делового общения. Удовлетворять таким требованиям может только тот руководитель, который постоянно совершенствует свои знания, умения, никогда не останавливается на достигнутом.Публікація Критеріальний аналіз НП(С)БО і МСФЗ та особливості переходу на міжнародні стандарти в умовах реформування бухгалтерського обліку і фінансової звітності в Україні(НТУ "ХПІ", 2017) Грибинюк, Дар'я Володимирівна; Колєсніченко, Анастасія СергіївнаДоведено, що на підставі проведеного критеріального аналізу регламентованого порядку надання звітної інформації за П(С)БО і МСФЗ перехід з національної практики ведення обліку на міжнародні правила і стандарти в контексті реформи бухгалтерського обліку й фінансової звітності сприятиме більш обґрунтованому підходу з позицій методики й організації системи обліку і звітності на підприємстві й забезпечить інвестиційну привабливість нашої економіки шляхом максимальної доступності й прозорості у сприйнятті фінансової інформації зарубіжними інвесторами та партнерами.Документ Маркетингове ціноутворення та його вплив на якість та конкурентоспроможність продукції(НТУ "ХПІ", 2017) Перерва, Петро ГригоровичУ статті розроблені методичні положення цінової маркетингового ціноутворення на промислову продукцію, сформовані наукові основи її впливу на рівень якості і рівень конкурентоспроможності продукції промислових підприємств. Обґрунтовані основні групи визначальних чинників, які в найбільшій мірі впливають на конкурентоспроможність і якість продукції промислових підприємств. Запропонована методика маркетингового ціноутворення на інноваційну продукцію на цільовому ринку. Обґрунтовано, що наукова продукція – це товар особливого роду: на нього не можна механічно переносити всі характеристики матеріальних продуктів. Товарні властивості наукової продукції як ідеального феномена, з одного боку, визначаються тим, що властиво товарам в загалі, а з іншого боку – особливостями, зв'язаними з її природою і можливостями використання. Доведено, що рівень цін на ринку наукомісткої продукції в значній мірі залежить від значення роялті, тобто від комерційних взаємовідносин розробника та потенційного споживача наукомісткої продукції.Документ Методи і форми державного регулювання інноваційних процесів(НТУ "ХПІ", 2017) Крамськой, Дмитро ЮрійовичУзагальнено теоретичні положення та практичний досвід державного регулювання інноваційних процесів. Проведений аналіз державної інноваційної політики, яка реалізується в системі поглядів, вимог, принципів, та визначається основними напрямками і формами заходів в галузі інновацій. Виявлено, що через обмеженість ресурсів, контролюються й регулюються ті інноваційні процеси, які відповідають інтересам націй, включені в пріоритетні об'єкти такої політики. Аналіз інноваційних процесів показав яким чином регулювання інноваційного розвитку підпорядковано загальній стратегії розвитку держави, завданням збереження та перебільшення економічного потенціалу національного господарства, забезпеченню економічної безпеки держави.Документ Методичні підходи до забезпечення конкурентоспроможності підприємства меблевої промисловості(НТУ "ХПІ", 2017) Шепелєва, Наталія Володимирівна; Скотнікова, Любов ПетрівнаРезультати дослідження наукових здобутків вчених з питань сутності конкурентоспроможності підприємства і методів її оцінки підтверджують важливість конкурентних позицій на ринку. Конкурентні переваги, якими володіють підприємства, дозволяють їм бути більш конкурентоспроможним серед підприємств. На основі аналізу ринку вітчизняної меблевої промисловості виявлені проблеми її розвитку. Запропоновані заходи підвищення конкурентоспроможності підприємства на ринку.Документ Можливості впровадження еджайл-управління бізнесу в міжнародних інжинірингових компаніях(НТУ "ХПІ", 2017) Чайкова, Олена Ігорівна; Вакерін, Павло ВіталійовичУ статті розглянута проблематика сучасного стану інжинірингових компаній України. Розглянуті основні постулати еджайлу, як адаптивної моделі управління, та його сучасні тенденції у світі. Вказуються умови, що найбільш підходять, для адаптивної моделі; перераховуються принципи адаптивної моделі. Обґрунтовується тезис про те, що адаптивну модель еджайл можна запровадити в інжинірингових компаніях, що дасть можливість виробляти інноваційні рішення в нестандартних ситуаціях. Розглянуті передумови для розробки адаптивної еджайл-моделі в інжинірингу.Документ Напрями підвищення конкурентоспроможності підприємства(НТУ "ХПІ", 2017) Геращенко, Ірина Олексіївна; Сорокіна, С. В.; Пиркіна, А. А.Конкурентоспроможність підприємства є комплексною та багатогранною категорією, яка відображає сукупність порівняльних переваг у різних сферах (економічній, технологічній, кадровій, товарній, ринковій тощо), поєднання яких формує для підприємства більш стійкі позиції на певному ринку у відповідний період часу у порівнянні з визначеними конкурентами. Визначено мету управління конкурентоспроможністю підприємства, об’єкт та суб’єкти управління конкурентоспроможністю підприємства. Розглянуто особливості забезпечення конкурентних переваг підприємства. Запропоновано інформаційну систему розвитку управлінського потенціалу. Розроблено шляхи покращення конкурентоспроможності підприємства за рахунок виробничого, ресурсного, кадрового, маркетингового, фінансового та інвестиційного потенціалів.Документ Нормативно-правове забезпечення системи антикризового управління промисловим підприємством(НТУ "ХПІ", 2017) Погорєлов, Микола Іванович; Сиром'ятников, Дмитро Євгенович; Сиром'ятникова, Оксана ВалеріївнаЧинне законодавство України в сфері банкрутства являє собою складну систему правових норм і служить основою нормативно-правового забезпечення системи антикризового управління промисловим підприємством, основним завданням якого є виключення можливості банкрутства підприємства. Визначено завдання щодо подальшого реформування процедури банкрутства, що дозволить досягти збалансування інтересів боржника і кредиторів при максимальному задоволенні їх вимог в короткі терміни і дозволить запобігти фіктивного банкрутства.Публікація Обґрунтування господарських рішень, що впливають на інвестиційну привабливість підприємства(НТУ "ХПІ", 2017) Ларка, Людмила СергіївнаВизначено особливості планування комплексу господарських рішень, що впливають на рівень інвестиційної привабливості підприємства. Систематизовано комплекси рішень, що забезпечують цільовий рівень інвестиційної привабливості підприємства. Наведено вимоги до оцінювання інвестиційної привабливості підприємства. Проаналізовано основні види інвестиційної привабливості. Показані цілі формування інвестиційної привабливості. Запропоновано критерії оцінювання ефективності рішень з підвищення ділової активності підприємства, підвищення прибутковості інвестиційної діяльності, підвищення конкурентоспроможності продукції підприємства, оптимізації організаційної структури, удосконалення матеріально-технічного забезпечення, використання основних фондів тощо.Документ Обліково-аналітичне забезпечення підприємств готельно-ресторанної справи(НТУ "ХПІ", 2017) Мардус, Наталія Юріївна; Фальченко, Олена Олександрівна; Брік, Світлана ВолодимирівнаУ статті акцентована увага на проблеми формування обліково-аналітичного забезпечення підприємств готельно-ресторанної справи і використання інформаційно-аналітичної бази в управлінні економічної діяльності суб'єктів господарювання даної галузі. Розглянуто основні перспективи розвитку підприємств (закладів) готельно-ресторанної справи, виявлено основні аспекти, що необхідно дослідити з метою побудови обліково-економічного забезпечення і впровадження ефективного механізму управління фінансово-економічною діяльністю підприємств готельної і ресторанної справи.Публікація Організаціно-технологічні засади процесу надання готельних послуг(НТУ "ХПІ", 2017) Колєсніченко, Анастасія СергіївнаРозкрито специфіку технології роботи готелів, визначено її складові через побудову гостьового циклу в контексті розвитку індустрії гостинності, систематизовано організаційні засади процесу надання готельних послуг, відповідно до етапів гостьового циклу, з урахуванням основних принципів формування технологічних ланцюгів, що сприятиме удосконаленню організаційно-технологічної структури та вирішенню актуальних завдань підвищення ефективності функціонування цієї сфери обслуговування.Документ Особливості якісного та кількісного аналізу ризиків підприємств олійно-жирової галузі(НТУ "ХПІ", 2017) Жадан, Юлія ВолодимирівнаОбґрунтовано особливості якісного аналізу економічних ризиків, до яких віднесено фактори ризиків, визначення їх рівня, ідентифікація ризиків. Визначено особливості кількісного аналізу ризиків: вибір методів кількісної оцінки ризиків, оцінка ризикозахищеності підприємств і встановлення зон ризику. Встановлені на підставі аналізу показників кількісної оцінки ризиків зони і види ризиків для підприємств олійно-жирової галузі в подальших дослідженнях будуть використані при розробці заходів щодо зниження ризиків.