Вісник № 12
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/44339
Переглянути
Документ Математична модель вибуховоударного навантаження зміцнюваних елементів гірничого устаткування(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Драгобецький, Володимир Вячеславович; Шлик, Сергій Вікторович; Наумова, Олена Олександрівна; Кузєв, Ігор Олегович; Молоштан, Дмитро ВасильовичОбґрунтовано актуальність досліджень щодо підвищення зносостійкості деталей гірничого обладнання. Це пов’язано з тим, що на даний час фізична зношеність виробничих фондів гірничо-металургійного комплексу України становить 70–75%. Зазначено, що сучасні методи розрахунку процесу деформаційного зміцнення при імпульсних навантаженнях базуються на теоріях поширення пружно-пластичних хвиль у матеріалах. При цьому визначальні співвідношення ґрунтуються на фізико-механічному підході. Для теоретичного аналізу динамічних задач найбільш доцільними є різні варіанти чисельних методів. Надано метод розрахунку параметрів навантаження для зміцнення та одержання відливки заданої структури і фізико-механічними характеристиками. Завдання визначення потрібного навантаження зводиться до розв’язання задачі математичного програмування. У цьому випадку цільова функція приймається у вигляді квадратичного функціоналу Гауса. Функціонал мінімізується на сімействі кривих (тиск продуктів детонації, швидкість). Обчислення параметрів заряду вибухової речовини (тиск продуктів детонації, швидкість) здійснюється за методом покоординатного спуску. Моделювання процесу зміцнення зуба ковша екскаватора виконувалося також методом скінченних елементів у системі Ansys / Autodyn. Виконано розрахунок інтенсивності напружень і деформацій в умовах одностороннього і двостороннього зміцнення вибухом, а також з урахуванням хвилі розвантаження при односторонньому зміцненні. Визначальні співвідношення для швидкості пластичних деформацій доцільно використовувати у формі Гілмана–Джонстона. З використанням цього співвідношення, можливо описати процес загасання передвісника і зміну загальної щільності дислокацій. Дослідження можуть бути використані при оптимальному проектуванні процесів зміцнення пластичним деформуванням і штампування деталей, що працюють в умовах інтенсивного зносу і знакозмінних навантажень.