Вісник № 19
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/37479
Переглянути
Документ Актуальні проблеми управління оборотними активами підприємства(НТУ "ХПІ", 2018) Хаустова, Ірина ЄвгенівнаДана робота присвячена дослідженню окремих аспектів управління оборотними активами і оборотним капіталом в умовах економічного спаду, досліджено проблему формування та використання оборотного капіталу. У роботі були запропоновані такі інструменти для вирішення зазначених проблем, як розрахунок оптимального показника замовлень, проведення моніторингу фінансового стану, розробка документів внутрішнього регламенту, а також проаналізовані результати залучення методичного інструментарію в управлінську роботу. Розглядається управління оборотними активами підприємства в загальному комплексі проблем підвищення ефективності їх використання.Документ Аналіз проблем прогнозування інноваційного розвитку економіки України на прикладі енергетичної сфери(НТУ "ХПІ", 2018) Могилко, Олена ВікторівнаУ даній статті проаналізовано проблеми прогнозування в інвестиційно-інноваційній діяльності в Україні. Показано такі проблеми, як визначення основного напрямку соціально-економічного розвитку країни; стратегії відновлення економіки; створення методичної й інформаційної баз; узгодження результатів прогнозування з державними програмами. Обґрунтовано необхідність розвитку нетрадиційних і відновлюваних джерел енергії (НВДЕ) в Україні для підвищення рівня енергетичної ефективності, енергетичної безпеки та вирішення екологічних проблем. Зроблено висновки і визначені першочергові заходи для вирішення поставлених проблем.Публікація Аналіз сучасного стану та тенденції розвитку ринку джинсів в Україні(НТУ "ХПІ", 2018) Чернобровкіна, Світлана Віталіївна; Синельникова, Діана МаксимівнаПроведено дослідження сучасного стану ринку джинсів в Україні. Для аналізу розглянуто іноземні та українські торгові марки джинсів, що представлені на споживчому ринку України. У процесі дослідження було зроблено огляд світових та українських брендів, а також аналіз позиції, частки ринку основних торгових марок джинсів, що представлені на ринку України, їх асортимент та ціни. Представлено динаміку продажів джинсів у фірмових магазинах міста Харкова.Документ Антикризове фінансове управління підприємством: теоретичний аспект(НТУ "ХПІ", 2018) Назарова, Тетяна Юріївна; Попович, Віра Володимирівна; Геляровська, Оксана АнатоліївнаУ статті розглядається антикризове фінансове управління як важлива складова сучасного управління підприємством. Систематизовано підходи до визначення сутності антикризового управління підприємством. Розглянуто основні причини виникнення фінансової кризи на вітчизняних підприємствах. Проаналізовано систему антикризового управління підприємством. Встановлено, що успіх менеджменту в кризових ситуаціях визначають: мірою готовності менеджерів організацій до потенційних кризових явищ. Обґрунтовано необхідність створення та постійного вдосконалення антикризової програми підприємства. Формування антикризової програми пропонується диференціювати залежно від типу антикризового управління разом із цілями антикризової програми.Документ Аспекты сиергетики в экономике здравоохранения(НТУ "ХПИ", 2018) Садовский, Виктор Артемович; Семенченко, Галина Владимировна; Удовичеко, Наталья НиколаевнаВ статье рассматриваются эволюционные закономерности явлений в экономике здравоохранения. Изложен подход к совершенствованию механизма управления с позиций синергетики. Проблема рассматривается с учетом принципов самоорганизации инновационных механизмов управления. Использование маркетингового инструментария и синергетического подхода в управлении здравоохранением, внедрения организационных, технологических, экономических инноваций способствует достижению устойчивости функционирования саморазвивающейся системы. Эффективность функционирования медицинских учреждений зависит от их статуса, а именно, перевода их из статуса государственных учреждений в ранг государственных предприятий.Документ Вдосконалення аналітичної системи управлінського обліку автотранспортного підприємства(НТУ "ХПІ", 2018) Вербицька, Вікторія ІванівнаУ статті визначена специфічність управлінського обліку на підприємствах автомобільного транспорту та обґрунтовано необхідність створення системи її аналізу. Наголошено на необхідності сприяння організації інформаційних потоків в організаціях вирішенню найбільш актуальних для конкретної організації та визначених керівництвом пріоритетних завдань. Для обліку цих та інших обставин необхідно створення аналітичної системи управлінського обліку в організації. Обґрунтована роль якості автотранспортних послуг в сучасних умовах конкурентної боротьби, яка, в свою чергу, залежить від якості виконання попередніх етапів її життєвого циклу. Наголошено на необхідності якнайскорішого коригування параметрів якості, що закладаються в послугу, для оптимального витрачання всіх видів наявних у автотранспортного підприємства видів ресурсів. З’ясовані складові ефективного функціонування організацій і наголошено на необхідності використання інформаційних технологій для зниження трудомісткості обліково-аналітичних процедур і прийняття ефективних управлінських рішень, найбільш адекватних ситуаціям, що склалися. Встановлено, що для ефективного функціонування побудованої аналітичної системи необхідно чітке розподілення відповідальності та повноважень учасників облікового процесу. Виявлено, що для досягнення мети (тобто ефективного результату планування) комплекс внутрішніх та зовнішніх факторів, що впливають на здійснення транспортного процесу, повинні ранжуватись за ступенем суттєвості та значущості. Доведено, що аналітичні процедури підвищують значення і роль управлінського обліку в діяльності підприємств взагалі і автотранспортних підприємств зокрема. В межах здійснення розвитку автотранспортних організацій за принципом безперервного поліпшення діяльності запропоновано ряд методів управління обліково-аналітичними системами. Для ефективного здійснення запропонованих методів рекомендовано алгоритм дій.Публікація Економічна безпека як індикатор якості економічного управління підприємством(НТУ "ХПІ", 2018) Ларка, Людмила Сергіївна; Маркіна, Альона Олександрівна; Мещерякова, Анна СергіївнаЕкономічна безпека розглядається як індикатор ефективності економічного управління підприємством. Мета статті – визначення основних напрямів підвищення рівня економічної безпеки підприємства. Застосовано загальнонаукові методи пізнання для систематизації зовнішніх та внутрішніх загроз економічній безпеці підприємства. Визначено характер впливу таких зовнішніх індикаторів економічної безпеки, як розмір валового внутрішнього продукту, рівень безробіття, темпи економічного зростання, демографічні показники, енергетична залежність України, рівень та якість життя, особливості євроінтеграції України, розмір державного боргу. Визначено характер впливу таких груп внутрішніх індикаторів економічної безпеки, як техніко-технологічні, фінансові та кадрові.Документ Енергоефективність в управлінні підприємством(НТУ "ХПІ", 2018) Клепікова, Світлана ВолодимирівнаУ статті проведено аналіз категорій "енергозбереження" та "енергоефективність" в управлінні підприємством на державному, науковому та міжнародному рівнях. Показано взаємозв’язок категорій "енергозбереження" та "енергоефективність", різноманітність їх трактувань, плутанина в термінології та підміна понять один одним. Виявлено тенденцію в наукових працях, нормативно-законодавчих актах Украйни та міжнародних стандартах заміщення поняття "енергозбереження" на "енергоефективність". Запропоновано прийняти поняття енергоефективності підприємства, як співвідношення між отриманим результатом, тобто між вихідним результатом функціонування, послуги, продукції чи енергії та енергією на вході.Документ Загальні тенденції розвитку хлібопекарських підприємств України(НТУ "ХПІ", 2018) Літвиненко, Олександра Олександрівна; Мерзлікіна, Юлія Миколаївна; Саєнко, Юлія ВолодимирівнаДосліджено загальні тенденції розвитку хлібопекарських підприємств України, проблеми і перспективи подальшого розвитку в сучасних умовах господарювання. Надано класифікацію по потужності виробництва наявних сегментів хлібопекарських підприємств. Визначено основні показники вибору споживачів хлібобулочних виробів та розкрито їх сутність. У роботі зроблено акцент щодо перспективності наявності індивідуальної упаковки хлібопекарських виробів, яка за оцінками фахівців, в Україні на сьогоднішній день складає близько половини ринку. Індивідуальна упаковка – це презентабельність, гігієнічність, транспортабельність і гарантований термін зберігання. З огляду на те, що багато вітчизняних виробників хлібопекарських виробів, для утримання займаної частки ринку, йдуть по шляху здешевлення своєї продукції за рахунок менш дорогої упаковки у роботі запропоновано розглянути доцільність та економічність упаковки флоу-пак. Зроблено висновок, що всі вимоги вибору споживачів можуть задовольнити саме приватні пекарні, роблячи свою продукцію конкурентоспроможною і цікавою споживачеві. Слідуючи тенденціям ринку безпрограшною буде позиція підприємств, зорієнтован их на стратегію свіжої випічки і постачання споживачам якісної продукції за прийнятною ціною.Публікація Застосування Agile-управління та Agile-маркетингу на підприємствах в міжнародному бізнесі(НТУ "ХПІ", 2018) Чайкова, Олена Ігорівна; Подмокова, Анастасія Юріївна; Губанов, Павел ОлеговичУ статті розглядаються підходи Agile-управління на підприємствах. Наведено характеристики та риси Agile – гнучкої методології управління проектами. Визначено важливість застосування ключових показників ефективності для оцінки якості та швидкості виконання обов’язків персоналом в Agile. Відображена інформація щодо світових тенденцій застосування Agile-методів, динаміки змін показників. Виділені причини, які спонукають підприємства міжнародного бізнесу до впровадження Agile-управління. Розкрите визначення поняття Agile – маркетингу. Виокремленні відмінності принципів Agile-маркетингу від класичного маркетингу. Наведено приклади застосування Agile-підходу в маркетингу підприємствами світу.Документ Компетентнісний підхід до оцінювання професійної підготовки майбутніх фахівців технічного профілю(НТУ "ХПІ", 2018) Кисельова, Ольга Ігорівна; Коломієць, Леонід Володимирович; Волков, Сергій ЛеонідовичУ статті досліджується компетентнісний підхід до оцінювання професійної підготовки майбутніх фахівців технічного профілю та їхньої підсумкової атестації, який являє собою сукупність загальних принципів визначення цілей, відбору змісту, організації навчального процесу та оцінювання його результатів. З метою забезпечення надійності і валідності результатів підсумкової атестації випускників технічних ВНЗ в рамках компетентнісного підходу, було використано рівневу або вертикальну шкалу, яка має мінімальний, базовий, проміжний, достатній і високий рівні компетентності; представлені результати експертного оцінювання відповідності навчальних досягнень за змістом кожної компетенції, яке здійснювалося методом ранжування.Документ Краудфандинг як шлях залучення коштів(НТУ "ХПІ", 2018) Хорошилова, Ірина ОлександрівнаУ нестабільних умовах сьогодення, що характеризуються зменшенням чисельності інвесторів і значним відтоком інвестицій із країни з огляду на соціально-економічну кризу, підприємства та підприємці вимушені шукати нові джерела отримання фінансових ресурсів, серед яких в останні роки чільне місце належить краудфандингу як новітньому методу фінансування. Але даний спосіб отримання капіталу не регламентується законом і досі не зрозуміло як бути з податками, які зазвичай сплачують при використанні типового методу залучення грошей.Публікація Менеджмент підприємств у сучасних умовах ведення господарської діяльності(НТУ "ХПІ", 2018) Погорєлова, Тетяна Олексіївна; Андренко, Катерина Вадимівна; Новікова, Юлія ГеннадіївнаВ статті розглянуті особливості менеджменту підприємства у сучасних умовах ведення господарської діяльності. Менеджмент - це важлива і багатогранна сфера діяльності, від якого в значній мірі залежать і ефективність виробництва, і якість обслуговуванн я населення. Упровадження ринкових відносин у практику господарювання вимагає принципової зміни методів управління на всіх рівнях управлінської ієрархії. Це висуває необхідність вивчення нових підходів і форм управління, зокрема, менеджменту як особливого типу управління.Документ Методичні підходи щодо оцінки ефективністі маркетингової діяльності підприємства(НТУ "ХПІ", 2018) Кобєлєв, Валерій Миколайович; Василюк, Катерина ОлександрівнаПоказано, що у сучасному бізнес-середовищі, маркетингова діяльність – це складний, багатоаспектний процес, який впливає на кінцевий результат діяльності будь-якого підприємства. Виконано аналіз існуючих підходів щодо оцінки ефективності маркетингової діяльності, їх переваги, недоліки та область застосування на основі праць вітчизняних і зарубіжних вчених. Визначено роль і місце оцінки ефективності маркетингової діяльності як складової оцінки ефективності всього бізнесу підприємства. Запропоновано підхід щодо проведення оцінювання ефективності маркетингової діяльності підприємства, який дозволяє вирішувати як тактичні, так і стратегічні завдання підприємства. Ефективність маркетингової діяльності пропонується вимірювати за допомогою системи показників в двох напрямах: тактичному та стратегічному. При такому підході враховується часовий аспект виконання поставлених цілей і завдань, визначаються причинно-наслідкові зв'язки між результатами діяльності та факторами, що зумовили цей результат. Наведено класифікацію показників оцінювання ефективності маркетингової діяльності.Документ О временной природе конкурентоспособности, экономического потенциала и потенциала развития предприятия(НТУ "ХПИ", 2018) Шпак, Сергей АлександровичИсследована временная природа конкурентоспособности, экономического потенциала и потенциала развития предприятия и их взаимосвязи. Установлено, что экономический потенциал и потенциал развития являются точечными по времени признаками и характеризует предельные возможности генерирования прибыли и структурной адаптации предприятия, а конкурентоспособность, отражая способность предприятия генерировать приемлемую прибыль на длительной основе, является интегральным по времени признаком, уровень которого обусловливается экономическим потенциалом и потенциалом развития.Документ Особенности рекламы в сфере услуг(НТУ "ХПІ", 2018) Романчик, Татьяна Владимировна; Вышиванюк, Ксения ГригорьевнаВ статье рассматриваются общие тенденции рекламы, а также особенности рекламы в сфере услуг. Услуги как предмет купли-продажи имеют специфические особенности, отличные от товара, что проявляется и в рекламной деятельности тоже. Такие специфические черты требуют специальных подходов к организации рекламной деятельности, что обусловило актуальность выбранной темы. Рассмотрены роль рекламы и ее влияние в современном обществе. Роль продвижения предприятий сферы услуг рассмотрена с точки зрения эффективного маркетинга. Проанализированы поведенческие факторы потребителей, влияющие на эффективность работы фирмы в сфере услуг, а также их влияние на рекламу. Определена последовательность разработки концепции предприятия сферы услуг для формирования непосредственно рекламной кампании предприятия.Документ Особливості застосування інформаційних технологій в менеджменті та економіці(НТУ "ХПІ", 2018) Погорєлов, Сергій МиколайовичТехнологія, як строге наукове поняття, означає визначений комплекс наукових і інженерних знань, втілений у засобах, прийомах праці, наборах виробничо-речових чинників виробництва, засобах їхнього з’єднання для створення якогось продукту або послуги. Сучасне розуміння терміну "технологія" нерозривно пов’язане з машинізацією того чи іншого виробничого або соціального процесу, що припускає його технологізацію, тобто переклад на новий рівень, що відповідає сучасним науковим, технічним та інженерним знанням. Інформаційні технології – це машинізовані способи обробки, збереження, передачі, використання інформації у вигляді знань. Вони включають два основні елементи – апаратний та людський, останній з яких є головним.Документ Особливості формування асортимнету наукоємної продукціїї в Україні(НТУ "ХПІ", 2018) Полякова, Анастасія ІгорівнаРозглянуті особливості та проблеми ринку наукомісткої продукції в Україні, стан науково-технологічного потенціалу, фінансове забезпечення наукової та науково-технічної діяльності, динаміка наукоємності внутрішнього валового продукту, а також особливості функціонування національного ринку товарів високих технологій. Окреслено роль наукоємної продукції у розвитку національної економіки. Досліджено основні відмінні риси наукоємної продукції та визначено їх основні характеристики з широкого кола показників з метою виявлення специфічних особливостей, які впливають на формування асортименту наукоємної продукції. Аналізуються система формування асортименту наукоємної продукції та вплив особливостей наукоємної продукції на її формування.Документ Перспективи розвитку ринку альтернативної енергетики в Україні(НТУ "ХПІ", 2018) Тимофєєва, Катерина ОлександрівнаЗроблено аналіз енергетичного ринку України, визначені ключові фактори: законодавчі, економічні, технологічні, адміністративні, географічні та інформаційна – психологічні, які стимулюють розвиток альтернативної енергетики. Проаналізовані зміни в законодавчій базі щодо використання відновлювальних джерел енергій (ВДЕ). Розглянута стратегія України по розвитку ВДЕ. Приведена динаміка змін "зеленого тарифу" для сонячної та вітряної енергетиці. В роботі проілюстрована необхідність внесення змін у виробництво електроенергії, яка обумовлена сучасними технологічними тенденціями та необхідністю підвищення енергоефективності та енергобезпеки країни.Документ Понятійний апарат та склад інноваційно-інвестиційного комплексу(НТУ "ХПІ", 2018) Усов, Максим АнатолійовичАктуальність тематики дослідження зумовлена тим, що в сучасних умовах інноваційної активності всіх форм соціально-економічних систем існує необхідність виявлення і моделювання процесів взаємодії суб'єктів інноваційної діяльності та інвесторів. Інновації отримують розвиток за умови наявності достатнього інвестування. Метою даного дослідження є визначення особливостей інвестиційно-інноваційного процесу в сучасних умовах. На основі проведеного аналізу був визначено основні групи суб'єктів інвестиційно-інноваційного процесу, виявлено їх взаємодії в процесі інноваційної діяльності та побудована модель інвестиційно-інноваційного процесу.