Вісник № 01. Енергетика: надійність та енергоефективність

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/53331

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
  • Ескіз
    Документ
    Удосконалення методу контролю оболонки тепловиділяючого елементу для підвищення безпеки ядерного реактора
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Буданов, Павло Феофанович; Бровко, Костянтин Юрійович; Хом'як, Едуард Анатолійович; Тимошенко, Олег Андрійович
    Проведено аналіз існуючих методів контролю поверхні матеріалу облицювання паливного елемента, який показав, що їх використання для виявлення поверхневих та внутрішніх дефектів, таких як локальні неоднорідності, мікро- та макропори, різні тріщини, осьова рихлість тощо. характеризується низька ефективність, це трудомісткий процес, що вимагає додаткової обробки поверхні, матеріалу облицювання паливних елементів. Крім того, розслідували методи контролю поверхні матеріалу облицювання паливного елемента дозволяють візуально ідентифікувати лише грубі зовнішні тріщини та великі шлаки включення, невеликі тріщини та неметалічні включення, невидимі під шаром шлаку. Пропонується оцінити якість поверхні матеріалу оболонки у разі його пошкодження та руйнування - використання обчислювального апарату, заснованого на методі теорії фракталів.Пропонується використовувати фрактал властивості структури матеріалу оболонки та кількісна фрактальна величина - фрактальна розмірність, що дозволяє визначити ступінь заповнення обсягу структури матеріалу оболонки під час розгерметизації паливного елемента. Математична модель пошкодження структури паливного елемента облицювальний матеріал розробляється в залежності від одночасного впливу високої температури та внутрішнього тиску, викликаного накопиченням ядер продукти розподілу палива між гранулою ядерного палива та внутрішньою поверхнею обшивки паливного елемента з урахуванням збільшення фракталу в геометричні параметри облицювання паливного елемента. Показано, що пошкоджені структури матеріалу облицювання ТВЧ залежать від тиску і температура всередині обшивки паливного стержня, а також фрактальне збільшення геометричних параметрів, таких як: об’єм і поверхня, зовнішня та внутрішня діаметри, висота та площа поперечного перерізу, довжина та висота наплавлення ядерних гранул, зазор між внутрішньою поверхнею обшивки та ядерним паливом. Визначено критерій оцінки цілісності облицювання ТВЦ, який залежить від зміни геометричних значень у разі пошкодження і руйнування структури матеріалу облицювання паливної штанги. Дано практичні рекомендації щодо використання запропонованого методу для моніторингу герметичність обшивки паливного елемента для обробки інформації, отриманої з обчислювального модуля системи, що контролює герметичність обшивки для автоматизованої системи управління технологічним процесом енергоблоку атомної електростанції, що дозволяє виявити розгерметизацію паливних елементів на більш ранньому етапі порівняно зі стандартною процедурою.