2024 № 1 Динаміка та міцність машин
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/83449
Переглянути
Документ Розрахунково-експериментальне дослідження впливу початкового параметру спряження бандажних полиць попарно бандажованих лопаток на статичні напруження у пері лопатки(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Шакало, Руслан Юрійович; Ларін, Олексій Олександрович; Савченко, Кирило ВалентиновичВ роботі розглядаються результати експериментального дослідження впливу початкового параметру спряження бандажних полиць на статичні напруження у пері лопаток, а також порівняння отриманих результатів з розрахунковими даними. Робота проводилась як для неохолоджуваних так і для охолоджуваних робочих лопаток турбін. Встановлено, що зі збільшенням початкового параметру спряження статичні напруження у кореневому перерізі лопаток збільшуються прямопропорційно. Встановлено, що статичні напруження у пері для лівої та правої лопаток майже однакові при однаковому параметрі спряження, як для не охолоджуваних лопаток так і для охолоджуваних. Існує суттєва похибка між експериментальними та розрахунковими значеннями, при цьому характер залежності напружень від початкового параметру схожий – прямолінійний.Документ Реалізація оптимальної реконфігурації рою БПЛА(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Успенський, Валерій Борисович; Догадайло, Олександр СергійовичВ даній статті розглянуто моделювання оптимальної реконфігурації великої групи БПЛА із фактичного початкового стану у бажаний кінцевий. Для кожного апарату визначається кінцева точка, в яку він буде рухатись. Така задача має не єдиний розв'язок, тому додано критерій оптимальності – тривалість повної реконфігурації, яку треба мінімізувати. Задача розглядається в умовах однакової та постійної швидкості польоту усіх БПЛА коптерного типу. Аналіз усіх варіантів є неможливим, бо обчислювальна складність такого методу пропорційна N факторіал, де N – кількість БПЛА в групі. Розроблено квазіоптимальний метод, складність якого пропорційна N. Шляхом статистичного моделювання доведена його ефективність, яку можна порівняти із ефективністю оптимального методу. Отримано також непрямі оцінки його ефективності у загальному випадку. Розглянуто конкретні приклади реконфігурації рою. Описано та досліджено алгоритм запобігання зіткнень БПЛА під час руху за призначеними траєкторіями. Отримані результати є складовою частиною комплексу задач з навігації та управління БПЛА в умовах великої щільної групи.Документ Огляд застосуваннь data-driven підходу для аналізу тепло-фізичних властивостей композитів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Лавщенко, Руслан Ровшан огли; Львов, Геннадій ІвановичУ роботі наведено аналіз можливостей та перспектив data-driven підходу для дослідження тепло-фізичних властивостей композитних матеріалів. Проведено огляд основних концепцій та методів машинного навчання в матеріалознавстві, які виявляють потенціал для вивчення та оптимізації властивостей композитів. Обговорено використання нейронних мереж для прогнозування теплових характеристик. Порівняно data-driven підхід з традиційними методами аналізу, визначено їхні переваги та недоліки. Описано тепло-фізичні параметри композитів та сучасні методи їхнього вимірювання та прогнозування. Розглянуто застосування комп'ютерних технологій для моделювання тепло-фізичних властивостей композитів та їхніх процесів виготовлення. Результати дослідження можуть бути корисними для подальшого розвитку матеріалознавства та виробництва композитних матеріалів.