2024 № 1 Динаміка та міцність машин
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/83449
Переглянути
Документ Огляд застосуваннь data-driven підходу для аналізу тепло-фізичних властивостей композитів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Лавщенко, Руслан Ровшан огли; Львов, Геннадій ІвановичУ роботі наведено аналіз можливостей та перспектив data-driven підходу для дослідження тепло-фізичних властивостей композитних матеріалів. Проведено огляд основних концепцій та методів машинного навчання в матеріалознавстві, які виявляють потенціал для вивчення та оптимізації властивостей композитів. Обговорено використання нейронних мереж для прогнозування теплових характеристик. Порівняно data-driven підхід з традиційними методами аналізу, визначено їхні переваги та недоліки. Описано тепло-фізичні параметри композитів та сучасні методи їхнього вимірювання та прогнозування. Розглянуто застосування комп'ютерних технологій для моделювання тепло-фізичних властивостей композитів та їхніх процесів виготовлення. Результати дослідження можуть бути корисними для подальшого розвитку матеріалознавства та виробництва композитних матеріалів.Документ Реалізація оптимальної реконфігурації рою БПЛА(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Успенський, Валерій Борисович; Догадайло, Олександр СергійовичВ даній статті розглянуто моделювання оптимальної реконфігурації великої групи БПЛА із фактичного початкового стану у бажаний кінцевий. Для кожного апарату визначається кінцева точка, в яку він буде рухатись. Така задача має не єдиний розв'язок, тому додано критерій оптимальності – тривалість повної реконфігурації, яку треба мінімізувати. Задача розглядається в умовах однакової та постійної швидкості польоту усіх БПЛА коптерного типу. Аналіз усіх варіантів є неможливим, бо обчислювальна складність такого методу пропорційна N факторіал, де N – кількість БПЛА в групі. Розроблено квазіоптимальний метод, складність якого пропорційна N. Шляхом статистичного моделювання доведена його ефективність, яку можна порівняти із ефективністю оптимального методу. Отримано також непрямі оцінки його ефективності у загальному випадку. Розглянуто конкретні приклади реконфігурації рою. Описано та досліджено алгоритм запобігання зіткнень БПЛА під час руху за призначеними траєкторіями. Отримані результати є складовою частиною комплексу задач з навігації та управління БПЛА в умовах великої щільної групи.Документ Розрахунково-експериментальне дослідження впливу початкового параметру спряження бандажних полиць попарно бандажованих лопаток на статичні напруження у пері лопатки(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Шакало, Руслан Юрійович; Ларін, Олексій Олександрович; Савченко, Кирило ВалентиновичВ роботі розглядаються результати експериментального дослідження впливу початкового параметру спряження бандажних полиць на статичні напруження у пері лопаток, а також порівняння отриманих результатів з розрахунковими даними. Робота проводилась як для неохолоджуваних так і для охолоджуваних робочих лопаток турбін. Встановлено, що зі збільшенням початкового параметру спряження статичні напруження у кореневому перерізі лопаток збільшуються прямопропорційно. Встановлено, що статичні напруження у пері для лівої та правої лопаток майже однакові при однаковому параметрі спряження, як для не охолоджуваних лопаток так і для охолоджуваних. Існує суттєва похибка між експериментальними та розрахунковими значеннями, при цьому характер залежності напружень від початкового параметру схожий – прямолінійний.