2024 № 8 Енергозбереження. Енергетика. Енергоаудит
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/82435
Переглянути
Документ Загальні підходи до створення теплових моделей тягових двигунів електротранспорту(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Хаустов, О. Е.; Любарський, Б. Г.Стаття розглядає перспективні методи щодо аналізу теплового стану тягових двигунів які застосовуються на рухомому складі електротранспорту визначено, що перспективним методом аналізу теплового стану є метод еквівалентних теплових схем заміщення. Обгрунтовано,що незалежно від кількості елементів, навіть якщо вона дорівнює нескінченності, система залишається лінійною при переході від зосереджених постійних до розподілених параметрів. Процеси в ній описуються лінійними диференціальними рівняннями, і можна скористатися методом накладення теплових потоків. У режимі, що встановився, це виражається у рівності повного перевищення температури тіла сумі часткових перевищень температур від втрат в різних його частинах. Доведено, що під час перехідного процесу реальна крива нагрівання елемента двигуна будується шляхом підсумовування часткових кривих нагрівання, обумовлених втратами енергії в кожному окремому елементі за відсутності втрат в інших елементах. При дослідженні перехідного процесу необхідно враховувати швидкість поширення тепла в матеріалі та геометричні розміри тягових двигунів. Ці завдання вирішуються на основі сформульованих положень. Запропоновано загальні підходи до створення бази елементів схем заміщення, що дозволяють уніфікувати розробку теплової моделі двигуна в незалежності від його конструктивних особливостей.