2024 № 8 Енергозбереження. Енергетика. Енергоаудит
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/82435
Переглянути
Документ 85-річний ювілей Бойка Анатолія Володимировича(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) б/аДокумент Дослідження потенціалу розвитку агросектору України на засадах кластеризації(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Літвінов, Дмитро Олександрович; Шалений, Володимир Анатолійович; Бурцев, Олександр ВолодимировичВ статті проаналізовано стан та перспективи розвитку аграрного сектору України в умовах війни та глобальних викликів. В дослідженні представлено аналіз статистичних даних, які свідчать про значний внесок агросектору в економіку України, зокрема 9 % ВВП та 53 % експорту разом з переробною сферою. В дослідженні обґрунтовано стратегічну значущість аграрного сектору для забезпечення продовольчої безпеки країни та зміцнення її експортного потенціалу. Обґрунтовано, що кластеризація дозволяє об'єднати зусилля різних учасників агросектору – підприємств, науково-дослідних установ, освітніх закладів та місцевих органів влади – для спільної роботи над інноваційними рішеннями, покращенням технологічних процесів та підвищенням якості продукції. Аналіз іноземного досвіду впровадження кластерів показав, що кластери сприяють формуванню сталих ланцюгів доданої вартості, збільшенню інвестиційної привабливості та ефективному використанню ресурсів. Впровадження кластерного підходу в агросекторі України може стати важливим фактором розвитку регіонів, зміцнення експортних можливостей країни та підвищення її економічної стійкості. Сформовано систему заходів подолання негативних чинників формування і розвитку кластерних структур у агросекторі.Документ Загальні підходи до створення теплових моделей тягових двигунів електротранспорту(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Хаустов, О. Е.; Любарський, Б. Г.Стаття розглядає перспективні методи щодо аналізу теплового стану тягових двигунів які застосовуються на рухомому складі електротранспорту визначено, що перспективним методом аналізу теплового стану є метод еквівалентних теплових схем заміщення. Обгрунтовано,що незалежно від кількості елементів, навіть якщо вона дорівнює нескінченності, система залишається лінійною при переході від зосереджених постійних до розподілених параметрів. Процеси в ній описуються лінійними диференціальними рівняннями, і можна скористатися методом накладення теплових потоків. У режимі, що встановився, це виражається у рівності повного перевищення температури тіла сумі часткових перевищень температур від втрат в різних його частинах. Доведено, що під час перехідного процесу реальна крива нагрівання елемента двигуна будується шляхом підсумовування часткових кривих нагрівання, обумовлених втратами енергії в кожному окремому елементі за відсутності втрат в інших елементах. При дослідженні перехідного процесу необхідно враховувати швидкість поширення тепла в матеріалі та геометричні розміри тягових двигунів. Ці завдання вирішуються на основі сформульованих положень. Запропоновано загальні підходи до створення бази елементів схем заміщення, що дозволяють уніфікувати розробку теплової моделі двигуна в незалежності від його конструктивних особливостей.Публікація Методологія впровадження інноваційних рішень в МСП: касові термінали самообслуговування та інформаційно-аналітичне забезпечення бізнес-процесів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Космін, Олександр Юрійович; Сусліков, Станіслав ВячеславовичСтаття присвячена дослідженню методології впровадження інноваційних рішень у малих та середніх підприємствах (МСП) України та світу, зокрема використанню касових терміналів самообслуговування та інформаційно-аналітичного забезпечення бізнеспроцесів. У статті визначено поняття інноваційного розвитку підприємства та проаналізовано, як інноваційні процеси впливають на ефективність і конкурентоспроможність МСП. Розглядається вплив цифровізації на створення сучасних інноваційних бізнес-моделей, що дозволяють підприємствам швидко адаптуватися до змін ринкового середовища та підвищувати якість обслуговування клієнтів. Особливу увагу приділено впровадженню технологій самообслуговування, зокрема касових терміналів самообслуговування, що дозволяють оптимізувати процеси прийому платежів та зменшити витрати на персонал. Проаналізовано зміни в українському законодавстві, які спонукають підприємців впроваджувати такі інновації у свою діяльність. Розроблено практичні рекомендації для МСП щодо впровадження касових терміналів самообслуговування, включаючи аналіз потреб і ринку, вибір технологічного рішення, пілотне впровадження, масштабування та інтеграцію з іншими системами підприємства. Окремо розглянуто роль інформаційно-аналітичного забезпечення у підтримці ефективної роботи терміналів та прийнятті управлінських рішень на основі зібраних даних.Документ Механізми удосконалення маркетингової діяльності підприємства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Котельникова, Юлія Миколаївна; Зеленяк, Василь Васильович; Кайтанський, Іван Сергійович; Щерба, МаринаУ статті установлено сутність управління маркетингом. Визначено, що планування маркетингу є необхідним елементом системи управління. Здійснення маркетингової діяльності є об’єктивною необхідністю орієнтації науково-технічної, виробничої та збутової діяльності підприємства з урахуванням ринкового попиту, потреб і вимог споживачів. Маркетингова діяльність підприємства спрямована на те, щоб досить обґрунтовано, враховуючи попит ринку, встановлювати поточні і, головне, довгострокові (стратегічні) цілі, шляхи їх досягнення та реальні джерела ресурсів господарської діяльності, визначати асортимент і якість продукції, її пріоритети, оптимальну структуру виробництва і бажаний прибуток. Функціями управління маркетинговою діяльністю на підприємстві є її організація, планування та контроль виконання. Розроблення та реалізація маркетингових заходів потребують створення допоміжних систем маркетингу. До них належать, зокрема, система планування маркетингу, система організації служби маркетингу та система маркетингового контролю.Документ Основи стратегічного спрямування діяльності підприємств на шляху до системної досконалості(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Гагарінов, Олексій ВалерійовичВ статті дослідженні аспекти стратегічного спрямування діяльності підприємств. Ми виходимо з того, що підприємство за визначенням є цілеспрямованою відкритою системою, яка обмінюється із зовнішнім середовищем товарно-матеріальними цінностями, енергією та інформацією. Недостатнє приділення уваги до стратегічного спрямування діяльності підприємств з позиції його менеджменту понижує його рівень системної досконалості, зокрема системного потенціалу та здатність до стійкого розвитку на майбутнє в цілому. Менеджмент вітчизняних підприємств і досі сприймає більшість аспектів стратегічного управління як формальні процеси, які декларуються, але за фактом не покладаються в основу діяльності підприємства та, відповідно, зменшують потенціал досягнення довгострокових стійких результатів на практиці. Найбільше уваги приділяється до завдання місії підприємства, як елементу набора стратегічних цільових орієнтирів. Формування стратегічних цілей на основі цінностей, місії, бачення дає можливість сформувати бажані конкретні результати, які більшій частині будуть відповідати критеріям цілей. Головне, такий підхід дає можливість гармонізувати всі ці параметри між собою та висвободити скритий потенціал енергії співробітників задля досягнення більш досконалого конструктивного майбутнього на шляху до системної досконалості. В цілому запропоновано концептуальну формулу системоутворюючого фактора з позиція стратегічної спрямованості діяльності підприємств.Документ Стратегічні засади фінансового забезпечення диверсифікації аграрних підприємств(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Гарбажій, Катерина Станіславівна; Пєчка, Сергій Сергійович; Дарушин, Олександр ВолодимировичУ статті запропоновані стратегічні засади фінансового забезпечення диверсифікації аграрних підприємств. Диверсифікація є ключовим елементом стратегічного управління та складовою стратегії забезпечення сталого розвитку аграрних підприємств. Її фінансовий аспект тісно пов’язаний з підвищенням ефективності та конкурентоспроможності сільськогосподарського сектору. Ефективне використання фінансових ресурсів є важливою передумовою фінансової стійкості та конкурентоспроможності аграрних підприємств. Обґрунтовано, що фінансові результати діяльності агропромислового підприємства є основним показником ефективності його діяльності та стійкості на ринку, а прибуток однім із власних фінансових джерел забезпечення диверсифікації. Аналіз динаміки фінансових результатів діяльності підприємств є одним із етапів стратегічного управління агропромисловим підприємством, який є основою прийняття обґрунтованих рішень при розробці стратегії розвитку. Запропоновано загальну схему реалізації стратегії диверсифікації для аграрних підприємств. Диверсифікація джерел фінансування сприяє зміцненню стійкості аграрних підприємств, знижуючи ризики, пов’язані з нестабільністю ринкової цінової політики.Документ Сучасні тенденції ринку криптоактивів в Україні та перспективи трансформації глобальної фінансової системи(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Мехович, Єлізавета СергіївнаВ статті розглянуто сучасні тенденції ринку криптоактивів т перспективи трансформації глобальної фінансової системи. Зазначено, що питанням розвитку ринку криптоактивів у світі і в Україні присвячені чисельні публікації, але низка питань, пов'язаних з регулюванням та використанням криптоактивів в інтересах держави, потребують свого вирішення. Немає однозначної думки вчених, економістів та урядовців стосовно перспектив трансформації фінансового середовища. Показано, що електронні гроші представляють еквівалент реальних грошей, що зберігаються в електронному гаманці. Власник електронних грошей за допомогою спеціального програмного забезпечення може купувати товари, перераховувати ці гроші іншим особам, змінювати їх на інші електронні гроші, дарувати їх. А також може отримувати e-money від інших осіб. За фактом, це повноцінні гроші, які можуть звертатися нескінченно. Якщо власник електронних грошей захоче їх перетворити на готівку чи безготівку, він звертається до банку. Банк виконує конвертацію.