Кафедра "Ділова іноземна мова та переклад"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7501

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/dim

Кафедра "Ділова іноземна мова та переклад" була заснована в грудні 1998 року з ініціативи професорів Михайла Дмитрович Годлевського, Віктора Яковича Заруби, Олександра Сергійовича Куценка та колишнього ректора НТУ "ХПІ", професора Юрія Трохимовича Костенка.

Викладачі кафедри є членами міжнародних професійних організацій викладачів англійської мови, розробляють і упроваджують інтенсивні програми вивчення іноземної мови, які дозволяють випускникам вільно володіти професійною термінологією іноземною мовою.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 11 кандидатів філологічних наук, 6 співробітників мають звання доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    Tutoring as a means of individualizing the educational process: an experimental study
    (Rezekne Academy of Technologies, 2024) Vyshkivska, Vanda; Sylenko, Yuliia; Shykyrynska, Oleksandra; Myroshnychenko, Viktoriia; Shevchenko, Viktoria; Kozlov, Yevhen
    The new information type of society has qualitatively changed the concept of training future specialists. Currently, technocratic relations in the "teacher-student" system are being replaced by humanistic ones, with a transition to cooperation with students as active subjects of the individualized educational process. The authors of the article, taking into account the European experience of individualizing education, analyzed the peculiarities of using tutoring technology as a means of individualizing the education of master's students in the conditions of mixed education. The results of the ascertaining stage of the pedagogical experiment, the participants of which were teachers and master's students of Dragomanov Ukrainian State University (Kyiv), National Technical University “Kharkiv Polytechnic Institute” (Kharkiv), Vinnytsia Mykhailo Kotsiubynskyi State Pedagogical University (Vinnytsia), are presented. The purpose of the confirmatory experiment was to identify the level of understanding of university teachers, as well as master's students – future teachers of the essence of tutoring technology and the presence of experience in using it in professional activities. The article proves that the use of tutoring technology in conditions of mixed learning allows students of higher education to gain experience in independent planning, obtaining and improving educational results. It is substantiated that the acquisition of such experience takes place during the work of tutors (with systematic tutoring support) on individual tutorials, which contain multi-level complex tasks from a certain educational subject. The role and place of the scientific essay as a component of tutoring technology and as a means of individualizing the educational process, which ensures the development of independent creative thinking of students, the formation of their ability to structure information, skillful presentation of arguments, establish cause-and-effect relationships, and formulate conclusions, is characterized.
  • Ескіз
    Документ
    Specificity of Organizational and Methodological Ensuring the Learning Process in the Information and Educational Environment
    (Shiny World Corp., 2023) Samoilenko, Oksana; Vyshkivska, Vanda; Prokofiev, Yevhen; Kozlov, Yevhen
    The article identifies the main trends characterizing the modern educational space; analyzed the content characteristics of the informational educational environment as a pedagogical system that combines informational educational resources, computer learning tools, educational process management tools, pedagogical techniques, methods and technologies. Based on the analysis of the scientific works of leading scientists, the main characteristics of the informational educational environment (variability, contextuality, polyfunctionality, adaptability) are determined, and their explanation is given; the functions of the informational educational environment are determined and the structure is substantiated. It has been proven that the information and educational environment consists of the goals and tasks of the organization of the project process, as well as the program-methodical (normative support for the functioning of the educational system), information-knowledge (a set of competencies), communication (interaction of the subjects of the educational process), technological ( modern teaching aids) components. The specifics of the use of advanced educational technologies in the information and educational environment are clarified. The conclusion that the information and educational environment of higher education institutions in modern conditions solves the following tasks is substantiated: improving the quality of education and the level of professional competence formation; ensuring the availability of educational services; lifelong learning; preparing students for the use of information technologies in an open digital society; increasing the efficiency of the education system in general.
  • Ескіз
    Документ
    Інформаційно-культурний простір закладу вищої освіти як сфера професійного становлення майбутніх фахівців
    (Видавничий дім "Гельветика", 2022) Вишківська, Ванда Болеславівна; Патлайчук, О. В.; Мирошниченко, Вікторія Марківна; Козлов, Євген Дмитрович
    У статті здійснено аналіз підходів до визначення сутності та змістового наповнення понять «освітнє середовище», «культурно-освітнє середовище», «культурно-освітній простір», «інформаційно-освітнє середовище», «інформаційно-культурний простір». Доведено, що усі зазначені поняття взаємодіють між собою та забезпечують особистісний рух студента у процесі навчання, набуття ним культурної цілісності. Культурно-освітній простір розуміється як особливим чином організоване соціо-культурне та педагогічне середовище, що цілеспрямовано стимулює розвиток та саморозвиток кожного включеного до нього суб’єкта. Актуалізовано, що інформаційний простір як органічна складова культурно-освітнього простору може бути потрактований як сукупність об'єктів, що вступають в інформаційну взаємодію, а також технологій, які забезпечують цю взаємодію. Використання єдиного інформаційного простору забезпечує безперешкодну взаємодію між усіма учасниками інформаційного обміну. Інформаційний простір суспільства нерозривно пов'язаний із освітнім простором, що обумовило введення в науковий обіг поняття «інформаційно-освітній простір». Його складовою виступає «інформаційно-освітнє середовище», яке трактується як інтегральна педагогічна система, що об'єднує в собі необхідне методичне забезпечення та засоби управління навчальним процесом і забезпечує оволодіння суб'єктом навчання необхідним рівнем професійних компетенцій та особистісних характеристик. В сучасних умовах інформатизації особливої актуальності набуває педагогічний феномен «інформаційно-культурний простір», який виступає як відкрита педагогічна система, що має на меті організацію умов для гуманної цілеспрямованої взаємодії суб’єктів навчання з електронними інформаційно-освітніми ресурсами на користь їх особистісно-культурного розвитку, позитивної соціалізації та професійного становлення.
  • Ескіз
    Документ
    Соціально-культурна обумовленість та педагогічний потенціал реалізації персоналізованого навчання в умовах цифровізації освіти
    (Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2023) Вишківська, Ванда Болеславівна; Голікова, Оксана Миколаївна; Козлов, Євген Дмитрович
    У статті проаналізовано соціально-культурну обумовленість та обґрунтовано педагогічний потенціал реалізації персоналізованого навчання в умовах цифровізації освіти. З՚ясовано, що персоналізоване навчання, будучи особистісно орієнтованим за змістом, спрямоване на оптимізацію умов, що уможливлюють поліпшення результативності освітнього процесу в умовах VUCA-світу шляхом активізації суб՚єктної позиції його учасників. Основу персоналізованого навчання складає інформаційна компетенція як транспрофесійна із властивостями багатовимірності, мобільності, саморозвитку упродовж життя.
  • Ескіз
    Документ
    Специфіка використання сучасних інформаційних технології при викладанні англійської мови за професійним спрямуванням
    (Громадська наукова організація "Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління", 2024) Мирошниченко, Вікторія Марківна; Козлов, Євген Дмитрович; Пільгуй, Наталія Миколаївна; Буйвол, Олег Вікторович
    У статті проаналізовано місце та роль інформаційних та комп'ютерних технологій, мультимедійних засобів у викладанні англійської мови за професійним спрямуванням, розглянуто та обґрунтовано необхідність використання сучасних інформаційних засобів організації продуктивної педагогічної взаємодії між учасниками освітнього процесу з метою формування практико-орієнтованих компетенцій, необхідних для подальшого їх застосування у професійній сфері. Виокремлено найбільш важливі педагогічні умови формування іншомовної компетенції на заняттях з англійської мови за професійним спрямуванням: усвідомлення значущості іншомовної комунікативної компетентності у професійній діяльності; моделювання професійно орієнтованих комунікативних ситуацій; персоналізація та диференційований підхід до кожного учасника освітнього процесу; створення індивідуалізованого освітнього середовища. Обгрунтовано, що використання інновацій у викладанні іноземної мови передбачає вибір та адаптування відповідних інтернет-ресурсів з метою організації міжкультурної комунікації та створення навчально-методичних матеріалів на основі програмних продуктів Інтернету. А це, своєю чергою, дає можливість: організовувати спілкування з безпосередніми носіями мови, проводити читання гіпертекстової інформації за фахом, використовувати он-лайн словники тощо. Проаналізовано різні аспекти практичного використання інформаційних технологій у процесі навчання англійської мови з метою підвищення інтенсивності та результативності освітнього процесу, організації самостійної роботи здобувачів освіти. Визначено ключові аспекти використання при навчанні англійської мови такої інноваційної технології, як гейміфікація, яка дозволяє урізноманітнити формат організації навчальних занять. Актуалізовано місце та роль створення презентацій та електронного портфоліо на заняттях з англійської мови за професійним спрямуванням.