Кафедра "Облік і фінанси"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1125

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/acctfin/main

Кафедра "Облік і фінанси" створена в 2021 році на основі кафедр "Бізнес-аналітика, облік і готельно-ресторанна справа" та "Міжнародний бізнес і фінанси" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Кафедра "Бізнес-аналітика, облік і готельно-ресторанна справа" носила цю назву від червня 2021 року, попередня назва – "Економічний аналіз та облік". Кафедра "Міжнародний бізнес та фінанси заснована в 1996 році.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 5 докторів економічних наук, 17 кандидатів наук: 15 –економічних, 2 – технічних; 4 співробітника мають звання професора, 11 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 11
  • Ескіз
    Документ
    Конспект лекцій з дисципліни "Страховий менеджмент"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Татаринцева (Курбатова), Юлія Леонідівна; Назарова, Тетяна Юріївна
    Конспект лекцій містить основні питання теорії та практики страхового менеджменту. Дисципліна є однією з основних нормативних дисциплін, що викладаються студентам магістратури на п'ятому році навчання. Курс призначений для формування у студентів знань щодо підготовки та реалізації управлінських рішень, що забезпечують раціональне формування та використання потенціалу страхових компаній та гармонізацію фінансових інтересів споживачів страхових послуг, власників і персоналу страхових компаній. , посередників і держав.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки для самостійної роботи (реферат) з дисципліни "Страховий менеджмент"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Татаринцева (Курбатова), Юлія Леонідівна; Назарова, Тетяна Юріївна
    Дисципліна «Страховий менеджмент» є обов’язковою для студентів магістратури спеціальності «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок». Вивчення даної дисципліни допоможе студентам у майбутньому при вивченні дисциплін «Фінанси», «Бізнес-аналіз» та ін. Метою вивчення дисципліни є формування у майбутніх спеціалістів системи знань з питань теоретичної розробки та практичного застосування конкретних механізмів управління бізнес-процесами страхових компаній з метою ефективного використання наявного потенціалу та врахування фінансових інтересів страхових компаній. всіх учасників страхового ринку.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання контрольних робіт з дисципліни "Страховий менеджмент"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Татаринцева (Курбатова), Юлія Леонідівна; Назарова, Тетяна Юріївна
    Метою вивчення дисципліни є формування у майбутніх спеціалістів системи знань з питань теоретичної розробки та практичного застосування конкретних механізмів управління бізнес-процесами страхових компаній з метою ефективного використання наявного потенціалу та врахування фінансових інтересів страхових компаній. всіх учасників страхового ринку.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості бюджетного та податкового процесу в умовах воєнного стану
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Назарова, Тетяна Юріївна; Шевченко, Марина Миколаївна; Татаринцева (Курбатова), Юлія Леонідівна
    У статті досліджено та систематизовано напрями й обсяги впливу повномасштабного російського вторгнення на бюджетну та податкову систему України, зокрема на структуру й обсяг доходів і видатків бюджету, зростання бюджетного дефіциту й державного боргу, проблематика трансформації податкової системи в умовах воєнного стану. Досліджено стан та особливості виконання державного та місцевих бюджетів в період воєнного стану. Окреслено законодавчі зміни, стосовно здійснення бюджетної політики на загальнодержавному та місцевому рівнях. Встановлено взаємозв’язки і взаємозалежність бюджетної політики та податкової політики в Україні. Проведено аналіз останніх змін бюджетного законодавства у 2023 р та на 2024рік., що безпосередньо впливають на ефективність реалізації бюджетного процесу, розглянуто функції нових учасників бюджетного процесу та перші результати реформування в бюджетній сфері на регіональних рівнях. До основних проблем на етапі виконання бюджету слід віднести наступні проблеми: значна дефіцитність бюджетів та їх фінансування, суттєвий рівень Державного боргу і складність його обслуговування, невизначеність програмно-цільового методу формування бюджету. Виявлено, що не зважаючи на суттєві кроки реформування сфери державних фінансів, змістовні проблеми бюджетного та податкового процесу, в більшості, залишаються не вирішені та потребують подальшого врегулювання. Запропоновано комплекс рекомендацій, спрямованих на підвищення ефективності організації та реалізації бюджетного та податкового процесу в Україні.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив розвитку соціальної відповідальності та сталого цифрового маркетингу на фінансову складову бізнес-процесів в умовах цифрової економіки
    (Закарпатський угорський інститут імені Ференца Ракоці ІІ, 2023) Татаринцева (Курбатова), Юлія Леонідівна; Юр'єва, Ірина Анатоліївна; Назарова, Тетяна Юріївна
    Невід'ємною та стратегічно важливою частиною діяльності підприємств України є впровадження практик соціальної відповідальності бізнесу та сталого маркетингу. Ці практики не лише відзначаються позитивним впливом на суспільство та навколишнє середовище, але й сприяють зміцненню конкурентоспроможності підприємств. Метою статті є розробка методичних рекомендацій щодо впровадження практик соціальної відповідальності та сталого цифрового маркетингу. У рамках цього дослідження проаналізовано ключові аспекти трансформації бізнесу, що виникають внаслідок впровадження практик соціальної відповідальності та сталого маркетингу. Визначено, що ці практики не лише впливають на зовнішній імідж компаній, а й стають стратегічними факторами, які формують їхні ділові моделі та фінансові результати. Обгрунтовано основні етапи, які слід врахувати в процесі імплементації соціальної відповідальності (CSR) в діяльність підприємства. Досліджено вплив соціальної відповідальності на бізнес у сучасному цифоровому світі, зосереджуючись на моделі сталого цифрового маркетингу. Застосування сталого маркетингу вносить суттєві зміни у стратегії бізнесу. Підприємства активно використовують цифрові технології для просування своїх сталих та екологічно чистих продуктів. Взаємодія з клієнтами та споживачами через цифрові канали дозволяє ефективно транслювати цінності та переваги сталості, що може позитивно вплинути на сприйняття бренду та збільшити його популярність. В статті розроблено модель сталого цифрового маркетингу, особливість якої полягає в комплексному та інтегрованому підході до реалізації маркетингових стратегій в цифровому середовищі. Модель ілюструє ієрархічну структуру сталого цифрового маркетингу, де кожен рівень взаємодіє з іншими для досягнення загальної мети - реалізації сталих принципів в маркетингових стратегіяї та проектах компаній. В моделі виділено наступні рівні: інформування; популяризація; мобілізація; інфраструктура; підтримка особливих груп; відповідальність та етика. Використання моделі сталого маркетингу активізує конкурентоспроможність
  • Ескіз
    Публікація
    Сучасні тренди розвитку інвестиційно-інноваційної діяльності підприємств за умов військового часу
    (Волиньполіграф, 2022) Татаринцева (Курбатова), Юлія Леонідівна; Пушкар, Олександр Іванович; Назарова, Тетяна Юріївна; Кочетова, Тетяна Іванівна
  • Ескіз
    Документ
    Інноваційні продукти фінансового ринку в умовах цифрової економіки
    (Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2022) Татаринцева (Курбатова), Юлія Леонідівна; Пушкар, Олександр Іванович; Назарова, Тетяна Юріївна; Осипова, Світлана Костянтинівна
    Метою статті є узагальнення сучасних інноваційних продуктів фінансового ринку та обґрунтування доцільності їх впровадження в умовах цифрової економіки.Для вирішення досліджуваної наукової проблеми використані метод синтезу, аналізу, структурний метод та метод абстрактно-логічного узагальнення.Результати дослідження. В роботі узагальнені інноваційні продукти фінтех ринку України. Обґрунтовано доцільність їх впровадження в умовах цифрової економіки. Виявлено, що на ринку фінтеху України більшість компаній за ступенем розвитку перебувають на стадії початку продажів або масштабування бізнесу й лише кожна п’ята є зрілою; бракує акселераторів, які допомагали б розвиватися компаніям на ранніх стадіях. Доведені основні переваги використання фінтеху в сучасних умовах розвитку економіки України. Фінтех компанії мають унікальні можливості, щоб допомогти оцифрувати ланцюги поставок, увімкнути мобільні грошові агенти і підключити покупців через ринкові майданчики до розрахунку з компаніями; допомогти впровадити фінансові послуги в цифрові платформи та запропонувати портативні переваги, щоб краще розширити можливості цього зростаючого сегменту працівників/постачальників, оскільки електронна комерція та цифрові платформи швидко трансформують нашу економіку. Наукова новизна. Авторами доведено, що в сучасних економічних умовах розвиток ринку інноваційних фінансових технологій зазнає еволюції та стрімкого розвитку. Компанії, що розвиваються у даній сфері, повинні враховувати різні аспекти такої еволюції, у т.ч. перехід до цифровізації всіх сфер бізнесу. У статті обґрунтовані переваги реалізації фінтеху для практичного впровадження підприємствами. Практичне значення дослідження. Розвиток ринку фінтеху є актуальною світовою тенденцією. Фінансові технології (FinTech) є ключовими для глобального зростання фінансів України, а цифрова економіка є новою рушійною силою сталого розвитку та високоякісного зростання економіки. Тому розуміння компаніями переваг використання сучасних інноваційних технологій у фінансовій сфері прискорює їх розвиток у даному напрямку. Розвиток продуктів фінтеху дозволяє компаніям підвищити власну конкурентоспроможність та інвестиційну привабливість на вітчизняному і закордонних ринках.
  • Ескіз
    Документ
    Конспект лекцій з курсу "Фінанси підприємств"
    (ФОП Заночкин Д. Л., 2023) Назарова, Тетяна Юріївна; Шевченко, Марина Миколаївна; Осипова, Світлана Костянтинівна; Татаринцева (Курбатова), Юлія Леонідівна
    Дисципліна "Фінанси підприємств" є особливо важливою на етапі підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня "бакалавр", що необхідно для формування професійних навичок. Дисципліна «Фінанси підприємств» вивчається на базі дисциплін «Гроші і кредит», «Бухгалтерський облік», «Фінанси», «Економіка підприємства». Дисципліна «Фінанси підприємств» вивчається в комплексі з дисциплінами «Інвестування», «Економічний аналіз», «Математичне програмування». У даному курсі розкриті сутність фінансів підприємств, зміст і організацію їхньої фінансової діяльності; формування і розподіл прибутку, оподаткування підприємств; організацію грошових розрахунків і кредитування підприємств; організацію оборотних коштів і фінансове забезпечення відтворення основних засобів; фінансове планування, аналіз фінансового стану, проведення фінансової санації підприємств. Дані курсу не замінюють підручники з фінансів підприємств. Теоретичні основи викладаються у стислому вигляді. Даються тільки ті відомості, які необхідні для застосування методик, систем, форм і методів, які використовуються для фінансового забезпечення функціонування підприємств. Призначено для студентів спеціальностей 072 «Фінансі та банківська справа».
  • Ескіз
    Публікація
    Інноваційно-інвестиційний розвиток підприємства на основі дизруптивних інновацій
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Татаринцева (Курбатова), Юлія Леонідівна; Назарова, Тетяна Юріївна; Кочетова, Тетяна Іванівна; Пушкар, Олександр Іванович
  • Ескіз
    Публікація
    Інноваційні способи управління фінансовими ризиками в електронній комерції та digital маркетингу
    (ФОП Шейніна О. В., 2022) Татаринцева (Курбатова), Юлія Леонідівна; Пушкар, Олександр Іванович; Кочетова, Тетяна Іванівна; Назарова, Тетяна Юріївна
    У статті обґрунтовані методичні рекомендації з управління фінансовими ризиками в процесі електронної комерції та digital маркетингу. Доведено значущість виявлення цифрових і фінансових ризиків протягом всієї взаємодії клієнта і компанії на основі мапи подорожі клієнта. Завдяки запропонованим методичним рекомендаціям, підприємство може системно підходити до процесу управління ризиками, ґрунтуючись на 3 етапах: виявлення критичних станів (фіксування ризикових подій) у точках дотику клієнтів; виявлення причин виникнення ризикових подій у ланцюгу ризиків; усунення причин виникнення ризикових подій у ланцюгу ризиків. Запропоновані ключові принципи управління фінансовими ризиками в процесі електронної комерції та digital маркетингу. Доведено, що управління фінансовими ризиками в процесі електронної комерції та digital маркетингу в мережі відповідає сучасним запитам ринку, що необхідно для підтримки лояльності бренду та збільшення обсягів продажів.