Кафедра "Облік і фінанси"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1125

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/acctfin/main

Кафедра "Облік і фінанси" створена в 2021 році на основі кафедр "Бізнес-аналітика, облік і готельно-ресторанна справа" та "Міжнародний бізнес і фінанси" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Кафедра "Бізнес-аналітика, облік і готельно-ресторанна справа" носила цю назву від червня 2021 року, попередня назва – "Економічний аналіз та облік". Кафедра "Міжнародний бізнес та фінанси заснована в 1996 році.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 5 докторів економічних наук, 17 кандидатів наук: 15 –економічних, 2 – технічних; 4 співробітника мають звання професора, 11 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 21
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання практичних робіт з дисципліни "Кодекс професійної етики бухгалтерів і аудиторів"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Юр'єва, Ірина Анатоліївна
    На сьогоднішній день одним із важливих питань являться проблема професійної етики, яка є невід’ємною частиною розвитку суспільства. Будь-яка професія та спеціальність вимагає певних етичних норм поведінки. Кожна людина, яка займається тією або іншою діяльністю, в тій чи іншій мірі зацікавлена в довірі зі сторони суспільства до результатів своєї діяльності і високій якості надаваних послуг, а відповідно і високій оцінці суспільством результатів своєї діяльності Мета дисципліни - формування у студентів цілісної системи знань щодо професійних цінностей та вимог професійної етики бухгалтерів, практичного застосування в інтересах суспільства та професії.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання практичних робіт з дисципліни "Соціально-трудові відносини в організації облікової діяльності"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Юр'єва, Ірина Анатоліївна
    Інтеграція України у світовий економічний простір вимагає запровадження принципово нового організаційно-економічного механізму регулювання праці та її оплати. Він повинен ґрунтуватись на сучасних прогресивних міжнародних стандартах фінансової звітності, методології та організації бухгалтерського обліку, що зумовлює актуальність дослідження й оцінки облікового забезпечення в системі трудових правовідносин та визначення основних напрямків їх удосконалення. Необхідність розробки науково-обґрунтованих положень в частині облікового забезпечення та регулювання господарських операцій підприємства в системі трудових правовідносин обумовлені по-перше вдосконаленням правових механізмів їх регулюванням та підвищенням правового захисту громадян, що є суб’єктами організації оплати праці. По-друге, для запровадження нових принципів формування політики оплати праці, проведення реформи в сфері оплати праці; появою об’єктів в частині виплат працівникам, набувших поширення в результаті комплексного застосування міжнародних стандартів та реформи системи пенсійного забезпечення, інформація щодо яких для потреб користувачів формується в системі бухгалтерського обліку збагаченої новим змістом. Дисципліна «Соціально-трудові відносини в організації облікової діяльності» — один з предметів, вивчення якого зумовлене змінами в економічному розвитку України. Важливе значення під час підготовки сучасних спеціалістів має формування знань і навичок управління в нестандартних кризових і надзвичайних ситуаціях.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання самостійної роботи з навчальної дисципліни "Фінансова безпека та фінансові ризики"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Юр'єва, Ірина Анатоліївна
    Безпека - стан стійкої життєдіяльності об'єкта стосовно впливу загроз потенційного супротивника. Внутрішній зміст поняття системи безпеки фірми є досить комплексним, містить ряд елементів, зокрема об'єкт та суб'єкт безпеки. Об'єктом, безпеки підприємства виступає все те, на що спрямовані зусилля щодо забезпечення безпеки, або ж те, що потребує захисту: кадровий персонал підприємства, а саме: керівний склад, акціонери, структурні підрозділи та їх співробітники, функції яких пов'язані з різними видами інформації; майновий, інтелектуальний та фінансовий капітал підприємства; притаманні специфіці фірми види фінансово-господарської діяльності підприємства.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання самостійної роботи з навчальної дисципліни "Аналіз і прогнозування ризиків в діяльності підприємств"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Юр'єва, Ірина Анатоліївна
    Мета освітнього компоненту «Аналіз і прогнозування ризиків в діяльності підприємств» опанування здобувачами вищої освіти систематизованого комплексу знань щодо ідентифікації ризику та управління ним, набуття практичних навичок вимірювання ступеня ризику та вибору способу його усунення. Завдання навчальної дисципліни «Аналіз і прогнозування ризиків в діяльності підприємств» полягають у вивченні дисципліни і подальшому грамотному використанні основних принципів, методів та новітніх підходів з питань щодо вирішення наукових задач, що стосуються управління ризиками в економіці, менеджменті та бізнесі; набуття вмінь використовувати ключові аспекти аналізу і прогнозування ризиків в діяльності підприємства; запобігання виникнення ризиків неефективної реалізації в діяльності підприємства; обґрунтування шляхів та заходів уникнення та попередження загроз суб’єкту господарювання.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки щодо виконання практичних робіт з навчальної дисципліни "Аналіз і прогнозування ризиків в діяльності підприємств"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Юр'єва, Ірина Анатоліївна
    Діяльність будь-якого виробничого підприємства пов'язана з певними ризиками – фінансовими, природними, екологічними, політичними, транспортними, майновими, виробничими, торговими, комерційними, інвестиційними, ризиками, пов'язаними з купівельною спроможністю грошей, інфляційними і дефляційними, валютними, ризиками ліквідноті, упущеної вигоди, зниження прибутковості, прямих фінансових утрат, процентними, кредитними, біржовими, селективними. Іншими словами, із внутрішніми ризиками, які формуються в процесі управління виробництвом, і зовнішніми ризиками, чинники яких знаходяться в зовнішньому середовищі підприємства. Наявність такої величезної кількості різновидів ризиків, які є специфічними для кожного окремого підприємства, обумовлює необхідність їх аналізу, обліку та управління. Ризик є невід'ємною частиною будь-якої підприємницької діяльності, у тому числі і логістичної. Логістична система за будь-якої практичної реалізації – від процесу переміщення вантажів до процесів руху товару в ринковому просторі – включає безліч різнорідних елементів, функціонування яких знаходиться під впливом різних факторів і пов'язане з певним ризиком. Одним із принципів логістики є надійність, причому на мікро- і макрологістичному рівнях. Це означає, що ризик функціонування логістичної системи повинен бути зведений до мінімуму або взагалі нейтралізований. У логістиці промислового підприємства, ризики є передусім усвідомленням небезпеки, і менеджерам в області логістики необхідно вміти не тільки виявляти ризики, але й оцінювати їх, з огляду на вплив факторів ризику на результати логістичної діяльності, приймати рішення щодо захисту від ризиків. Управління ризиками логістичної діяльності підприємства включає в коло своїх проблем аналіз, оцінювання та мінімізацію ризиків та наслідків їх реалізації для цієї сфери діяльності в цілому.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання контрольних робіт з навчальної дисципліни "Аналіз і прогнозування ризиків в діяльності підприємств"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Юр'єва, Ірина Анатоліївна
    Метою вивчення освітнього компоненту є формування системи знань з питань аналізу та прогнозування ризиків як складової економічної та національної безпеки, а також тих її функціональних елементів, які безпосередньо впливають на рівень розвитку економічної системи держави в умовах глобальних трансформацій. У результаті вивчення дисципліни «Аналіз і прогнозування ризиків в діяльності підприємств», студенти мають не лише опанувати основи теорії економічної ризиків, але й навчитись об'єктивно оцінювати економічні процеси, що відбуваються у суспільстві, орієнтуватися в інформаційному просторі, ґрунтовно аналізувати і розуміти проблеми та тенденції розвитку різних фінансово-економічних систем країни. Усе це допоможе майбутнім фахівцям успішно вирішувати складні практичні завдання, приймати ефективні управлінські рішення.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни "Комплаєнс-менеджмент у фінансово-кредитній сфері"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Юр'єва, Ірина Анатоліївна
    Дисципліна «Комплаєнс-менеджмент у фінансово-кредитній сфері» є вибірковою для вивчення студентами третього курсу першого рівня освіти бакалавр за спеціальностями 0.72 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок». Вивчення цієї дисципліни допоможе студентам у подальшому при вивченні дисциплін «Фінансова безпека та фінансові ризики», «Аналіз господарської діяльності» та інших. Метою навчальної дисципліни є формування у майбутніх фахівців професійної компетентності «Комплаєнс-менеджмент у фінансово-кредитній сфері». Програма навчальної дисципліни орієнтована на засвоєння теоретичних та прикладних засад комплаєнс - менеджмент у фінансово-кредитній сфері. Курс «Комплаєнс-менеджмент у фінансово-кредитній сфері» охоплює теоретичні, нормативні та методологічні засади аналізу комплаєнс - менеджменту у фінансово-кредитній сфері. Курс має сприяти формуванню висококваліфікованих фахівців у сфері комплаєнс - менеджменту у фінансово-кредитній сфері із урахуванням його соціально складової.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання самостійної роботи з дисципліни "Соціально-трудові відносини в організації облікової діяльності"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Юр'єва, Ірина Анатоліївна
    Cоціально-трудові відносини в організації облікової діяльності є ключовим елементом будь-якої економічної системи тому актуальним питанням для України є дослідження теоретичних засад регулювання соціально-трудових відносин в країнах із розвиненою ринковою економікою. Аналіз досліджень та публікацій. Дослідженням проблематики регулювання соціально-трудових відносин присвячені наукові праці таких вчених як Бутинець Ф.Ф., Грішнова О.В, Ільїч Л.М, Колот А.М., Сичова В.В. та інші. Однак не зважаючи на велику кількість наукових вкладень, ця тема залишається актуальною та потребує подальших досліджень. Дані Методичні вказівки до виконання самостійної індивідуальної аналітичної дослідницької роботи (доповіді) є частиною Методичних вказівок з самостійного вивчення дисципліни «Соціально-трудові відносини в організації облікової діяльності».
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки з практичних занять з дисципліни "Комплаєнс-менеджмент у фінансово-кредитній сфері"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Юр'єва, Ірина Анатоліївна
    Комплієнтність є однією з необхідних умов реалізації стратегічних рішень щодо забезпечення безперервності бізнесу з точки зору виконання раніше прийнятих зобов’язань. Метою вивчення дисципліни є аналіз та систематизація загальних підходів до організації комплаєнс-менеджменту в фінансово-кредитних установах з метою розкриття оптимальних стратегій, методологій та інструментів, необхідних для забезпечення високого рівня відповідності законодавству, регуляторним вимогам і етичним стандартам в діяльності підприємств. Кожна організація, будучи невід’ємною частиною суспільства, несе відповідальність за дотримання сформованих у суспільстві правил поведінки. Як наслідок, зростає кількість керівників, які усвідомлюють необхідність впровадження комплексного підходу до моніторингу та оцінки відповідності стратегій, що реалізуються, відповідно існуючим нормам та стандартам. Складається визначення комплаєнс-менеджменту як невід’ємного елементу системи управління підприємства, який забезпечує достатню впевненість у відсутності порушень вимог та дозволяє запобігти притягнення до відповідальності.Крім того, дослідження ставить за мету розгляд особливостей розвитку комплаєнсу в сучасному українському бізнесі як додаткової гарантії протидії корупції. За результатами ідентифікації та аналізу ключових комплаєнс-ризиків сформульовані практичні рекомендації щодо впровадження функцій комплаєнс-менеджменту в фінаново-кредитних установах, які передбачають послідовну реалізацію дій щодо запобігання та виявлення порушень правових та етичних норм реагування на їх наслідки. Саме комплаєнс-менеджмент можна узагальнено охарактеризувати, як внутрішньо-корпоративну систему, яка забезпечує відповідність діяльності підприємства параметрам інституційного простору, у межах якого вона функціонує; законодавчим нормам, стандартам, інструкціям та кодексам поведінки, договірним зобов’язанням, моральним та етичним нормам, недотримання яких може спричинити фінансові та репутаційні втрати.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки щодо виконання практичних робіт з навчальної дисципліни "Фінансова безпека та фінансові ризики"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Юр'єва, Ірина Анатоліївна
    Фінансова безпека підприємства – це здатність організації забезпечувати стабільність і зростання своїх фінансових ресурсів, мінімізувати ризики та загрози для фінансових активів. Це важливий аспект управління компанією, особливо в умовах економічної нестабільності та конкуренції.Для опрацювання практичних навичок з лекційного матеріалу з курсу фінансової безпеки та фінансових ризиків згідно силабусу практична робота дисципліни передбачена у розмірі 38 годин. Основні компоненти фінансової безпеки підприємстваполягають у захисті фінансових ресурсів, що включає управління активами, ліквідністю, зменшення втрат від недобросовісної діяльності або фінансових шахрайств; ризик-менеджменті, як оцінки та мінімізації ризиків, пов’язаних з інвестиціями, операційною діяльністю, кредитами тощо. Також основними компонентами практичного вивчення предмету є фінансове планування – прогнозування доходів і витрат для забезпечення стабільності та розвитку підприємства; захист інформації – захист фінансової та комерційної інформації від втручання сторонніх осіб; контроль і аудит – внутрішній та зовнішній контроль фінансових потоків та операцій з метою своєчасного виявлення порушень або відхилень.