Кафедра "Облік і фінанси"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1125
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/acctfin/main
Кафедра "Облік і фінанси" створена в 2021 році на основі кафедр "Бізнес-аналітика, облік і готельно-ресторанна справа" та "Міжнародний бізнес і фінанси" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).
Кафедра "Бізнес-аналітика, облік і готельно-ресторанна справа" носила цю назву від червня 2021 року, попередня назва – "Економічний аналіз та облік". Кафедра "Міжнародний бізнес та фінанси заснована в 1996 році.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 5 докторів економічних наук, 17 кандидатів наук: 15 –економічних, 2 – технічних; 4 співробітника мають звання професора, 11 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Теоретичні аспекти комплаєнс-менеджменту у фінансово-кредитній сфері(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Юр'єва, Ірина Анатоліївна; Юр'єв, М. О.Документ Методичні вказівки до виконання практичних робіт з дисципліни "Кодекс професійної етики бухгалтерів і аудиторів"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Юр'єва, Ірина АнатоліївнаНа сьогоднішній день одним із важливих питань являться проблема професійної етики, яка є невід’ємною частиною розвитку суспільства. Будь-яка професія та спеціальність вимагає певних етичних норм поведінки. Кожна людина, яка займається тією або іншою діяльністю, в тій чи іншій мірі зацікавлена в довірі зі сторони суспільства до результатів своєї діяльності і високій якості надаваних послуг, а відповідно і високій оцінці суспільством результатів своєї діяльності Мета дисципліни - формування у студентів цілісної системи знань щодо професійних цінностей та вимог професійної етики бухгалтерів, практичного застосування в інтересах суспільства та професії.Документ Методичні матеріали до виконання контрольної роботи з дисципліни "Соціально-трудові відносини в організації облікової діяльності"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Юр'єва, Ірина АнатоліївнаДисципліна "Соціально-трудові відносини в організації облікової діяльності" є важливою складовою підготовки фахівців у сфері бухгалтерського обліку, аудиту та управління. Вона вивчає взаємозв'язок між соціально-трудовими аспектами та організацією праці в контексті облікової діяльності. Даний курс покликаний забезпечити студентів знаннями про правові, соціальні, економічні та психологічні аспекти трудових відносин, що впливають на ефективність управління організаціями, зокрема в бухгалтерських та аудиторських службах.Документ Методичні вказівки до виконання практичних робіт з дисципліни "Соціально-трудові відносини в організації облікової діяльності"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Юр'єва, Ірина АнатоліївнаІнтеграція України у світовий економічний простір вимагає запровадження принципово нового організаційно-економічного механізму регулювання праці та її оплати. Він повинен ґрунтуватись на сучасних прогресивних міжнародних стандартах фінансової звітності, методології та організації бухгалтерського обліку, що зумовлює актуальність дослідження й оцінки облікового забезпечення в системі трудових правовідносин та визначення основних напрямків їх удосконалення. Необхідність розробки науково-обґрунтованих положень в частині облікового забезпечення та регулювання господарських операцій підприємства в системі трудових правовідносин обумовлені по-перше вдосконаленням правових механізмів їх регулюванням та підвищенням правового захисту громадян, що є суб’єктами організації оплати праці. По-друге, для запровадження нових принципів формування політики оплати праці, проведення реформи в сфері оплати праці; появою об’єктів в частині виплат працівникам, набувших поширення в результаті комплексного застосування міжнародних стандартів та реформи системи пенсійного забезпечення, інформація щодо яких для потреб користувачів формується в системі бухгалтерського обліку збагаченої новим змістом. Дисципліна «Соціально-трудові відносини в організації облікової діяльності» — один з предметів, вивчення якого зумовлене змінами в економічному розвитку України. Важливе значення під час підготовки сучасних спеціалістів має формування знань і навичок управління в нестандартних кризових і надзвичайних ситуаціях.Документ Методичні матеріали до виконання контрольної роботи з дисципліни "Кодекс професійної етики бухгалтерів і аудиторів"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Юр'єва, Ірина АнатоліївнаКурс "Кодекс професійної етики бухгалтерів і аудиторів" має на меті формування у студентів глибокого розуміння етичних принципів і стандартів, які регулюють професійну діяльність бухгалтерів та аудиторів. Професійна етика є основою довіри між фахівцями, клієнтами, суспільством та регуляторними органами, тому дотримання етичних стандартів є обов’язковим аспектом роботи кожного професіонала. У рамках цього курсу розглядаються основні поняття професійної етики, а також актуальні виклики, з якими стикаються бухгалтери й аудитори в умовах сучасної економіки. Основний акцент зроблений на важливості дотримання Кодексу етики Міжнародної федерації бухгалтерів (IFAC), а також місцевих стандартів етики.Документ Методичні вказівки до виконання самостійної роботи з навчальної дисципліни "Фінансова безпека та фінансові ризики"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Юр'єва, Ірина АнатоліївнаБезпека - стан стійкої життєдіяльності об'єкта стосовно впливу загроз потенційного супротивника. Внутрішній зміст поняття системи безпеки фірми є досить комплексним, містить ряд елементів, зокрема об'єкт та суб'єкт безпеки. Об'єктом, безпеки підприємства виступає все те, на що спрямовані зусилля щодо забезпечення безпеки, або ж те, що потребує захисту: кадровий персонал підприємства, а саме: керівний склад, акціонери, структурні підрозділи та їх співробітники, функції яких пов'язані з різними видами інформації; майновий, інтелектуальний та фінансовий капітал підприємства; притаманні специфіці фірми види фінансово-господарської діяльності підприємства.Документ Методичні вказівки до виконання самостійної роботи з навчальної дисципліни "Аналіз і прогнозування ризиків в діяльності підприємств"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Юр'єва, Ірина АнатоліївнаМета освітнього компоненту «Аналіз і прогнозування ризиків в діяльності підприємств» опанування здобувачами вищої освіти систематизованого комплексу знань щодо ідентифікації ризику та управління ним, набуття практичних навичок вимірювання ступеня ризику та вибору способу його усунення. Завдання навчальної дисципліни «Аналіз і прогнозування ризиків в діяльності підприємств» полягають у вивченні дисципліни і подальшому грамотному використанні основних принципів, методів та новітніх підходів з питань щодо вирішення наукових задач, що стосуються управління ризиками в економіці, менеджменті та бізнесі; набуття вмінь використовувати ключові аспекти аналізу і прогнозування ризиків в діяльності підприємства; запобігання виникнення ризиків неефективної реалізації в діяльності підприємства; обґрунтування шляхів та заходів уникнення та попередження загроз суб’єкту господарювання.Документ Методичні вказівки щодо виконання практичних робіт з навчальної дисципліни "Аналіз і прогнозування ризиків в діяльності підприємств"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Юр'єва, Ірина АнатоліївнаДіяльність будь-якого виробничого підприємства пов'язана з певними ризиками – фінансовими, природними, екологічними, політичними, транспортними, майновими, виробничими, торговими, комерційними, інвестиційними, ризиками, пов'язаними з купівельною спроможністю грошей, інфляційними і дефляційними, валютними, ризиками ліквідноті, упущеної вигоди, зниження прибутковості, прямих фінансових утрат, процентними, кредитними, біржовими, селективними. Іншими словами, із внутрішніми ризиками, які формуються в процесі управління виробництвом, і зовнішніми ризиками, чинники яких знаходяться в зовнішньому середовищі підприємства. Наявність такої величезної кількості різновидів ризиків, які є специфічними для кожного окремого підприємства, обумовлює необхідність їх аналізу, обліку та управління. Ризик є невід'ємною частиною будь-якої підприємницької діяльності, у тому числі і логістичної. Логістична система за будь-якої практичної реалізації – від процесу переміщення вантажів до процесів руху товару в ринковому просторі – включає безліч різнорідних елементів, функціонування яких знаходиться під впливом різних факторів і пов'язане з певним ризиком. Одним із принципів логістики є надійність, причому на мікро- і макрологістичному рівнях. Це означає, що ризик функціонування логістичної системи повинен бути зведений до мінімуму або взагалі нейтралізований. У логістиці промислового підприємства, ризики є передусім усвідомленням небезпеки, і менеджерам в області логістики необхідно вміти не тільки виявляти ризики, але й оцінювати їх, з огляду на вплив факторів ризику на результати логістичної діяльності, приймати рішення щодо захисту від ризиків. Управління ризиками логістичної діяльності підприємства включає в коло своїх проблем аналіз, оцінювання та мінімізацію ризиків та наслідків їх реалізації для цієї сфери діяльності в цілому.Документ Методичні вказівки до виконання контрольних робіт з навчальної дисципліни "Аналіз і прогнозування ризиків в діяльності підприємств"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Юр'єва, Ірина АнатоліївнаМетою вивчення освітнього компоненту є формування системи знань з питань аналізу та прогнозування ризиків як складової економічної та національної безпеки, а також тих її функціональних елементів, які безпосередньо впливають на рівень розвитку економічної системи держави в умовах глобальних трансформацій. У результаті вивчення дисципліни «Аналіз і прогнозування ризиків в діяльності підприємств», студенти мають не лише опанувати основи теорії економічної ризиків, але й навчитись об'єктивно оцінювати економічні процеси, що відбуваються у суспільстві, орієнтуватися в інформаційному просторі, ґрунтовно аналізувати і розуміти проблеми та тенденції розвитку різних фінансово-економічних систем країни. Усе це допоможе майбутнім фахівцям успішно вирішувати складні практичні завдання, приймати ефективні управлінські рішення.Документ Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни "Комплаєнс-менеджмент у фінансово-кредитній сфері"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Юр'єва, Ірина АнатоліївнаДисципліна «Комплаєнс-менеджмент у фінансово-кредитній сфері» є вибірковою для вивчення студентами третього курсу першого рівня освіти бакалавр за спеціальностями 0.72 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок». Вивчення цієї дисципліни допоможе студентам у подальшому при вивченні дисциплін «Фінансова безпека та фінансові ризики», «Аналіз господарської діяльності» та інших. Метою навчальної дисципліни є формування у майбутніх фахівців професійної компетентності «Комплаєнс-менеджмент у фінансово-кредитній сфері». Програма навчальної дисципліни орієнтована на засвоєння теоретичних та прикладних засад комплаєнс - менеджмент у фінансово-кредитній сфері. Курс «Комплаєнс-менеджмент у фінансово-кредитній сфері» охоплює теоретичні, нормативні та методологічні засади аналізу комплаєнс - менеджменту у фінансово-кредитній сфері. Курс має сприяти формуванню висококваліфікованих фахівців у сфері комплаєнс - менеджменту у фінансово-кредитній сфері із урахуванням його соціально складової.