Вісник № 09
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/14904
Переглянути
Документ Анализ применяемости шин на сельскохозяйственных тракторах(НТУ "ХПИ", 2015) Ребров, Алексей Юрьевич; Мигущенко, Руслан ПавловичПредложена методика определения эффективности использования тракторных шин по коэффициенту эффективности шин на тяговых технологиях. Рассмотрены данные применения типоразмеров шин на зарубежных сельскохозяйственных тракторах. Приведены результаты теоретических исследований перспективности комплектования отечественных тракторов шинами, которые используются зарубежными производителями тракторов.Документ Аналіз застосування різнотипних датчиків та систем в автомобільних транспортних засобах(НТУ "ХПІ", 2015) Осташевський, С. А.; Швець, Р. М.Викладений перспективний підхід до збільшення інформованості водія про оперативну обстановку на дорозі, зниженню ймовірності дорожньо-транспортних пригод, а також покращення управління автомобілем при русі в щільному транспортному потоці, колоні. У зв'язку з цим, особливої значущості набуває вимога до високої рухомості автомобільних базових шасі озброєння і військової техніки. Проведено порівняння між собою різнотипних неконтактних датчиків швидкості і дальності до потенційно-небезпечних об'єктів, що використовуються при виробництві системи попередження зіткнень автомобілів.Документ Визначення шляхів удосконалення існуючої системи технічної експлуатації транспортних засобів, за рахунок розробки концептуальних підходів їх безпечної експлуатації в умовах охорони державного кордону(НТУ "ХПІ", 2015) Сівак, В. А.У даній статті проведено визначення та стисле обґрунтування шляхів удосконалення існуючої системи експлуатації транспортних засобів прикордонних підрозділів та органів охорони державного кордону, яке пропонується здійснити за рахунок розробки концептуальних підходів їх безпечної експлуатації в ході виконання оперативно–службових завдань з охорони державного кордону. Крім того, запропоновано послідовність впровадження даних концептуальних підходів з урахуванням складових елементів безпечної експлуатації прикордонних транспортних засобів.Документ Влияние условий эксплуатации на устойчивость положения шарнирно–сочлененных средств транспорта(НТУ "ХПИ", 2015) Дубинин, Е. А.Выполнена количественная оценка комплексного влияния условий эксплуатации шарнирно–сочлененных средств транспорта на их устойчивость против опрокидывания при движении. Использование угловой скорости в качестве критерия позволяет отслеживать процессы, происходящие при движении средства транспорта по неровностям, и своевременно информировать водителя об опасности возникновения аварийной ситуации. Полученные результаты позволяют повысить безопасность эксплуатации шарнирно–сочлененных средств транспорта.Документ Вплив рециркуляції відпрацьованих газів на показники сучасного бензинового двигуна з відключенням групи циліндрів(НТУ "ХПІ", 2015) Гутаревич, Юрій Феодосійович; Карев, С. В.В даній статті наведені результати експериментальних досліджень по впливу рециркуляції відпрацьованих газів, з відбором після нейтралізатора, на показники сучасного бензинового двигуна з відключенням групи циліндрів. Представлено методику визначення коефіцієнта рециркуляції відпрацьованих газів, виходячи з балансу теплоти. Визначений оптимальний коефіцієнт рециркуляції відпрацьованих газів для двигуна 6Ч 9,5/6,98 для режиму, який широко використовується в умовах експлуатації.Документ Вплив типу системи живлення на екологічні показники автомобіля в умовах експлуатації(НТУ "ХПІ", 2015) Славін, Віктор Васильович; Манько, Іван Володимирович; Гунько, Андрій ВеніаміновичВизначені екологічні показники бензинового двигуна з різними системами живлення в режимах навантаження та в швидкісних режимах активного і примусового холостого ходу. Експериментальними дослідженнями на моделюючому роликовому стенді за програмою Європейського їздового циклу визначено екологічний рівень забруднення атмосферного повітря автомобілем, обладнаним в умовах експлуатації системами впорскування бензину зі зворотнім зв’язком і нейтралізації відпрацьованих газів.Документ Динамическая модель плоскопараллельного движения мотоагрегатов(НТУ "ХПИ", 2015) Овсянников, С. И.Разработана динамическая модель плоскопараллельного движения мотоагрегата, которая учитывает динамические процессы изменения вектора силы сопротивления орудия, касательных сил движителей, сил увода и сопротивления движению. Представленная модель позволяет определить основные параметры движения, а также дает возможность оценить динамические параметры агрегата в процессе конструирования и автоматизации процессов управления движением.Документ До питання використання магнітореологічних еластомірів в якості демпфіруючих пристроїв підвіски транспортних засобів(НТУ "ХПІ", 2015) Дущенко, Владислав Васильович; Агапов, Олег МиколайовичПроведено аналіз фізико–хімічних властивостей і характеристик магнітореологічних еластомірів. Розглянуто вплив параметрів магнітної частини і еластомірної матриці на модуль втрат та діапазон його зростання під дією магнітного поля, що керує. Зроблено висновок про можливість застосування магнітореологічних еластомірів у якості демпфіруючих пристроїв з характеристиками, що керуються, у підвісці транспортних засобів. Намічені напрямки подальших досліджень з метою урахування специфіки експлуатації транспортних засобів та створення працездатних вузлів.Документ Економічна ефективність переобладнання мобільної техніки для роботи на природному газі(НТУ "ХПІ", 2015) Захарчук, О. В.Визначено економічну ефективність переобладнання сільськогосподарської техніки для роботи на природному газі, враховуючи аспекти переобладнання техніки та забезпечення її паливом. Основним критерієм економічної ефективності використання техніки з газовими двигунами є зменшення витрат на паливо. Для забезпечення техніки природним газом в умовах сільськогосподарського господарства можливо застосування пересувного автомобільного газового заправника. Річний економічний ефект від експлуатації парку техніки з газовими двигунами буде 48943 грн. Термін окупності інвестицій – 5 років.Документ Исследование эффективности функционирования системы управления адаптивной подвески автомобиля(НТУ "ХПИ", 2015) Никонов, О. Я.; Фастовец, В. И.; Шуляков, В. Н.В статье рассмотрена задача исследования эффективности функционирования системы управления адаптивной подвески автомобиля на основе использования нейро–нечетких регуляторов. Синтезированы два нейро–нечетких регулятора работающих в разных условиях эксплуатации. Один регулятор создан с использованием метода решетки с треугольной функцией принадлежности, а второй с использованием метода субтрактивной кластеризации. Проведенные исследования подтвердили эффективность использования интеллектуальных систем управления в интегрированных информационно–управляющих системах адаптивной подвески автомобиля.Документ Математична модель процесу гальмування трьохвісних автомобілів(НТУ "ХПІ", 2015) Шелудченко, В. В.У роботі представлена універсальна математична модель процесу гальмування трьохвісних автомобілів, що дозволяє розкрити фізичну суть процесів і встановити вплив різних факторів (конструктивних параметрів) на динаміку гальмування автомобіля. Така модель дозволяє отримати достатньо точний якісний опис динаміки автомобіля за умови дії порівняно малих бічних сил. Наведена математична модель складається з опису взаємодії коліс з опорною поверхнею, математичної моделі гальмівного механізму та опису сил, що діють на гальмуючий автомобіль.Документ Методика оценки потребности в запасных частях для транспортных машин(НТУ "ХПИ", 2015) Бажинов, Ан. В.Предложен метод оценки потребности запасных частей в системе технического обслуживания транспортных машин в работе, который позволяет рационально разработать номенклатуру и методы расчета номенклатуры запасных частей, а также прогнозирование потребности их на заданный период времени по скорости изнашивания, основанных на учете физических характеристик, показывающих влияние на расход запасных частей конструктивных, технологических и эксплуатационных показателей.Документ Нормирование параметров разгона легкового автомобиля(НТУ "ХПИ", 2015) Волков, Владимир Петрович; Рабинович, Э. Х.; Зуев, В. А.; Зыбцев, Ю. В.В статье обоснован выбор метода расчета нормативов времени разгона автомобилей при дорожном диагностировании с эмпирическими поправками, отражающими изменение конфигурации кривой крутящего момента при разгоне на разных передачах: снижение максимального крутящего момента и смещение его частоты вдоль оси частот вращения коленчатого вала в зависимости от передаточного числа включенной передачи в трансмиссии, а также увеличение крутизны ветвей этой кривой в зависимости от возраста или наработки двигателя.Документ Обоснование применения гидрообъемно–механических трансмиссий на колесных тракторах путем экспериментального определения основных эксплуатационных характеристик гидрообъемной передачи(НТУ "ХПИ", 2015) Самородов, Вадим Борисович; Деркач, Олег Игоревич; Шуба, Сергей Александрович; Шевцов, Вадим Михайлович; Митцель, Николай АлександровичПроведены экспериментальные исследования гидрообъемной передачи, входящей в состав гидрообъемно–механической трансмиссии, и получены основные параметры, характеризующие эффективность ее работы. В результате эксперимента подтверждена эффективность бесступенчатой гидрообъемно–механической трансмиссии и целесообразность ее использования на колесных тракторах различного тягового класса. Представлена кинематическая схема оригинального испытательного стенда трансмиссии и места подключения регистрирующих контрольно–измерительных приборов.Документ Оптимізація тягово–швидкісних показників ДВЗ з прогресивною технологією управління форсунками(НТУ "ХПІ", 2015) Підгорний, М. В.; Роздобудько, Є. О.; Кузьменко, С. О.В роботі розглянуто методику оцінки тягово–швидкісних характеристик ДВЗ, виготовлено схему управління форсунками та проведено потрібну кількість експериментів. Розв’язано наступні задачі: аналіз існуючих методів оцінки тягово–швидкісних характеристик ДВЗ; розробка методики експерименту проведення дослідження; аналіз результатів експериментального дослідження; оцінка економічної ефективності експериментальних досліджень параметрів роботи двигуна. Виконано порівняльну характеристику у вигляді таблиць та графіків, щодо використання новітньої технології впорскування форсунок та стандартного режиму впорскування.Документ Особливості теплової підготовки транспортного двигуна за допомогою накопичувача моторної оливи з тепловим акумулятором фазового переходу(НТУ "ХПІ", 2015) Грицук, Ігор ВалерійовичУ статті описані результати теплової підготовки оливи транспортного двигуна за допомогою накопичувача моторної оливи з тепловим акумулятором фазового переходу у складі комплексної системи комбінованого прогріву. Отримані результати дозволяють повною мірою урахувати умови експлуатації для здійснення довготривалого зберігання теплової енергії не працюючого двигуна транспортного засобу в різних кліматичних умовах експлуатації і формування ефективного складу комплексної системи комбінованого прогріву.Документ Оценка возмущающих воздействий дороги на многозвенный многоосный автомобильный поезд(НТУ "ХПИ", 2015) Яценко, К. Г.Получила дальнейшее развитие теория эксплуатационных свойств средств подвижности, движущихся в сложных дорожных условиях. Определены максимальные частоты возмущающих воздействий неровностей дороги на ходовую часть многозвенных многоосных автопоездов. Полученные аналитические выражения позволяют определить максимально допустимую скорость движения автомобильного поезда при воздействии на ходовую часть дорожных неровностей. Ограничение скорости движения позволит сохранить устойчивость и управляемость автомобильного поезда.Документ Оценка дополнительных энергетических потерь при установившемся режиме движения транспортно–тяговых машин(НТУ "ХПИ", 2015) Подригало, М. А.; Артемов, Н. П.; Абрамов, Д. В.; Шуляк, М. Л.Предлагается метод оценки дополнительных энергетических потерь при установившемся режиме движения транспортно–тяговых машин, основанный на изучении периодических законов изменения амплитуды колебания величины тяговой силы машины и сил сопротивления движению. Получены аналитические выражения, позволяющие проводить оценку дополнительных потерь энергии транспортно–тяговых машин в установившемся движении при неравномерности крутящего момента и суммарной силы сопротивления движению. Определено направление снижения дополнительных затрат энергии.Документ Оцінка адекватності існуючих методів визначення показників стійкості транспортних засобів(НТУ "ХПІ", 2015) Башинський, А. Л.Проведено аналіз існуючих методів визначення показників поперечної стійкості транспортних засобів. За результатами проведеного аналізу встановлено, що наявні міжнародні нормативні вимоги в оцінці активної безпеки автомобіля розроблені на недостатньому рівні. Визначено, що розрахункова методика оцінки розглянутих властивостей з високою точністю може бути застосована лише для зразків, які близькі по характеристикам до дослідженого зразка, для якого визначені всі показники експериментальним методом.Документ Питомі трудомісткості обслуговування легкових автомобілів фірмовими СТО(НТУ "ХПІ", 2015) Павлюк, В. І.Проаналізовано нормативи трудомісткостей технічного обслуговування і ремонту легкових автомобілів, що обслуговуються фірмовими станціями технічного обслуговування автомобілів. Розглянуті норми трудовитрат ТО і ремонту для різних модифікацій легкових автомобілів світових виробників. Використовуючи методи теорії ймовірності і математичної статистики для обробки даних, визначені орієнтовні величини питомих трудомісткостей технічного обслуговування і ремонту легкових автомобілів.