Кафедра "Фізичне виховання"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1195

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sport

Кафедра "Фізичне виховання" заснована в 1950 році з ініціативи тодішнього ректора, професора Михайла Федоровича Семка у зв’язку з реорганізацією кафедри військово-прикладної підготовки. Першим її завідувачем був Костянтин Терентійович Черниченко .

Спеціальність "Фізична культура і спорт" заснована в 1994 році. Кафедра володіє унікальною матеріальною базою для занять більш ніж з 30 видів спорту і рекреації.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

На кафедрі працюють понад 50 викладачів, тренерів, вчених, з них: 4 кандидата педагогічних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат психологічних наук, 1– доктор філософії; 8 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    The specifics of the regulation of the water balance in the body of a sportsman
    (Громадська наукова організація "Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління", 2024) Khrystova, Tetiana Yevhenivna; Abdullaiev, Altai Karam ohly; Rebar, Inessa Vasylivna; Nesterov, Oleksii Serhiiovych; Hrdzelidze, Serhii Ripatovych
    The actual problem of the modern sports as the restoration of the water balance in the sportsman’s body has been described in the article. Water is the most important component of the human body, which is necessary for the regulation of the temperature of the body, moistening of the skin, the transportation of oxygen and other nutrients to cells, etc. The use of the optimal amount of water is an important condition of the effective physical capacity for work and better endurance of a sportsman. The normal water balance is a determinant of maintaining of a sportsman’s physical capacity for the work, the normal work of brain during the training and the restoration after the injuries. The negative water balance, or dehydration, can disrupt the work of the cardiorespiratory system, thermoregulation, can cause the threat of the injury and even death of a sportsman. The correct water balance is one of the most important components of the healthy lifestyle. The purpose of the article is to analyze the processes of the regulation and the restoration of the water balance in a sportsman’s body. The methodology of the research includes the investigation of the special literature in the aspect of the correcting and the restoration of the water balance; the establishment of the relationship between the regulation of the water exchange and the effectiveness of the physical exercises; the definition of the peculiarities and the factors that lead to the violations of the processes of management of the water balance in the sportsmen’s bodies. The scientific novelty of the article consists of the definition of the interrelationships of the certain patterns that affect the stabilization of the water balance in the body of the sportsmen; the systematization of the main causes that lead to dehydration during the physical activity; the generalization of the existing systems of the restoration of the water balance in the process of sports activities. As the result of the structural and logical analysis of the special literature, the specifics and the factors have been established which influence on the violation of the regulation of the water balance. In the difficult conditions of the transformation of the modern sports, it is absolutely necessary to create the modern method of the independent regulation of the water balance by each sportsman. The essential relationship between the regulation of the water balance and the effectiveness of the sports activities has been grounded.
  • Ескіз
    Документ
    Магістральні орієнтири викладання вільної боротьби у закладах вищої освіти
    (Громадська наукова організація "Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління", 2023) Христова, Тетяна Євгенівна; Абуллаєв, Алтай Карам огли; Ребар, Інесса Василівна; Нестеров, Олексій Сергійович; Грдзелідзе, Сергій Ріпатович
    Стаття розкриває стратегічні лінії вдосконалення й оновлення методики викладання вільної боротьби в закладах вищої освіти. Відзначено, що в турбулентні часи модернізації освіти підготовка борців у виші неможлива без одного з найважливіших її компонентів - методики початкового навчання. Різним аспектам цієї проблеми присвячено досить багато наукових розвідок, згідно яких методика й організація навчально-тренувального процесу повинні вдосконалюватися на основі досліджень змагальної діяльності та спортивної майстерності, за принципом первинності змагань і вторинності тренування. Мета статті – визначити та обґрунтувати актуальні методичні підходи, які використовуються при викладанні вільної боротьби у закладах вищої освіти. На основі узагальненого структурно-логічного аналізу літературних джерел та власного досвіду доведено, що вдосконалення та оновлення методичних підходів до викладання вільної боротьби у закладах вищої освіти є нагальною потребою сьогодення, адже наявна система є малоефективною. Наголошується, що загальнопедагогічні принципи (зростаючого навантаження, безперервності, свідомості, систематичності, наочності, доступності, індивідуалізації, міцності) поширюються на всі сторони та завдання тренування, визначають зміст, засоби, методи й організацію навчально-тренувального процесу з вільної боротьби у виші. Змістовний компонент та спрямованість початкової підготовки до занять вільною боротьбою повинні відповідати віку, етапу тренування, рівню підготовленості здобувачів вищої освіти. Систематизований аналіз дослідження змагальної діяльності борців показує необхідність первісного вивчення профілюючих елементів боротьби, оскільки вони складають основу ведення боротьби в поєдинку. Визначено, що магістральними орієнтирами викладання вільної боротьби у закладах вищої освіти є дотримання загальнопедагогічних принципів навчання, відповідність навантаження етапу тренування, віку та рівню фізичної підготовленості здобувачів вищої освіти.