Вісник № 14
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/33588
Переглянути
Документ Анализ применения гидроприводов в трансмиссиях колесных тракторов Харьковского тракторного завода(НТУ "ХПИ", 2017) Самородов, Вадим Борисович; Аврунин, Григорий Аврамович; Мороз, Ирина ИвановнаПроведен анализ способов гидравлического управления и смазки узлов трения серийной ступенчатой трансмиссии колесных тракторов Харьковского тракторного завода (АО «ХТЗ») и разработанных кафедрой автомомобиле- и тракторосторения национального технического университета «Харьковский политехнический институт» (НТУ ХПИ) двухпоточных гидрообъемно-механических трансмиссий (ГОМТ).Документ Аналіз впливу зміни фаз газорозподілу на різних режимах роботи на економічні показники автотракторного двигуна(НТУ "ХПІ", 2017) Прокопенко, Микола ВікторовичВ роботі на прикладі двигуна 4ЧН12/14 виконано аналіз впливу зміни фаз газорозподільчого механізму на економічні показники двигуна з урахуванням конкретної моделі його експлуатації. Проаналізовано взаємозв’язок тривалості фаз газорозподільчого механізму та режимів конкретної моделі експлуатації (а саме зміни частоти обертання колінчастого валу, потужності двигуна, крутного моменту двигуна). Розроблено методику оцінки впливу фаз газорозподільчого механізму на показники роботи автотракторних двигунів на різних режимах роботи.Документ Аналіз відповідності максимального тиску на ґрунт тракторної шини агроекологічним вимогам ймовірностним методом з урахуванням ґрунто-кліматичних умов України(НТУ "ХПІ", 2017) Ребров, Олексій ЮрійовичВ роботі запропонована методика оцінки відповідності максимального тиску на ґрунт тракторної шини агроекологічним вимогам ймовірностним методом з урахуванням ґрунто-кліматичних умов України. Наведено розподіл допустимого тиску на ґрунт за територією України при весняному передпосівному і осінньому основному обробітку ґрунту. Проведено аналіз відповідності ряду типорозмірів сільськогосподарських тракторних шин світових виробників агроекологічним вимогам.Документ Аналіз особливостей сучасних їздових циклів, що застосовуються для нормування токсичності відпрацьованих газів і оцінки паливної економічності автомобілів(НТУ "ХПІ", 2017) Якунін, Максим Євгенович; Ребров, Олексій Юрійович; Насальський, Віктор Анатолійович; Трофимова, Наталія БорисівнаВ роботі проведено аналіз випробувальних їздових циклів, які використовуються для оцінки токсичності відпрацьованих газів. Розглянуто залежність витрати палива від середньої швидкості руху автомобіля. Розглянуто методику розробки нормативних їздових циклів. Проведено аналіз критеріїв оцінки їздових циклів та розглянуті основні режими руху автомобіля, які використовуються при моделюванні основних міжнародних їздових циклів.Документ Визначення оптимальних значень кута нахилу кузова швидкісного електрорухомого складу(НТУ "ХПІ", 2017) Єріцян, Багіш Хачикович; Любарський, Борис ГригоровичДинамічний вплив рухомого складу на шлях в кривих ділянках відрізняється від впливу на нього в прямих тим, що з'являються додаткові сили. Розроблено методику визначення оптимального кута нахилу, що включає максимізацію цільової функції за визначенням швидкості руху в залежності від кута нахилу для встановлених значень радіуса кривої і підвищення рейки, а також обмеження по різниці навантажень на рейки шляху, по стійкості екіпажу при проходженні кривих, по допустимому навантаженні на рейки і по вписування екіпажу в криві ділянки колії.Документ Визначення оптимальних режимів руху електровозу з вантажним потягом, що обладнаний асинхронними тяговими двигунами на ділянці колії з встановленим графіком руху та профілем(НТУ "ХПІ", 2017) Петренко, Олександр МиколайовичВ роботі розроблено методику визначення оптимальних режимів руху електровозу, що обладнаний асинхронними тяговим двигунами та вантажним потягом для ділянки колії с заданим графіком руху на основі метода Гамільтона-Якобі-Беллмана. Визначення оптимальних режимів роботи тягового приводу було обрано комбінований метод: глобальний пошук здійснюється генетичним алгоритмом з одноточечним кросовером і селекцією за принципом рулетки. На завершальному етапі роботи оптимізаційної процедури уточнення оптимуму здійснюється методом Нелдера-Міда.Документ Використання сучасних мультимедійних та інтерактивних технологій в освіті(НТУ "ХПІ", 2017) Коноваленко, Ольга Євгенівна; Брусенцев, Віталій ОлександровичРозглядаються питання впровадження сучасних освітніх технологій у навчально-виховному процесі з метою підвищення ефективності педагогічного контролю. Пропонується набір інструментів та програмного забезпечення до організації та реалізації наочних лекційно-практичних занять, пов'язаних із подальшим застосуванням автоматизованого тестування знань. Розглянуто сучасні засоби комп’ютерної графіки та комп’ютерної анімації для створення лекцій та матеріалів на основі мультимедійних та інтерактивних технологій.Документ Експериментальне дослідження механічних втрат в малолітражному бензиновому двигуні Briggs&Stratton Vanguard(НТУ "ХПІ", 2017) Осетров, Олександр Олександрович; Обозний, Сергій Володимирович; Бекарюк, Олександр МиколайовичПредставлені результати експериментального дослідження з визначення загальних механічних втрат у бензиновому двигуні Briggs&Stratton Vanguard. Знято ряд навантажувальних характеристик двигуна при різних частотах обертання колінчастого валу. Механічні втрати визначалися за графіком зміни годинної витрати палива залежно від середнього ефективного тиску. Перевірено можливість використання відомих емпіричних залежностей для визначення механічних втрат в дослідному двигуні.Документ Закономірності розподілу кінематичних, силових та енергетичних параметрів гідрооб'ємно-механічної трансмісії при реалізації різних способів гальмування(НТУ "ХПІ", 2017) Пелипенко, Євген СергійовичВ роботі наведені та проаналізовані способи гальмування колісного трактора з гідрооб’ємно-механічною трансмісією шляхом натиснення на педалі «гальмо» та «зчеплення»; зменшенні обертів колінчастого валу та натисненні на педалі «гальмо» та «зчеплення»; натиснення на педалі «гальмо» та «зчеплення» і зміні параметру регулювання гідромашини; зміни параметру регулювання гідромашини, а також при зміні параметру регулювання гідромашини та натисненні на педалі «гальмо». Встановлено рекомендації щодо вибору способу гальмування при екстреній та службовій зупинці колісного трактора.Документ Использование канонической формы функции отклика при оптимизации конструкций(НТУ "ХПИ", 2017) Пылева, Татьяна КузьминичнаПредлагается методика выбора начальных точек оптимизации функции отклика второго порядка, повышающая экономичность классических методов оптимизации. Методика основана на преобразовании соответствующего полинома к канонической форме, определении центра симметрии исследуемой поверхности и анализе коэффициентов модели. Начальные точки оптимизации выбираются в зависимости от расположения центра симметрии исследуемой поверхности относительно области адекватности функции отклика. Приведены примеры использования методики.Документ Исследования колебаний тракторов, оборудованных пневморессорной и серийной подвесками при движении по грунтовой дороге(НТУ "ХПИ", 2017) Мамонтов, Анатолий ГеннадьевичПроведен анализ численных данных, полученных в результате проведения сравнительных экспериментальных исследований плавности хода машинотракторного агрегата на базе колёсного трактора, оснащённого различными типами систем подрессоривания переднего моста, а именно серийной рессорной подвеской, пневморессорной подвеской с дополнительными резервуарами без амортизаторов и пневморессорной подвеской с дополнительными резервуарами с амортизаторами, при движении по дороге с грунтовым покрытием. Установлены зависимости изменения среднеквадратических ускорений сиденья водителя, среднеквадратических вертикальных и горизонтальных ускорений пола кабины, среднеквадратических ускорений рамы над передним мостом, среднеквадратических ускорений переднего и заднего моста, а также среднеквадратических относительных перемещений рамы и переднего моста в октавных полосах, соответствующих среднегеометрическим частотам 1 Гц, 2 Гц, 4 Гц, 8 Гц и 16 Гц при движении на передачах транспортного рада.Документ К вопросу определения нагрузочных режимов блокируемых и самоблокирующихся межколесных дифференциалов военных колесных машин(НТУ "ХПИ", 2017) Волонцевич, Дмитрий Олегович; Мормило, Яков МихайловичПроведен анализ необходимой величины коэффициента блокировки межколесного дифференциала для получения максимальной силы тяги машины по сцеплению в зависимости от возможного сочетания коэффициентов сцепления под бортами. Обоснован переход от коэффициента блокировки к блокировочному моменту дифференциала для машин, рассчитанных на движение при возможном полном вывешивании одного или нескольких колес. Предлагается алгоритм построения зависимости необходимого блокировочного момента межколесного дифференциала от частоты относительного вращения полуоси и корпуса дифференциала на примере колесного бронетранспортера БТР-4.Документ Кинематика криволинейного движения трехзвенного автопоезда(НТУ "ХПИ", 2017) Кальченко, Борис Иванович; Редчиц, Валентин Владимирович; Головина, Елена Валентиновна; Редчиц, Сергей ВладимировичРассмотрена кинематика криволинейного движения трехзвенного автопоезда, состоящего из трехосного тягача, двухосного полуприцепа и двухосного прицепа. Предлагаемые аналитические зависимости и способ построения траектории движения автопоезда позволяют определять положение всех звеньев автопоезда в любой момент времени при входе в поворот и выходе из него при любом законе изменения угла поворота рулевого колеса. Предложенное расчетно- аналитическое определение положения каждого звена трехзвенного автопоезда учитывает время запаздывания реакции поворота продольной оси каждого звена, без учета действия внешних сил и моментов, и позволяет задавать или изменять конструктивные параметры управляемой оси или управляемых колес еще на стадии проектирования.Документ Математичний опис руху не підресорених і підресорених мас вантажного автомобіля в процесі гальмування(НТУ "ХПІ", 2017) Бондаренко, Анатолій Ігорович; Ткачов, Вячеслав ЮрійовичВ роботі на прикладі вантажного автомобіля КрАЗ-6510 наведено математичний опис руху не підресорених і підресорених масс в процесі гальмування з урахуванням взаємодії еластичних коліс з опорною поверхнею (розглянуто багатомасову нелінійну модель). Наведена модель враховує переміщення мас автомобіля, поворот підресореної маси щодо координатних осей, бічні та гальмівні сили, вертикальні переміщення осей автомобіля, зусилля в підвісці, вертикальні реакції (динамічні складові реакцій) на колесах, динамічний радіус коліс, навантаження балансирного візка, пружну характеристику підвіски.Документ Методи та алгоритми рішення рівнянь руху тракторного потягу(НТУ "ХПІ", 2017) Краснокутський, Володимир Миколайович; Павлій, Ніна Володимирівна; Агапов, Олег Миколайович; Галуцьких, Анатолій ДаниловичЗапропонований метод рішення рівняння руху при розрахунку коливань тракторного потягу з використанням тракторів МТЗ-102, Т-150К-09, John Deere , Challenger та причепів 2ПТС-4, напівпричепів вантажопід’ємністю 10т та 12т та алгоритм його виконання. Розглянутий розрахунок динамічних крутних моментів на ведучих колесах тракторного потягу та приведений опис тензометричної мобільної станції для проведення експерименту.Документ Моделирование процесса объемной штамповки подшипникового кольца(НТУ "ХПИ", 2017) Автономова, Людмила Владимировна; Грозенок, Евгений Денисович; Симсон, Эдуард Альфредович; Степук, Александр ВладимировичВ работе рассмотрен технологический процесс изготовления поковок подшипникового кольца с учетом технологической наследственности. Приведена связанная математическая модель, которая описывает процесс индукционного нагрева и объемной штамповки. Методом конечных элементов численно решены связанные краевые задачи электромагнитного поля, теплопроводности и контактная задача термовязкопластичности. Найденные распределения полей температур и графики изменения усилий штампа и пуансона в процессе осадки и формовки показали необходимость учета технологической наследственности при определении рациональных параметров технологического процесса изготовления кольца подшипника.Документ Особливості формування методики застосування класифікації умов експлуатації транспортних засобів в інформаційних умовах ITS(НТУ "ХПІ", 2017) Волков, Володимир Петрович; Грицук, Ігор Валерійович; Грицук, Юрій Валерійович; Шурко, Генадій Костянтинович; Волков, Юрій ВолодимировичРозглядаються особливості методики використання класифікації умов експлуатації транспортних засобів в інформаційних умовах ITS. Розглядаються особливості використання інфраструктури автомобільних доріг та моніторингу транспортних засобів. Система дозволяє здійснювати збір, обробку та оперативне представлення інформації з бортової частини ITS у складі бортового інформаційного комплексу, аналіз стану автомобільних доріг, прилеглої території та їх інфраструктури. Наведено можливості моніторингу в додатку до тестового автомобіля та ділянки автомобільної дороги.Документ Поліпшення процесів тепловідведення від деталей клапанного вузла тепловозного дизеля(НТУ "ХПІ", 2017) Триньов, Олександр Володимирович; Кафтанов, Юрій Олександрович; Карнаухов, Олександр ОлександровичЗростання рівня форсування сучасних тепловозних дизелів і теплонапруженості деталей камери згоряння, зокрема клапанного вузла,вимагає розробки додаткових заходів з поліпшення їх теплового стану. Важливим з точки зору тепловідведення від випускного клапана є спряження сідло-клапан. На основі проведених розрахункових досліджень,а також моделюванням процесів локального охолодження сідла в безмоторному експерименті обґрунтована можливість поліпшення процесів тепловідведення від випускного клапана через сідло.Документ Робота двигуна внутрішнього згоряння та безступінчастої трансмісії в економічному режимі для тракторів серії ХТЗ-170/240К(НТУ "ХПІ", 2017) Самородов, Вадим Борисович; Кальченко, Борис Іванович; Ребров, Олексій Юрійович; Кожушко, Андрій Павлович; Чернишев, Дмитро ОлександровичВ роботі визначено економічний режим роботи двигунів внутрішнього згоряння Д.260.4S2, ЯМЗ-238 та Volvo TAD 721 VE, якими оснащено колісні трактори серії ХТЗ-170/240К, зокрема, встановлено такі показники, як питома та часова витрата палива, ефективна потужність двигуна внутрішнього згоряння. Встановлено показники крутного моменту та частоти обертання колінчастого валу в економічному режимі роботи двигунів внутрішнього згоряння. Приведено математичну модель трансмісії, яка дозволяє описувати елементи трансмісії машинно-тракторного агрегату. Сформовано математичний підхід для визначення узгодженої роботи двигуна внутрішнього згоряння в економічному режимі та безступінчастої трансмісії для тракторів серії ХТЗ-170/240К.Документ Розвиток трансмісійного матричного аналізу введенням температурних матриць в системах гідроприводів гідрооб'ємно-механічних трансмісій(НТУ "ХПІ", 2017) Самородов, Вадим Борисович; Шевцов, Вадим МихайловичЗапропонована комплексна матрична математична модель гідрооб’ємно – механічної трансмісії трактора з урахування температурних режимів роботи гідрооб’ємної передачі. Описана методика створення базисних кінематичних, силових та теплових матриць та їх комплексне застосування при розрахунку показників роботи безступінчастої трансмісії. Приведений приклад розрахунку трактора з безступінчастою трансмісією та результати визначення кінематичних, силових та енергетичних характеристик при виконанні технологічних операцій.