Кафедра "Маркетинг"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/65016
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/marketing
Кафедр "Маркетинг" створена на основі кафедр "Економіка і маркетинг" (https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3992) та "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент" (https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2709) (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Маркетинг в НТУ "ХПІ" – це понад 25 років підготовки висококласних фахівців-маркетологів для усіх галузей економіки та сфер діяльності.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 5 докторів економічних наук, 13 кандидатів наук: 11 – економічних, 2 – технічних; 5 співробітників мають звання професора, 13 – доцента.
Переглянути
Публікація Інтелекутальна складова конкурентних переваг машинобудівного підприємства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2010) Ткачова, Надія ПетрівнаПублікація Роль знань у виборі траєкторій інноваційного розвитку регіонів(Пороги, 2018) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Шипуліна, Юлія Сергіївна; Ілляшенко, Наталія СергіївнаПублікація Взаємозв'язок економічних, соціальних, психологічних складових в процесі прийняття споживачем рішення про купівлю(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Єгурнова, Д. С.; Райко, Діана ВалеріївнаПублікація Ефективність використання маркетингового інструменту "вебсайт" для промислових підприємств(Центр фінансово-економічних наукових досліджень, 2019) Пономаренко, Валерія Вадимівна; Косенко, Олександра ПетрівнаПублікація Психологія кольору в маркетингу(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Косенко, Олександра Петрівна; Кавун, М. В.Документ Уровни рефлексии управления ситуациями бизнес деятельности(Харківський національний економічний університет імені С. Кузнеця, 2020) Заруба, Виктор Яковлевич; Парфентенко, Ирина АнатольевнаПод рефлексией будем понимать форму теоретической деятельности человека, направленной на осмысление собственных действий и их законов. В основу представлений о действиях и деятельности в целом закладывается понятие ситуации активности. Ситуация активности – это абстрактный образ, объединяющий представления об организации как о субъекте активности, о её среде и отношениях между ними. Организация представляется в двух аспектах: как лицо (индивид или группа), принимающее решения для достижения определённых целей, и как ресурсы, которыми это лицо имеет возможность распоряжаться. Все блага субъекта активности рассматриваются с той точки зрения, что они выполняют в процессе деятельности функции ресурсов. Таким образом, организация представляется как система управления (1-го уровня рефлексии), в которой лицо, принимающее решения, является управляющей подсистемой, а ресурсы – управляемой подсистемой.Документ Risk management models in operative planning at an industrial enterprise(Institute of Electrical and Electronics Engineers, Inc., USA, 2020-10-06) Zaruba, Viktor; Parfentenko, IrynaThe subject of the study was the situation of operational planning of production of an industrial company in the face of random fluctuations in the current demand for its products. It is shown that in this situation there are loss risks that depend on the decisions made during operational planning. A model of the planning situation is developed for the case when the volume of orders for products for one period of time is described by a random variable with stationary statistical characteristics. The effectiveness of decisions made was estimated by the average economic effect per unit of time over an infinite time interval. The planning situation model was used to conduct a comparative analysis of the effectiveness of various operational planning policies.Публікація Методичні вказівки для самостійної роботи студентів та практичних занять з курсу "Економіка та організація виробництва програмних продуктів"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Романчик, Тетяна ВолодимирівнаДисципліна "Економіка та організація виробництва програмних продуктів" входить до переліку дисциплін, обов'язкових для вивчення студентами 4-го курсу спеціальностей "Прикладна математика" та "Комп'ютерні науки". Предметом навчальної дисципліни "Економіка та організація виробництва програмних продуктів" є основні принципи та підходи до формування цінових характеристик програмних продуктів, чинники, що на них впливають, а також теоретичні підходи до раціональної організації виробництва програмних продуктів. Дисципліна спрямована на отримання теоретичних знань та практичних навичок з питань економічної оцінки вартості розробки програмних продуктів та основних принципів організації їх виробництва. В ході вивчення дисципліни розкриваються питання планування діяльності, ціноутворення, визначення трудомісткості процесів, оцінки економічної ефективності виконуваних робіт. Зміст дисципліни охоплює коло питань, пов'язаних з організацією та управління процесом розробки програмного продукту, орієнтуючи його на вимоги ринку та ефективне використання виробничих ресурсів. Самостійна робота покликана поглибити і закріпити знання та навички, отримані студентами у ході аудиторних занять, виробити вміння вести активний пошук нових знань, працювати з навчальною та методичною літературою. Самостійна робота сприяє виробленню у студентів таких якостей як організованість, винахідливість, оптимальне планування та використання свого робочого часу. Практичні заняття покликані показати та довести до свідомості студента зв’язок теорії з практикою, навчити студентів застосовувати теоретичні знання на практиці, використовувати технічні прийоми у вирішенні практичних питань. Методичні вказівки містять: перелік тем, що вивчаються у межах дисципліни, перелік питань для контролю знань студентів за кожною темою, а також практичні завдання для закріплення отриманих знань.Публікація Інформаційно-комунікаційні технології – чинник трансформації структури економічної системи(2021) Конохова, Зоя ПетрівнаСтаттю присвячено проблемі впливу розвитку інформаційно-комунікаційних технологій на структуру економічної системи. Аналізується зв'язок між кількістю інформації, доступної економічному суб'єкту для прийняття рішення, швидкістю її передавання та повнотою збереження – з одного боку, і побудовою структури економічної системи та темпами її розвитку – з іншого. Зокрема, висвітлюються умови виникнення і розвитку та передумови деактивації посередницької інфраструктури ринку, роль розвитку інформаційно-комунікаційних технологій у цьому процесі. Здійснено спробу інформаційної інтерпретації причин появи та сутності грошей як інструмента ринкової комунікації. Розвиток засобів інформатизації та комунікації розглядається як чинник зменшення рівня загальних транзакційних витрат при здійсненні економічних процесів.Публікація Використання закордонного досвіду для оцінювання персоналу промислвого підприємства(ФО-П Федорко М. Ю., 2021) Косенко, Олександра Петрівна; Кобєлєв, Валерій Миколайович; Болюх, Ірина ОлегівнаЗакордонний досвід в якості основного методу оцінювання персоналу рекомендує використовувати процедуру атестації. Пропонується визначати процедуру атестації як спеціальну комплексну оцінку сильних і слабких сторін працівників (знань, навиків, умінь, рис характеру), рівня їх відповідності вимогам посади, діяльності та їх результативності.Документ Оперативне планування виробництва в умовах випадкових коливань попиту(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Заруба, Віктор Яковлевич; Парфентенко, Ірина АнатоліївнаДокумент Системний підхід до дослідження інноваційної активності виробничих організацій(Чернівецький національний університет ім. Юрія Федьковича, 2022) Заруба, Віктор Яковлевич; Парфентенко, Ірина АнатоліївнаРозглянуто підходи до оцінки привабливості інновацій організаціями, які розробляють і використовують їх у своєму бізнесі. В контексті публікацій з інноваційного менеджменту, зокрема [4–6] простежуються три можливих підходи: маркетинговий (економічний), технологічний та системний. Маркетинговий підхід виходить з того, що бажаними є ті зміни, які очікує цільовий ринок. З позиції маркетингового підходу головним призначенням інновацій є отримання комерційного (економічного) ефекту. Обмеженість суто маркетингового підходу полягає у тому, що нові технології спочатку, до свого повного засвоєння, можуть здаватися неефективними у комерційному відношенні. У відповідності з технологічним підходом головним призначенням, метою інновацій є забезпечення високого технічного рівня виробництва та науково-технічних розробок продукції на підприємстві. Вважається, що високий рівень досягнень у цих сферах є гарантією успіху у комерційної діяльності (збуті продукції).Публікація Генезис наукових підходів до теорії людського капіталу осіб з інвалідністю(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Косенко, Олександра ПетрівнаНаукове дослідження спрямоване на поєднання теоретичних аспектів розвитку наукового пізнання та теоретико-прикладного застосування вказаних аспектів щодо людського капіталу. В статті аналізуються поняття науки, розвитку науки та пізнання, за допомогою хронологічного та історіографічного методів визначено поняття генезу, наукового та донаукового пізнання дійсності. Визначено ознаки наукового перетворення дійсності на основі суспільного сприйняття нових парадигм, їх освоєння, застосування на практиці і в подальшому наукового опрацювання для виявлення методологічних зв’язків, формування відповідних теорій, які поєднані з вже освоєною практикою. В даний час ми бачимо традиційний розвиток наукового пізнання проблеми введення осіб з інвалідністю в економічний потенціал країни. Стаття подає поняття людського капіталу та його особливостей, розкриває вчених-дослідників, які виводять людський потенціал від теоретичного освоєння поняття продуктивності праці у ХХ столітті до теоретичного та практичного поняття людського капіталу у ХХІ столітті. Вказують, що на початку наукового дослідження було застосовано поняття продуктивності праці, а з розвиком технології та техніки, вищим розвитком цивілізаційних процесів поступово продуктивність праці опосередковується ще й інтелектуальним потенціалом працівника. Тому наголошується на тому, що підвищення наукового рівня та освіти працівника в нинішній час дає роботодавцю вищий коефіцієнт віддачі витрачених коштів, так як працівник використовує не лише покращені засоби праці, а й розумові здібності та вміння, практичні навички і тим самим видає вищий рівень доходу. В економічній системі сучасного стану, наслідок зростання кількості людей з інвалідністю виходить на новий щабель дослідження використання потенціалу людей з інвалідністю в економічному розвитку країни. Технлогенні катастрофи, війни та погіршення стану екології створюють вищі загрози і продукують зростання чисельності людей з інвалідністю як від народження, так і протягом життя. Їх економічний потенціал слід використовувати нарівні з іншими професійно придатними людьми, виконуючи вимогу дотримання їх прав і свобод щодо працевлаштування та соціального та фінансового забезпечення. В статті чітко наголошується на ролі держави у формування нормативного та наукового базису професійної адаптації таких осіб, створенні професій в усіх галузях господарства і програм, які зацікавлять і роботодавців, і науковців в розробці програм застосування праці осіб з інвалідністю залежно від їх фізичного та психічного стану.Публікація Особливості інтернет-маркетингу підприємств України для світового ринку(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Дрепін, Іван Миколайович ; Літвиненко, Марія ВладиславнаПублікація Економіка інформації(2022) Конохова, Зоя ПетрівнаУ навчальному посібнику викладено зміст дисципліни, розкрито роль інформації у функціонуванні економічної системи, особливості ринку інформації, тенденції розвитку інформаційної економіки. Надано методичні вказівки, завдання та матеріали до практичних занять.Публікація Green logistics in life cycle management: the theoretical aspect(Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, 2022) Nehme, Mohamad; Brin, P. V.; Iskandarani, LayalGreen Logistic, Life Cycle Management and corporate social responsibility concepts are playing increasingly significant roles in reaching sustainable outcomes on the economic and social and ecological sides. Since governments and manufacturer globe are not able to curb the economic and ecological alarming consequences for the 21 century as inflation and pollution. There is a need to understand that Green Logistic and Life Cycle Management must be emphasized by all element of supply chain management, starting from supplier of raw materials, passing through various stakeholders and ending with customers, all must share their responsibilities. Through a descriptive analysis for the secondary data and literature review, the papers concluded that sustainability could be achieved just if all element of supply chain management interact efficiently and share balanced responsibilities. The world today is facing economic, environmental and social challenges, caused by globalization. This has led to increased consumption, and thus increased production and flows of goods and commodities around the world. Industrial and technological revolutions have exacerbated environmental problems such as global warming and greenhouse gases that are beyond the control of governments to curb. The international community, represented by the United Nations Council and other international organizations, is working to take measures to confront these challenges. The academic community is also developing models and mechanisms to improve green logistics operations in the industrial and service sectors through design, planning, implementation, and arbitration models. The article presents the analysis of the theoretical foundations of life cycle management; the analysis of the latest publications in corporate social responsibility and life cycle management was carried out, the role of green logistics in ensuring the sustainable development of the enterprise was investigated. Based on the research results, a sustainable value chain model is presented by combining elements with green logistics tools.Публікація Вплив міжнародного іміджу України на перспективи її повоєнного інноваційного розвитку(Державний університет "Одеська політехніка", 2023) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Шипуліна, Юлія Сергіївна; Ілляшенко, Наталія СергіївнаДосліджено вплив міжнародного іміджу України, сформованого в умовах війни з Росією, на перспективи повоєнного відновлення національної економіки в руслі концепції інноваційного розвитку. Отримані результати можуть бути використані в якості інформаційно-аналітичної бази управління міжнародним іміджом держави в контексті формування передумов її інноваційного розвитку в умовах технологічних трансформацій. Вони поглиблюють методологічні засади маркетингового забезпечення стратегій інноваційного розвитку держави.Документ Profitability analysis of Ukrainian startups(ФОП Томенко Ю. І., 2023) Havrys, O. O.; Havrys, M. O.Currently, Ukraine's budget largely depends on international aid, but despite the difficulties, the economy must develop and one of the promising directions is the development of innovative entrepreneurship, which is aimed at creating new products, technologies and services. In this context, it is appropriate to talk about startups - organizational forms of innovative activity, newly created organizations that specialize in the development of a new product or service in conditions of extreme uncertainty.Публікація Advertising on the Internet: features, advantages and disadvantages(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Zatynaichenko, А. V.; Kitchenko, OlenaПублікація Методичні вказівки до виконання курсового проєкту з дисципліни "Медіапланування"(2023) Кітченко, Олена МиколаївнаКурсовий проєкт з дисципліни «Медіапланування» виконують з метою закріплення і поглиблення системи теоретичних знань та оволодіння прикладними аспектами маркетингової підготовки, які дозволяють майбутнім спеціалістам успішно розв’язувати завдання пов’язані з розробкою, аналізом та оцінкою стратегії та тактики медіапланування с метою підвищення ефективності діяльності підприємств.