Вісник № 04
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/41687
Переглянути
Документ Автоматизированное формирование расчетных моделей ротора асинхронизированных турбогенераторов для программной среды FEMM(НТУ "ХПИ", 2019) Потоцкий, Дмитрий ВасильевичПоказано принципы автоматизированного формирования геометрической и физической моделей асинхронизированных турбогенераторов на алгоритмическом языке Lua для расчета их магнитных полей и параметров в программной среде пакета FEMM. Представлены теоретические основы, алгоритм и текст программы с подробными комментариями, файл исходных данных, а также краткая инструкция по работе со скриптом Lua и пример сформированной физико-геометрической модели. Возможности составленного скрипта Lua демонстрируются на примере ротора реального асинхронизированного турбогенератора АСТГ-200-2У3.Документ Аналіз періодичних процесів електроенергетичних пристроїв на основі матриці переходу станів(НТУ "ХПІ", 2019) Білий, Леонід Адамович; Поліщук, Олег Степанович; Шпак, Олександр Леонідович; Лісевич, Світлана ПетрівнаЗапропоновано математичну модель синхронної машини, диференціальні рівняння якої представлено в нормальній формі Коші, прискорений метод отримання періодичних процесів на основі матриці переходу станів, приведено алгоритм обчислень періодичних процесів. Завдяки обчисленню матриці переходу станів розширюється метод знаходження початкових умов, які призводять до періодичного процесу, на аналіз режимів електроенергетичних пристроїв з насиченими магнітопроводами.Документ Високомоментний низькообертовий електродвигун з ротором, що котиться, як альтернатива існуючим мотор-редукторам(НТУ "ХПІ", 2019) Єгоров, Андрій Володимирович; Дунєв, Олексій Олександрович; Маслєнніков, Андрій Михайлович; Юхимчук, Володимир ДаниловичПредставлені різновиди двигунів з ротором, що котиться, що працюють від мереж змінної та постійної напруги через комутуючий керуючий пристрій, а також приведено їхні технічні показники. Показано рознесені 3D моделі кожного конструктивного виконання створених в програмі АСКОН Компас-3D. Проведено порівняння двигуна ДРК -125 з існуючими мотор-редукторами, показано варіант заміни редукторного електропривода на безредукторний. Представлено переваги та сфери застосування двигунів з ротором, що котиться.Документ Влияние общесудовых потребителей электроэнергии на оптимальное управление гребными электрическими установками(НТУ "ХПИ", 2019) Черников, Павел Сергеевич; Яровенко, Владимир Алексеевич; Зарицкая, Елена ИгоревнаРассматриваются электроходы с единой судовой электроэнергетической системой. Предложен способ формирования законов управления гребными электрическими установками (ГЭУ) на маневрах. Оптимизация параметров законов управления проводится по показателям маневренности судна. Проанализировано влияние законов управления ГЭУ на показатели качества электроэнергии судовой сети и влияние перехода к оптимальному управлению ГЭУ на показатели качества электроэнергии. Оптимизацию законов управления можноосуществлять без учета общесудовых потребителей. Изменение нагрузки общесудовых потребителей оказывает влияние назначение целевой функции, но не влияет на оптимальные параметры законов управления. Ухудшение качества электроэнергии находится в допустимых границах.Документ Дослідження напружено-деформованого стану ротора турбогенератора при ушкодженні сталі(НТУ "ХПІ", 2019) Васьковський, Юрій Миколайович; Гераскін, Олександр АнатолійовичДосліджуються механічні напруження і деформації в сталі ротора турбогенератора при появі тріщин в зоні центрального отвору і в зоні малого зубця ротора в тривимірній постановці. За результатами досліджень визначено, що найбільші механічні напруження виникають в зоні навколо внутрішньої поверхні центрального отвору ротора турбогенератора, тріщини в цій зоні глибиною близько 10 мм можуть призвести до руйнації ротора турбогенератора.Документ Исследование влияния конфигурации магнитной системы на моментные характеристики магнитного редуктора(НТУ "ХПИ", 2019) Гребеников, В. B.; Гамалея, Ростислав ВитальевичПриведены результаты исследования характеристик электродвигателя и редуктора с неодимовыми магнитами для мотор-колеса электромобиля. Для заданных габаритов мотор-колеса с магнитным редуктором (внешний диаметр, осевая длина электродвигателя и редуктора) определена конфигурацию и размеры магнитной системы электродвигателя и редуктора, при которой достигается требуемое значение момента в заданном диапазоне частоты вращения с учетом ездовых циклов. Расчет характеристик исследуемого электродвигателя и редуктора выполнен в программном пакете Infolytica Magnet.Документ Обґрунтування параметрів кілець короткозамкненого ротора при комплексному проектуванні асинхронного двигуна за квазітривимірним польовим аналізом і імітаційним моделюванням(НТУ "ХПІ", 2019) Попович, Олександр Миколайович; Головань, Іван Васильович; Поліщук, Валентина ОмельянівнаДля цілей підвищення енергоефективності асинхронних двигунів у складі електромеханічних систем, на прикладі насосної установки, обгрунтовано застосування уточненої математичної моделі двигуна із інтеграцією її до імітаційної моделі електромеханічної системи, яка враховує нелінійні залежності параметрів заступної схеми, що визначено за результатами квазітривимірного польового аналізу. Досліджено вплив збільшення площі перетину короткозамикаючих кілець ротора на робочі і пускові характеристики двигуна. Обгрунтовано апроксимаційні залежності електромагнітних параметрів за зміни величини конструктивних параметрів.Документ Обґрунтування підходів щодо проектування асинхронних двигунів зі змінним навантаженням(НТУ "ХПІ", 2019) Бібік, Олена ВасилівнаОбґрунтовано підходи до проектування асинхронних двигунів із змінним навантаженням з використанням критерію інтенсивних квазісталих режимів. Підходи апробовано на прикладі дослідження робочих режимів трифазних шестиполюсних асинхронних двигунів потужністю 700 Вт і 11 кВт приводу поршневих компресорів. Визначено можливості покращення ККД асинхронних двигунів у квазісталих режимах при зміні моменту інерції приводу та вибору оптимальних параметрів асинхронних двигунів за критерієм ефективності, що забезпечує максимальне значення ККД у робочих режимах.Документ Особливості проектування високочастотних синхронних генераторів для автономних енергетичних установок(НТУ "ХПІ", 2019) Юр'єва, Олена Юріївна; Шайда, Віктор ПетровичПроаналізовано існуючі принципи обирання електромагнітних навантажень та головних розмірів синхронних машин. Виявлено принципи обирання головних розмірів та електромагнітних навантажень високочастотних генераторів у відповідності до номінальних даних, зазначених у технічному завданні. Сформульовано рекомендації щодо проектування високочастотних синхронних генераторів для автономних енергетичних установок. Отримано залежності, якими рекомендується користуватись при створенні нових високочастотних синхронних генераторів.Документ Порівняння трифазних трансформаторів з прямокутними і круговими контурами стрижнів планарних шихтованих магнітопроводів (масовартістні показники)(НТУ "ХПІ", 2019) Ставинський, Андрій Андрійович; Авдєєва, Олена Андріївна; Циганов, Олександр Миколайович; Ставинський, Ростислав Андрійович; Садовий, Олексій СтепановичПоказано можливість і визначено цифрові значення зниження масовартістних показників варіантів активної частини з мідними і алюмінієвими обмотками трифазних трансформаторів з ідентичною електромагнітною потужністю при заміни кругових утворюючих контурів обмоткових котушок і перерізів елементів планарних стрижневих магнітопроводів на прямокутні контури. Визначена доцільність підвищення верхньої межі потужності трансформаторів з прямокутними перерізами стрижнів з метою ресурсозбереження при застосуванні засобів підвищення надійності обмоток.Документ Процеси збудження від акумуляторної батареї та вплив параметрів на робочі характеристики вентильно-індукторного генератора(НТУ "ХПІ", 2019) Мазуренко, Леонід Іванович; Шихненко, Максим Олегович; Джура, Олександр Васильович; Білик, Олександр АнатолійовичПроведено дослідження процесів збудження вентильно-індукторного генератора (ВІГ) від акумуляторної батареї за зміни параметрів. З'ясовано вплив ємності конденсатора, опору обмоток фази та кутів комутації на зовнішні характеристики ВІГ. За результатами досліджень запропоновано заходи щодо зменшення ємності акумуляторної батареї та зниження тривалості процесу збудження із збереженням надійності цього процесу.Документ Підвищення ефективності асинхронного конденсаторного двигуна в режимах неповного навантаження(НТУ "ХПІ", 2019) Шуруб, Юрій Вікторович; Цицюрський, Юрій Леонтійович; Руденко, Євген МихайловичПропонується застосування комбінованої схеми двигуна із змінною структурою силової частини та постійною ємністю фазозміщуючого конденсатора. Аналіз варіантів даної схеми показав, що схема з самозбудженням конденсаторної фази має режим, найбільш близький до симетричного, на холостому ході, але не дозволяє отримати номінальний момент. Тому використання комбінованої схеми є доцільним в режимах роботи із змінними у широкому діапазоні навантаженнями. Такі режими роботи характерні для приводів поршневих компресорів, конвеєрів, тощо.Документ Разработка отрезка серии датчиков линейного перемещения(НТУ "ХПИ", 2019) Рымша, Виталий Викторович; Радимов, Игорь Николаевич; Гулый, Михаил Викторович; Бабич, Игорь Петрович; Калиниченко, Александр Андреевич; Холошня, Иван СергеевичПредставлены результаты разработки и практической реализации отрезка серии индуктивных датчиков линейного перемещения для систем гидропривода аэрокосмической отрасли. На основе результатов проектных исследований датчиков выбраны варианты распределения их вторичных обмоток, а также рассчитаны характеристики таких датчиков. Результаты моделирования сопоставлены с результатами экспериментальных исследований.Документ Сравнение методов расчета магнитного момента сердечников электромагнитов систем управления космическими аппаратами(НТУ "ХПИ", 2019) Чунихин, Константин ВадимовичПоказана актуальность определения магнитного момента сердечника электромагнита постоянного тока систем управления космическими аппаратами. Сделан обзор методов расчета магнитного момента цилиндрического сердечника при помощи коэффициентов размагничивания и интегральных уравнений. Более детально рассмотрены методы, основанные на использовании коэффициентов размагничивания, сделан их сравнительный анализ, а также исследована область применения в зависимости от уровня внешнего магнитного поля и относительной длины сердечника. Отмечены недостатки метода коэффициентов размагничивания и обоснована необходимость применения метода интегральных уравнений.Документ Теоретические и экспериментальные исследования магнитно-импульсного пресса для керамических порошков(НТУ "ХПИ", 2019) Болюх, Владимир Федорович; Кашанский, Юрий Владимирович; Щукин, Игорь Сергеевич; Щукина, Людмила ПавловнаРазработана математическая модель магнитно-импульсного пресса циклического действия, которая на каждом рабочем цикле рассчитывает комплекс взаимосвязанных электромагнитных, механических и тепловых процессов. Установлено, что при циклическом режиме работы превышение температуры якоря выше, чем у обмотки индуктора. При следовании импульсов со скважностью 200 во время паузы превышение температуры индуктора незначительно увеличивается, а якоря заметно снижается. Превышение температуры индуктора в прессе с апериодическим импульсом возбуждения и полным разрядом емкостного накопителя выше, чем при использовании однополупериодного импульса возбуждения индуктора и сохранении части энергии в накопителе в течение всего циклического процесса. Превышения температур якоря в обоих случаях практически одинаковы. При экспериментальных исследованиях на модельном магнитно-импульсном прессе на каждом рабочем цикле обеспечивался силовой импульс давления на керамический порошок с амплитудой 85 МПа и длительностью 1 мс. Показано, что увеличение количества силовых импульсов уплотняет керамический порошок, увеличивая механическую прочность образца, снижая его пористость и водопоглощение. Установлено, что импульсное прессование позволяет получить образцы, плотность которых на 12 % выше плотности образцов, полученных статическим прессованием.Документ Теорія і практика чисельно-польового визначення електромагнітних характеристик турбогенераторів при їх роботі в енергосистемі(НТУ "ХПІ", 2019) Мілих, Володимир Іванович; Ревуженко, Світлана АфанасіївнаПредставлено теоретичні основи та практичні аспекти визначення характеристик турбогенераторів, які пов'язують електромагнітні величини, властиві різним режимам їх роботи в енергосистемі. Це здійснюється найбільш адекватним способом – чисельно-польовим методом. Таким чином отримано низку характеристик потужного турбогенератора, а саме, характеристику неробочого ходу, характеристики повздовжнього та поперечного намагнічування від обмотки статора, характеристику короткого замикання, регулювальні й кутову характеристики та сім'ю U-подібних характеристик. Розрахунки виконано за допомогою автоматизованих чисельних розрахунків магнітних полів в програмному середовищі FEMM методом скінченних елементів із використанням створених скриптів Lua. Залежності штатних величин, які пов’язуються в стандартизованих характеристиках, супроводжуються додатково відповідними функціями електричних та кутових величин.Документ Чисельно-польовий аналіз потужності магнітних втрат в трифазному індукторі магнітного поля(НТУ "ХПІ", 2019) Мілих, Володимир Іванович; Шилкова, Лариса ВасилівнаПредставлено принципи і результати чисельно-польового розрахунку потужності магнітних втрат (ПМВ) в індукторі магнітного поля, подібному до статора асинхронного двигуна. Метод розрахунку заснований на пошуку максимумів значень магнітної індукції в безлічі міні-секторів, на які ділиться один період структури зубців і ярма осердя статора, що повторюється. За розподілом знайдених максимумів визначаються їх середньоквадратичні значення на вказаних ділянках осердя, і по них обчислюється ПМВ. Метод дозволяє відображати розрахункові моделі осердь практично будь-якої форми. Проведено порівняльний аналіз ПМВ в режимі неробочого ходу для варіантів осердя статора за відсутності і з одним рядом аксіальних вентиляційних каналів. Порівняльні розрахунки зроблені на прикладі конкретного індуктора при різних кількості і діаметрах каналів.Документ Электромеханические системы рекуперации энергии механических колебаний транспортных средств(НТУ "ХПИ", 2019) Васьковский, Юрий Николаевич; Пода, Михаил ВалерьевичМетодами математического моделирования исследованы характеристики системы рекуперации энергии механических колебаний транспортных средств при их движении в сложных дорожных условиях. Приведена структура системы, в состав которой входит трехфазный генератор переменного тока с постоянными магнитами, выпрямитель и аккумуляторная батарея. Исследованы режимы работы системы, обеспечивающие эффективные процессы зарядки аккумуляторной батареи. Исследовано влияния скоростных характеристик генератора на время и величину заряда батареи. На конкретном примере системы приведены данные о времени зарядки батареи для электропитания ряда автономных потребителей.