Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss
Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".
Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.
Переглянути
Документ Неперервна освіта і підготовка професійних керівників-лідерів(Миколаївський державний гуманітарний університет ім. Петра Могили, 2000) Романовський, Олександр ГеоргійовичДокумент Соціально-педагогічна підготовка майбутнього керівника на підставі діяльнісного підходу(Кримський гуманітарний університет, 2000) Романовський, Олександр Георгійович; Юхно, О. О.На основі аналізу структури управлінської діяльності виділена її соціальна складова і показано зростання її ролі в сучасних умовах. Дано рекомендації щодо підвищення ефективності управління з урахуванням соціально-педагогічних аспектів.Документ Комп'ютерна підготовка інженерів до управлінської діяльності(Київський університет ім. Бориса Грінченка, 2001) Романовський, Олександр ГеоргійовичУ статті розглянуто систему підготовки студентів у НТУ ХПІ до управлінської діяльності з використаиням сучасної комп'ютерної техніки та інформаційних технологій. Показано основні етапи професійної комп'ютерної освіти майбутніх керівників. Проілюстровані взаємозв'язки зі спеціальними, управлінськими та економічними дисциплінами з комп'ютерними дисциплінами, при цьому вказано на їх практичне використання.Документ Теоретичні і методичні основи підготовки інженера у вищому навчальному закладі до майбутньої управлінської діяльності(Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України, 2001) Романовський, Олександр ГеоргійовичДисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. – Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України, Київ, 2001. Дисертація містить дослідження теоретико-методологічних, організаційних і навчально-методичних аспектів підготовки студентів технічних університетів до майбутньої управлінської діяльності. З урахуванням результатів аналізу структури і соціально-психологічних особливостей професійної діяльності сучасного інженера-керівника та світового досвіду підготовки управлінських кадрів запропоновано методологічні основи педагогічної системи такої підготовки і обґрунтовано її концепцію. Визначено та експериментально підтверджено цілі, принципи й умови ефективного функціонування педагогічної системи. Створено комплекс методичного забезпечення навчально-виховного процесу управлінської підготовки інженерів, яке сприяє реалізації діяльнісно-особистісного підходу.Документ Технологія педагогічного проектування системи формування гуманітарно-технічної еліти(Миколаївський державний гуманітарний університет ім. Петра Могили, 2002) Товажнянський, Леонід Леонідович; Романовський, Олександр Георгійович; Пономарьов, Олександр СеменовичПоказано, що традиційна система професійної підготовки інженерів себе вже вичерпала. Вона не відповідає умовам постіндустріальної цивілізації, особливостям і тенденціям розвитку суспільного виробництва. Розглянуто концепцію формування національної гуманітарно-технічної еліти та описано підхід до проектування системи її підготовки.Документ З досвіду психологічного відбору та підготовки в умовах спеціалізованого навчального закладу(Академія пожежної безпеки України, 2002) Середа, Г. Д.; Ковальова, Ірина БорисівнаДокумент Формування кадрового забезпечення управління розвитком міст(Харьковская национальная академия городского хозяйства, 2002) Романовський, Олександр Георгійович; Пономарьов, Олександр СеменовичДосліджується сучасна модель працівника органів муніципального управління як сукупність суспільних вимог до його професіоналізму і особистісних якостей. Розглядаються особливості такої моделі в умовах демократизації суспільства та становлення ринкових відносин. Показано, що якісне розв'язання проблеми кадрового забезпечення управління розвитком міста вимагає якісно нових кадрів, обґрунтована ідея їхньої підготовки як гуманітарно-технічної еліти.Документ В'яжуче(ДП "Український інститут промислової власності", 2002) Шабанова, Галина Миколаївна; Проскурня, Олена Михайлівна; Бурак, Микола Петрович; Ковальов, Юрій Савелійович; Романовський, Олександр ГеоргійовичВ'яжуче, що містить оксид стронцію (SrO), оксид алюмінію (Аl2O3), диоксид цирконій (ZrO2), яке відрізняється тим, що воно додатково містить оксид кальцію (СаО), при наступному співвідношенні, мас.%: оксид кальцію (СаО) 3,62-10,86 оксид алюмінію (Аl2O3) 11,41-34,22 оксид стронцію (SrO) 32,25-42,46 диоксид цирконію (ZrO2) 21,72-43,46.Документ Умови формування професійної і педагогічної компетентності викладачів вищих технічних закладів освіти(Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут", 2003) Романовський, Олександр Георгійович; Пономарьов, Олександр Семенович; Гайворонська, Вікторія ВолодимирівнаДокумент Сучасна філософія освіти як методологічна основа управлінської підготовки гуманітарно-технічної еліти(Миколаївський державний гуманітарний університет ім. Петра Могили, 2003) Романовський, Олександр ГеоргійовичРозглянуто передумови, що викликають необхідність розробки нової філософії освіти. Показано її використання як методологічної основи управлінської підготовки сучасних фахівців. Наведено основні методологічні принципи формування гуманітарно-технічної та управлінської еліти.Документ Науково-теоретичний аналіз і обгрунтування компонентів змісту психологічної сумісності членів малих груп(Харківський військовий університет, 2003) Панфілов, Юрій ІвановичДокумент В'яжуче(ДП "Український інститут промислової власності", 2003) Шабанова, Галина Миколаївна; Тараненкова, Вікторія Віталіївна; Корогодська, Алла Миколаївна; Буличова, Оксана Володимирівна; Христич, Олена Валеріївна; Романовський, Олександр ГеоргійовичВ'яжуче, що містить технічний глинозем, крейду та барійвмісні відходи виробництва амінокапронової кислоти, яке відрізняється тим, що містить технічний глинозем, крейду та барійвмісні відходи виробництва амінокапронової кислоти при співвідношенні сировинних компонентів, мас % технічний глинозем 35,9-49,0 крейда 5,3-44,9 барійвмісні відходи виробництва амінокапронової кислоти 6,1-58,8, Хімічний склад, мас % СаО 3,5-31,9 ВаО 6,0-54,0 АІ2ОЗ 42,5-62,1.Документ Модель діяльності викладача вищої технічної школи(Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України, 2003) Гайворонська, Вікторія Володимирівна; Пономарьов, Олександр СеменовичРозглянуто значення педагогічної діяльності викладача вищої технічної школи у системі чинників, які визначають ефективність формування гуманітарно-технічної еліти.Документ Философия достижения успеха(НТУ "ХПИ", 2003) Романовский, Александр Георгиевич; Михайличенко, Валентина ЕвдокимовнаВ учебном пособии рассматривается современное понимание успеха, анализируются его составляющие и факторы, влияющие на его достижение. Убедительно показана роль мировоззрения в формировании внутреннего мира человека, использовании его полного потенциала. Рассмотрены роль резервов психики и головного мозга в активизации возможностей человека. Показана роль личностного развития в этом процессе, необходимость самопознания и самосовершенствования. Раскрыты основные пути и механизмы самореализации личности, Приведены технологии достижения успеха человека в процессе его взаимодействия с другими людьми. Авторами предложено множество техник нейролингвистического программирования и различных других практических рекомендаций, которые окажут помощь всем интересующимся в процессе их самосовершенствования на пути достижения успеха в жизни. Пособие предназначено для студентов всех специальностей, аспирантов, ученых и преподавателей.Документ В'яжуче(ДП "Український інститут промислової власності", 2003) Шабанова, Галина Миколаївна; Тараненкова, Вікторія Віталіївна; Корогодська, Алла Миколаївна; Романовський, Олександр ГеоргійовичВ'яжуче, яке містить у сировинній суміші крейду, відходи виробництва амінокапронової кислоти та відходи кременю, яке відрізняється тим, що ортосилікати кальцію і барію у такому співвідношенні, мас % ортосилікат кальцію 40,0-80,0 ортосилікат барію 20,0-60,0 Хімічний склад цементу, мас % СаО 26,0-52,1 ВаО 16,7-50,2 SiO2 23,8-31,2.Документ Наукові підходи до визначення структури психологічної сумісності членів малих груп(Харківський військовий університет, 2003) Панфілов, Юрій ІвановичДокумент Дослідження структурного розвитку психологічної сумісності військовослужбовців у малих групах(Харківський військовий університет, 2003) Панфілов, Юрій ІвановичДокумент Морально-етичні аспекти професійної педагогічної діяльності(Миколаївський державний гуманітарний університет ім. Петра Могили, 2003) Пономарьов, Олександр СеменовичПроаналізовано характерні прояви порушень педагогічної етики та їх вплив на якість професійної підготовки і виховання фахівців. Розкрито зв'язок цих явищ з перспективами подальшого соціально-економічного і духовного розвитку України.Документ Активные методы обучения в управленческой подготовке инженеров и работников органов местного самоуправления. Практические ситуации, упражнения, игры(НТУ "ХПИ", 2004) Бабаев, В. Н.; Романовский, Александр Георгиевич; Резник, Светлана Николаевна; Богдан, Жанна Борисовна; Петренко, Мария ВладимировнаПредлагаемые в данном пособии задания направлены на активизацию изучения содержания управленческих дисциплин. Использование активных методов обучения способствует более глубокому пониманию студентами учебного материала, служит дополнительным средством мотивации учения, ориентирует студентов на применение получаемых знаний; другими словами, способствует повышению эффективности формирования управленческих знаний, умений и навыков у будущих инженеров, развивает определенные способности и качества личности.Документ Эффективность управления и проблемы подготовки современных руководителей-лидеров(Харьковская национальная академия городского хозяйства, 2004) Романовский, Александр ГеоргиевичИсследуются проблемы подготовки руководителей-лидеров с применением системного подхода к анализу моделей и функций современного лидера. Рассматривается роль высоких социальных технологий в воспитании лидеров, исследуется гуманистическая парадигма обучения и воспитания.