Кафедра "Підприємництво, торгівля і логістика"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/32369
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/business
Від 2021 року кафедра перейменована та має назву "Підприємництво, торгівля i логістика" (Наказ 552 ОД від 26.11.2021 року), попередня назва – "Підприємництво, торгівля та експертиза товарів", первісна – кафедра комерційної, торговельної та підприємницької діяльності.
Кафедра комерційної, торговельної та підприємницької діяльності заснована в 2017 році.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Викладачі кафедри є членами Харківського осередку Українського товариства товарознавців і технологів (УТТТ), що входить до Міжнародній асоціації товарознавства, інновацій та сталого розвитку (International Association of Commodity Science, Innovation and Sustainability) IACSIS.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора наук: 2 – економічних, 1 – технічних; 7 кандидатів наук: 4 –економічних, 3 – технічних; 3 співробітника мають звання професора, 6 – доцента.
Переглянути
Документ Визначення потреб в матеріальних ресурсах у системах ресурсного забезпечення силових структур в мирний час(Черкаський державний технологічний університет, 2008) Сисоєв, Володимир ВікторовичУ статті розглянуто завдання визначення потреб у матеріальних ресурсах у системах ресурсного забезпечення силових структур. Запропонований методичний підхід до визначення потреб ґрунтується на застосуванні нормативного підходу, який відображає склад потреб структурних підрозділів силових структур і дозволяє розраховувати ці потреби за типами матеріальних ресурсів з урахуванням видів структурних підрозділів, видів їх діяльності та видів об'єктів нормування.Публікація Методичні вказівки до практичних занять з курсу "Економіко-математичне моделювання"(НТУ "ХПІ", 2009) Білоцерківський, Олександр Борисович; Ширяєва, Наталя ВолодимирівнаУ даних методичних вказівках розглянуто основні числові методи, які застосовуються в курсі "Економіко-математичне моделювання". Кожен розділ присвячений окремій темі курсу. Всі розділи побудовані однаково: спочатку викладаються необхідні теоретичні відомості, потім докладно розглядається хід розв'язання задач, наприкінці кожного розділу наведено варіанти індивідуальних домашніх завдань. Варіанти завдань студент вибирає за останньою цифрою номера своєї залікової книжки.Публікація Методичні вказівки до практичних занять з курсу "Статистика"(НТУ "ХПІ", 2010) Білоцерківський, Олександр Борисович; Другова, Олена СергіївнаУ системі економічної освіти значне місце відведено статистиці як фундаментальній дисципліні з циклу природничо-наукової та загальноекономічної бакалаврської підготовки фахівців за напрямом 0502 "Менеджмент". Статистика здійснює збирання, обробку та аналіз даних про масові соціально-економічні явища, які характеризують усі сторони життя й діяльності населення, виявляє взаємозв'язки різних суб'єктів економіки, вивчає динаміку її розвитку та чинники прийняття ефективних управлінських рішень на всіх рівнях. Важливу роль при цьому опануванні дисципліни "Статистика" відіграє розв'язання задач. У даних методичних вказівках розглянуто основні числові методи, які використовуються в курсі "Статистика". Кожен розділ присвячений окремій темі курсу. Всі розділи побудовані однаково: спочатку викладаються необхідні теоретичні відомості, потім докладно розглядається хід розв'язання задач, наприкінці кожного розділу наведено варіанти індивідуальних домашніх завдань.Документ Використання факторингу як ефективного інструменту управління дебіторською заборгованістю підприємств(НТУ "ХПІ", 2011) Гапоненко, Ольга ЄвгенівнаСтаття присвячена визначенню сутності факторингу та його ролі в управлінні дебіторською заборгованістю підприємств, аналізу задач, функцій, переваг та недоліків даної фінансової послуги, переліку основних вітчизняних компаній та банків, які займаються наданням факторингових послуг, оцінці ринку факторингових послуг за сучасних умов господарювання в Україні та окресленню перспектив його розвитку.Документ Економічні проблеми енергозбереження на місцевому рівні(НТУ "ХПІ", 2011) Семенченко, Галина Володимирівна; Подхалюзін, Андрій ЮрійовичЕфективність енергоспоживання української економіки є дуже низькою. Водночас, загальний потенціал енергоефективності при використанні паливно-енергетичних ресурсів в Україні може скласти до 25…30 % від теперішнього рівня. В статті розглянуто економічні проблеми енергозбереження, пов’язані з процесами генерації, транспортування та споживання теплової енергії та намічені шляхи їх вирішення.Документ Заходи по економії електроенергії на підприємствах водопровідно-каналізаційного господарства та ефективність їх впровадження(НТУ "ХПІ", 2011) Гаврись, Олександр Миколайович; Подхалюзін, Андрій ЮрійовичСтаттю присвячено проблемі енергозбереження. Розглянуто стан енергозбереження в Україні на даний момент та визначено резерви щодо підвищення його рівня. Визначено основні проблеми енергоємності виробництва. Визначено резерви зниження енерговитрат та наведено висновки щодо впровадження енергозберігаючих заходівДокумент Використання маркетингових інструментів для просування нового товару на ринок(НТУ "ХПІ", 2012) Гапоненко, Ольга Євгенівна; Чубченко, Г. В.В статті розглядається проблема виведення та просування нового товару на ринок за допомогою маркетингових інструментів. Досліджений механізм просування нового товару, наведені етапи комерціалізації товару та засоби реклами, що спрощують процес просування продукції для кінцевого споживача.Документ Особливості партнерських відносин як елементу маркетингових досліджень діяльності підприємства(НТУ "ХПІ", 2012) Гапоненко, Ольга ЄвгенівнаУ статті виявлено суб’єктів партнерських відносин підприємства та визначено їх вплив на розвиток підприємства. Розкрито роль маркетингових досліджень у сучасному бізнесі.Документ Формування інноваційного портфелю підприємств на базі маркетингових досліджень(НТУ "ХПІ", 2012) Гапоненко, Ольга Євгенівна; Чубченко, Г. В.В статті розглядається сутність та зміст поняття інноваційного портфелю, наведені критерії та принципи реалізації маркетингових досліджень на підприємстві для успішного функціонування портфелю інновацій.Документ Принципи організації торгівлі(НТУ "ХПІ", 2012) Гапоненко, Ольга ЄвгенівнаСтаття присвячена характеристиці принципів організації ефективної торгівлі та тенденцій розвитку вітчизняних торгівельних мереж.Документ Україна та Близький Схід: вектори розвитку співробітництва(НТУ "ХПІ", 2012) Гарник, Людмила ПетрівнаДокумент Управлінський та податковий облік у прикладах і задачах(НТУ "ХПІ", 2014) Гапоненко, Ольга ЄвгенівнаНавчально-методичний посібник містить основи загальної теорії управлінського та податкового обліку, класифікацію витрат для прийняття рішень, методи побудови функції витрат підприємства, аналіз взаємозв'язку витрат, обсягу діяльності та прибутку, методи та системи калькулювання витрат, принципи побудови системи управління витратами, принципи ведення податкового обліку з основних податків та зборів.Документ Теоретичний базис організації мерчандайзингу: сутність, методи, правила(Национальная академия природоохранного и курортного строительства, 2014) Парфентенко, Ірина Анатоліївна; Гапоненко, Ольга ЄвгенівнаУдосконалено понятійно-категоріальний апарат з проблематики дослідження організації мерчандайзингу торгівельної точки шляхом встановлення логічного взаємозв'язку між базовими поняттями "мерчандайзинг", "торгівельна точка", який, на відміну від існуючих, базується на взаємозв'язку та взаємодоповненні функціональних і сутнісних особливостей окремих понять та дає змогу удосконалити теоретико-методичне підґрунтя дослідження. Визначено та обґрунтовано необхідність використання методів (метод імпульсивних продажів, АВС-метод, метод взаємопов'язаних покупок і перехресної торгівлі, метод візуального мерчандайзингу) та правил мерчандайзингу.Документ Contemporary concept of multicultural education(НТУ "ХПІ", 2015) Jarraf, M.; Garnyk, Liudmyla PetrivnaArticle is devoted to philosophycal interpritation and critical rethinking of multicultural education consept. In the article are observed cultural, political, ideological aspects of multicultural education in Western and in Eastern countries considering diametrically opposite points of view represented by followers of eurocentrism and orientalism in their eternal antagonistic dispute.Документ Крос-культурний капітал компанії: психологічні аспекти кадрового менеджменту в арабських країнах(НТУ "ХПІ", 2015) Гарник, Людмила Петрівна; Мох, М. А. Дж.У статті аналізуються основні теорії, пов’язані з формуванням й аналізом крос-культурного капіталу компанії, а також психологічні аспекти кадрового менеджменту в арабських країнах у контексті трансформації соціально-культурного ділового простору традиційних суспільств.Документ Аналіз показників стану внутрішньої роздрібної i зовнішньої торгівлі України(Університет банківської справи, 2015) Гапоненко, Ольга ЄвгенівнаДосліджено практичні аспекти стану функціонування роздрібної торговельної мережі України за 2011–2015 рр. Проаналізовано показники, що характеризують ефективність функціонування внутрішньої роздрібної торгівлі, зокрема: 1) ступінь забезпеченості населення торговельною площею; 2) середня кількість потенційних покупців на 1 000 м2 торговельної площі; 3) середній розмір підприємства торгівлі за масштабами торговельної площі, м2 на одне підприємство; 4) середній розмір товарообігу роздрібної торгівлі, млн грн на одне господарство; 5) рівень спеціалізації торговельної мережі, %. Охарактеризовано показники зовнішньоторговельного балансу України шляхом аналізу експортно-імпортних операцій, у тому числі у відсотках до ВВП.Публікація Динамічні імітаційні моделі сценаріїв формування конкурентостійкості підприємств машинобудування(2015) Гапоненко, Ольга Євгенівна; Сергієнко, Олена Андріанівна; Татар, М. С.У статті побудована динамічна імітаційна модель, що лежить в основі формування і розвитку регуляторних заходів з управління конкурентоспроможністю машинобудівних підприємств з урахуванням систематичних взаємопов'язаних факторів, що впливають на зовнішню і внутрішню середу на основі синтезу впливу організаційного та управлінського потенціалу на виробництво, маркетинг, фінансові та соціальні компоненти. Ця модель дозволяє оцінити поточну і прогнозовану вартість загального рівня конкурентоспроможності. Розроблений комплекс моделей може поліпшити процес прийняття рішень щодо формування, відбору та реалізації конкурентних стратегій підприємств на основі генеруючих сценаріїв, що дозволяє визначити вектор пріоритету забезпечення конкурентоспроможності підприємств в умовах швидких динамічних процесів. Це є основою для підвищення якості та об'єктивності інформаційно-аналітичної бази для прийняття стратегічних рішень.Публікація Економетрика(Харківський національний економічний університет ім. Семена Кузнеця, 2015) Гур'янова, Лідія Семенівна; Клебанова, Тамара Семенівна; Сергієнко, Олена Андріанівна; Прокопович, Світлана ВалеріївнаРозглянуто основні положення економетричного моделювання як методу наукового пізнання. Досліджено методи побудови загальної лінійної моделі, методи оцінювання ступеня мультиколінеарності та її усунення, методи побудови моделей в умовах автокореляції, гетероскедастичності залишків, нелінійні економетричні моделі, виробничі функції, економетричні моделі динаміки, моделі розподіленого лагу, системи одночасних рівнянь. Подано теоретичний матеріал і демонстраційні приклади, що дозволяють засвоїти зміст та методику застосування економетричних методів та моделей для дослідження економічних процесів. Наведено запитання для самодіагностики; тести; задачі для самостійного розв'язання за темами, глосарій. Рекомендовано для студентів економічних спеціальностей, аспірантів, які проводять дослідження, пов'язані із завданнями економетричного моделювання.Документ Публічна дипломатія: історія, практика та відповідальність перед суспільством(НТУ "ХПІ", 2015) Гарник, Людмила ПетрівнаДокумент Методичні вказівки до проведення практичних занять з дисципліни "Маркетингові дослідження"(НТУ "ХПІ", 2015) Гапоненко, Ольга Євгенівна; Курбатова (Татаринцева), Юлія ЛеонідівнаМетодичні вказівки містять основи загальної теорії та практичні завдання з досліджень маркетингового середовища підприємства; проведення сегментації ринків; розробки цінової політики підприємства; методів поширення на ринку; використання різних форм та методів маркетингових досліджень; виконання обробки маркетингової інформації з метою визначення впливу окремих факторів на обсяг продажу.