Кафедра "Підприємництво, торгівля і логістика"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/32369

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/business

Від 2021 року кафедра перейменована та має назву "Підприємництво, торгівля i логістика" (Наказ 552 ОД від 26.11.2021 року), попередня назва – "Підприємництво, торгівля та експертиза товарів", первісна – кафедра комерційної, торговельної та підприємницької діяльності.

Кафедра комерційної, торговельної та підприємницької діяльності заснована в 2017 році.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Викладачі кафедри є членами Харківського осередку Українського товариства товарознавців і технологів (УТТТ), що входить до Міжнародній асоціації товарознавства, інновацій та сталого розвитку (International Association of Commodity Science, Innovation and Sustainability) IACSIS.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора наук: 2 – економічних, 1 – технічних; 7 кандидатів наук: 4 –економічних, 3 – технічних; 3 співробітника мають звання професора, 6 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
  • Ескіз
    Публікація
    Вплив форсайт-технологій на стратегічне прийняття управлінських рішень промислових підприємств
    (Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, 2023) Петрухнов, Олексій Валерійович; Соснов, Ігор Ігорович
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до виконання практичних занять з дисципліни "Комерційна діяльність"
    (2023) Білоцерківський, Олександр Борисович; Сергієнко, Олена Андріанівна
    Комерційна діяльність має певну спрямованість і організовується для досягнення поставлених цілей, що можна назвати цілями функціонування. Будучи атрибутом ринку, комерція формується на його принципах, які є неодмінною умовою її розвитку. Ринок виступає як система економічних відносин між продавцями і покупцями, основою яких є купівля-продаж продуктів, що за своєю сутністю і є комерційною діяльністю. Її мета – це збільшення доходів виробничих, торговельних і посередницьких структур за умови задоволення попиту покупців. Метою викладання навчальної дисципліни «Комерційна діяльність» є формування теоретичних знань і практичних навичок щодо методичних, технологічних, правових та змістових аспектів організації, планування, аналізу та оцінки комерційної діяльності підприємств. Ці методичні вказівки спрямовані на розв’язання студентами практичних завдань з навчальної дисципліни «Комерційна діяльність», яка належить до циклу дисциплін вільного вибору професійної підготовки бакалаврів із спеціальності «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» і є вибірковою навчальною дисципліною та вивчається згідно з навчальним планом підготовки фахівців спеціальності 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» першого (бакалаврського) рівня всіх форм навчання. Мета практичних занять полягає в систематизації, поглибленні та конкретизації знань, здобутих студентами на попередніх етапах вивчення навчальної дисципліни (лекціях, самостійних заняттях, консультаціях) та в контролі за ступенем засвоєння та оволодіння теоретичними положеннями. У процесі підготовки до практичних занять студентам необхідно ознайомитися з матеріалами презентацій, конспектами лекцій і рекомендованою літературою. Практичні заняття грунтуються на прикладах реальних ситуацій, що виникають під час підприємницької діяльності. У процесі занять студент має бути готовий до обговорення основних термінів за кожною темою, дискусійних та винесених на семінарські заняття питань, виконання практичних, розрахункових і ситуаційних завдань.
  • Ескіз
    Публікація
    Аналіз факторного простору показників ефективності логістичної діяльності за глобальними рейтинговими оцінками країн світу
    (2020) Сергієнко, Олена Андріанівна; Гапоненко, Ольга Євгенівна
    У статті проведено кластерний та канонічний аналіз за індексом ефективності логістики (LPI), який використовується для вимірювання ефективності міжнародних ланцюгів постачання. Дослідження охоплює 160 країн світу. Країни оцінюються за п’ятибальною системою за декількома окремими характеристиками логістичної сфери: ефективність митної обробки вантажу, можливості організації міжнародних вантажовідправлень, ефективність місцевої логістичної інфраструктури, контроль і відстеження міжнародних вантажовідправлень, витрати на логістику всередині країни, своєчасність доставки вантажів у пункти призначення. За результатами кластерного аналізу встановлено, що Україна належить до другої групи країн із середнім рівнем логістичного розвитку. Канонічний аналіз показав, що між множинами характеристик логістичної сфери та їх результативними показниками існує суттєва залежність, і найбільший внесок у залежність роблять змінні "митниця", "інфраструктура" та "загальний бал оцінки логістичної діяльності".
  • Ескіз
    Публікація
    Моделювання інноваційної активності ієрархічних систем: оцінка дифузії інновацій та економічного ефекту наявного потенціалу та результатів
    (Видавничий дім "Інжек", 2020) Манойленко, Олександр Володимирович; Сергієнко, Олена Андріанівна; Гапоненко, Ольга Євгенівна
    У статті побудовано моделі оцінки інноваційного потенціалу та результатів інноваційної діяльності підприємств Харківської області, які дозволили класифікувати підприємства залежно від розвитку їх інноваційного потенціалу і результатів від його використання. Інноваційний потенціал розглядається як інтегральна характеристика інноваційного ресурсного забезпечення виробничої системи, що являє собою суму кадрових, виробничо-технологічних, науково-технічних, фінансових і структурних ресурсів, що забезпечують інноваційну діяльність. Розроблено шкалу оцінки інноваційної активності та сприйнятливості до інновацій промислових підприємств (інноваційно активні підприємства (ІАП); підприємства, сприйнятливі до інновацій (ПСІ); підприємства, не сприйнятливі до інновацій (ПНСІ)), яка дозволяє побудувати модель інноваційної активності підприємств, що враховує взаємодію підприємств та оцінює вплив державного стимулювання інноваційної діяльності на збільшення кількості інноваційно активних підприємств. З використанням методу аналізу панельних даних побудовано модель фінансового ефекту від кількості інноваційно активних підприємств. Розроблену модель використано для прогнозування результатів стимулювання інноваційної діяльності регіону та формування сценаріїв стимулювання інноваційної діяльності регіонів. Для оцінки впливу державного стимулювання інноваційної діяльності на зростання кількості інноваційно активних підприємств та оцінки доходу від здійснення інноваційної діяльності побудовано модель інноваційної активності підприємств, що враховує імовірнісний характер поширення інновацій у результаті взаємодії підприємств. Встановлено, що в результаті впливу на ПНСІ інноваційно активних виробничих підприємств та ПСІ імовірність поширення складає 0,5, тобто у 50 % випадків виробнича система переходить до класу виробничих систем, сприйнятливих до інновацій.
  • Ескіз
    Публікація
    Ідентифікація, класифікація та моніторинг інформаційних витрат промислових підприємств
    (Класичний приватний університет, 2018) Замула, Олена Василівна; Замула, Олексій Олександрович
    У статті запропоновано методичні рекомендації з моніторингу інформаційних витрат. На відміну від наявних рекомендацій, пропонується формування комплексу способів, підібраних відповідно до рівня управлінського обліку (вимірювання, накопичення, розподіл, відображення у звітності) та виду виробничого процесу. Дослідження сприяє виявленню резервів зростання ефективності діяльності промислових підприємств у частині формування та використання ними ресурсів на здійснення інформаційного процесу
  • Ескіз
    Документ
    Методи оцінки та контролю витрат у промисловості
    (2019) Гаврись, Петро Олександрович; Гаврись, Микола Олександрович; Гаврись, Олександр Миколайович
    Монографію присвячено актуальним питанням обліку та управління витратами на промислових підприємствах. Визначено, що центральним фактором розвитку народного господарства та підвищення добробуту нації є зростання економічної ефективності виробництва, зокрема, шляхом зниження витрат на виробництво одиниці продукції та зростання якості. Сформовано підхід до побудови цілісної системи управління витратами. Обґрунтовано принципи побудови гнучкої компенсаційної схеми, що враховує такі комплексні параметри як часова перспектива, відношення до ризику або максимальний розмір компенсаційного пакету з урахуванням специфіки вітчизняного ринку з метою підвищення мотивації керівництва підприємства до зниження рівня витрат. Досліджено основні поняття в сфері управління витратами, визначено взаємозв’язки між ними. Для науковців та фахівців, які досліджують проблеми управління витратами, обліку та калькуляції собівартості у вітчизняних умовах та за кордоном, а також викладачів, аспірантів, студентів економічних спеціальностей та інших зацікавлених осіб.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки по виконанню курсового проекту "Економічна оцінка виробництва виробу на підприємстві"
    (НТУ "ХПІ", 2017) Гаврись, Олександр Миколайович; Подхалюзін, Андрій Юрійович
    Економічна оцінка виробництва виробів на промислових підприємствах є важливим завданням, яке вирішується при виконанні науково-дослідних, проектно-конструкторських і технологічних робіт. У курсовому проекті (КП) виконується оцінка передбачуваних ринків збуту виробів, розраховуються витрати на виробництво, визначається вартість виробничих фондів і величина амортизаційних відрахувань, виконується оцінка показників ефективності використання виробничих фондів. Розраховується величина показників по праці та заробітній платі,. При виконанні розрахунків оцінюються можливі ризики та вплив їх на рівень економічних показників. Розраховуються також елементи фінансового плану, виконуються розрахунки ефективності інвестицій, необхідних для виконання відповідного проекту. Оцінюється можлива стратегія фінансування, розраховуються показники кредитування. Ряд розділів курсового проекту виконується з використанням методики розробки бізнес-плану. У вступі до курсового проекту коротко висловлюється зміст розробки й основні завдання, які належить вирішити.