Кафедра "Математичне моделювання та інтелектуальні обчислення в інженерії"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1366

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/dpm

Від 2022 року кафедра має назву "Математичне моделювання та інтелектуальні обчислення в інженерії", первісна назва – "Динаміка та міцність машин".

Iсторія кафедри починається в 1930 році, коли в нашому університеті, що називався тоді Харківський механіко-машинобудівний інститут, була створена спеціальність "Динаміка і міцність машин".

Засновниками спеціальності були видатні вчені: академіки Йоффе Абрам Федорович, Обреїмов Іван Васильович, Синельников Кирило Дмитрович, професор Бабаков Іван Михайлович. В різні роки кафедрою завідували: член-корреспондент АН УРСР Майзель Вениамин Михайлович (1936-1941); академік АН УРСР Філіппов Анатолій Петрович (1948-1960), професор, доктор технічних наук, лауреат Державної премії України Богомолов Сергій Іванович (1960-1991); професор, доктор технічних наук, академік АН вищої школи України Львов Геннадій Іванович (1992-2020). Від 2020 року і по теперішній час завідувач кафедри – лауреат премії Президента України для молодих вчених за видатні досягнення, доцент, кандидат технічних наук Водка Олексій Олександрович.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту комп'ютерного моделювання, прикладної фізики та математики Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Наукова школа з динаміки і міцності машин, створена в нашому університеті, широко відома у світі.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють; 2 доктора технічних наук, 7 кандидатів технічних наук, 1 доктор філософії; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 14
  • Ескіз
    Документ
    Використання з’єднань деталей з натягом з відхиленнями від правильної геометричної форми
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Андрєєв, Арнольд Георгійович; Звонарьова, Антоніна Петрівна; Щепкін, Олександр Віталійович
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження напружено-деформованого стану з'єднань з натягом некруглого профілю
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2014) Андрєєв, Арнольд Георгійович; Звонарьова, Антоніна Петрівна; Щепкін, Олександр Віталійович
  • Ескіз
    Документ
    Про причини ослаблення з'єднання бандаж-колісний центр колеса тепловоза
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2013) Андрєєв, Арнольд Георгійович; Звонарьова, Антоніна Петрівна; Щепкін, Олександр Віталійович
  • Ескіз
    Документ
    Вплив параметрів з’єднань з натягом на втомлисну міцність
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2012) Андрєєв, Арнольд Георгійович; Белостоцький, В. О.; Звонарьова, Антоніна Петрівна; Щепкін, Олександр Віталійович
  • Ескіз
    Документ
    Комп'ютерне моделювання геометричних аномалій у з'єднаннях з натягом
    (НТУ "ХПІ", 2018) Щепкін, Олександр Віталійович; Андрєєв, Арнольд Георгійович
    У машинобудівних конструкціях з'єднання з деталей посадкою з натягом широке застосовуються. Предметом дослідження є порівняльний аналіз з'єднань з натягом, які мають відхилення від правильної геометричної форми. Найбільш поширеними способами складання є запресування однієї деталі в іншу зусиллям преса ("пресова посадка"), попередній нагрів охоплюючої деталі з подальшим складанням ("гаряча посадка"), попереднє охолодження внутрішньої деталі рідким азотом з подальшим складанням або комбінація цих способів Розглядається посадка валу еліптичної форми в круглу втулку. Результати наводяться у формі рисунків. Виконані дослідження дозволяють дослідити вплив параметрів з'єднання на його міцність, намітити раціональні шляхи його зміцнення.
  • Ескіз
    Документ
    Комп'ютерне моделювання геометричних аномалій з'єднань з натягом
    (НТУ "ХПІ", 2017) Андрєєв, Арнольд Георгійович; Щепкін, Олександр Віталійович
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка міцності і придатності для використання з’єднань з натягом з геометричними аномаліями
    (НТУ "ХПІ", 2017) Андрєєв, Арнольд Георгійович; Щепкін, Олександр Віталійович
    Предметом дослідження є порівняльний аналіз з’єднань з натягом, які мають відхилення від правильної геометричної форми. Розглядаються різні геометричні аномалії форми валу: конічна, бочкоподібна, сідлоподібна, посадка валу еліптичної форми в круглу втулку. Результати наводяться у формі таблиць і рисунків. Виконані дослідження дозволяють дослідити вплив параметрів з'єднання на його міцність, намітити раціональні шляхи його зміцнення.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження напружено-деформованого стану деяких типів профільних з’єднань з натягом
    (НТУ "ХПІ", 2010) Андрєєв, Арнольд Георгійович; Щепкін, Олександр Віталійович
    Описана імітаційна модель, призначена для дослідження процесу складання конструкцій, які мають з'єднання з натягом, забезпечує виконання технологічних і міцностних вимог до конструкції. Контактна задача вирішується за допомогою ПК ANSYS. Результати наведені у вигляді таблиці та малюнків.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження напружено-деформованого стану гайки зі стопорним посадочним кільцем
    (НТУ "ХПІ", 2010) Андрєєв, Арнольд Георгійович; Белостоцький, В. О.; Щепкін, Олександр Віталійович
    Стаття присвячена дослідженню напружено-деформованого стану самостопорної гайки в умовах експлуатації при посадці її на вал з натягом, що тягне за собою переміщення в сполучних точках й може негативно впливати на надійність стопоріння при динамічних навантаженнях.
  • Ескіз
    Документ
    Напружено-деформований стан профільних з'єднань з натягом при технологічних і експлуатаційних навантаженнях
    (НТУ "ХПІ", 2015) Данілов, Деніс Володимирович; Андрєєв, Арнольд Георгійович; Щепкін, Олександр Віталійович
    У роботі проводиться порівняльний аналіз різних варіантів профільних з'єднань з натягом для визначення впливу форми валу і втулки на розподіл основних параметрів, які характеризують напружено-деформований стан: сумарних переміщень, еквівалентного напруження за критерієм Мізеса і контактного тиску під дією натягу, відцентрових навантажень при обертанні й температури. Виконані дослідження дозволяють зіставити напружено-деформований стан різних варіантів профільних з'єднань і визначити вплив параметрів з'єднання на його міцність, намітити раціональні шляхи зміцнення.