Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання розрахунково-графічного завдання з навчальної дисципліни "Електричні машини з постійними магнітами"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Маслєнніков, Андрій Михайлович
    Методичне видання присвячено виконанню розрахунково-графічного завдання з навчальної дисципліни «Електричні машини з постійними магнітами» для студентів спеціальності 141 – «Електроенергетика, електротехніка і електромеханіка» за освітньою програмою «Електромеханіка». Метою викладання навчальної дисципліни є підготовка магістрів та одержання ними теоретичних й практичних знань з особливостей роботи електричних машин з постійними магнітами. В результаті виконання розрахунково-графічного завдання та вивчення навчальної дисципліни студенти одержують знання з особливостей роботи електричних машин з постійними магнітами, властивостей, характеристик й способів намагнічування постійних магнітів, відмінностей конструкцій різних типів роторів електричних машин з постійними магнітами, методів регулювання напруги в генераторах з постійними магнітами та методів стабілізації постійних магнітів. Вивчення навчальної дисципліни базується на освітній програмі підготовки бакалаврів. Навчальним планом дисципліни передбачені лекційні заняття, практичні заняття та самостійна робота студентів з виконання розрахунково-графічного завдання. При виконанні розрахунково-графічного завдання з навчальної дисципліни «Електричні машини з постійними магнітами» потрібно в письмовому вигляді виконати завдання відповідно до номеру варіанту, який студентам надає викладач. Методичне видання містить програму курсу «Електричні машини з постійними магнітами», контрольні запитання за розділами курсу, розрахунково-графічне завдання та методичні вказівки для виконання цього завдання, а також перелік джерел інформації, необхідних для вивчення навчальної дисципліни і виконання розрахунково-графічного завдання.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання розрахункового завдання з навчальної дисципліни "Експлуатація та ремонт електричних машин"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Маслєнніков, Андрій Михайлович
    Методичне видання присвячено виконанню розрахункового завдання з навчальної дисципліни «Експлуатація та ремонт електричних машин» для студентів спеціальності 141 – «Електроенергетика, електротехніка і електромеханіка» за освітньою програмою «Електромеханіка». Метою викладання навчальної дисципліни є підготовка бакалаврів та одержання ними теоретичних і практичних знань з особливостей застосування методів і засобів, що використовуються при експлуатації та ремонті електричних машин. В результаті вивчення навчальної дисципліни та виконання розрахункового завдання студенти одержують знання з особливостей організації процесу ремонту електричних машин, технології відновлення та виготовлення пошкоджених деталей, особливості транспортування та зберігання електричних машин. Вивчення навчальної дисципліни базується на загальному курсі електричних машин, курсів загальної фізики та інженерної графіки. Навчальним планом дисципліни передбачені лекційні заняття, практичні заняття та самостійна робота студентів. При виконанні розрахункового завдання з навчальної дисципліни «Експлуатація та ремонт електричних машин» потрібно в письмовому вигляді виконати завдання відповідно номеру варіанту, який студентам надає викладач. Методичне видання містить програму навчальної дисципліни «Експлуатація та ремонт електричних машин», контрольні запитання за розділами курсу, розрахункове завдання та методичні вказівки для виконання цього завдання, а також перелік джерел інформації, необхідних для вивчення навчальної дисципліни та виконання розрахункового завдання.
  • Ескіз
    Документ
    Експериментальне дослідження генераторного режиму роботи безщіткового двигуна постійного струму при підвищеній частоті обертання
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Кортунов, Вячеслав Іванович; Маслєнніков, Андрій Михайлович; Єгоров, Андрій Володимирович; Дунєв, Олексій Олександрович
    У статті розглядається конструкція безщіткового двигуна постійного струму, що серійно випускається, з прямим приводом в генераторному режимі роботи при частоті обертання вище номінальної. У проведених експериментах підвищення частоти обертання виконувалось за допомогою трифазного асинхронного двигуна номінальною потужністю 5,5 кВт та частотою обертання 2920 об/хв, яка надалі збільшувалася за рахунок пасового двоступінчастого редуктора зі зміною коефіцієнта редукції від 0,16-1,6. Однак, зі зростанням частоти обертання зростають і магнітні втрати, які в свою чергу, збільшують необхідне значення механічної потужності, що підводиться, і призводять до теплового навантаження безщіткової машини постійного струму. Збільшення частоти обертання генератора призводить до зростання ЕРС і при тому ж значенні струму статора призводить до зростання потужності, що віддається до навантаження. В ході експерименту напруга випрямлялась за допомогою трифазного діодного мосту і згладжувалась конденсатором, після чого підключався реостат навантаження. Подані розрахунки магнітних втрат потужності для різних марок електротехнічної сталі наочно показують нелінійну залежність між частотою магнітного поля та їх величиною. Експериментальні дослідження проводились при різних частотах обертання безщіткової машини постійного струму в широкому діапазоні від 140 об/хв до 5228 об/хв, при цьому були отримані значення вихідної потужності в залежності від частоти обертання. Встановлено, що під час роботи машини у генераторному режимі необхідно враховувати особливість експлуатації генераторів у вітроелектроустановках, автономних джерелах живлення чи гібридних силових установках. В одному випадку, варто обмежувати частоту обертання від привідного механізму, а в іншому, режим роботи при підвищеній частоті обертання може бути необхідний для часткового форсування і віддачі більшої потужності при короткочасному використанні.