Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
3 результатів
Результати пошуку
Документ Проблема відбору базових метрик коефіцієнтного експрес-аналізу фінансової звітності(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Чайка, Тетяна Юріївна; Жернова, Єлізавета ОлександрівнаМетою даного дослідження є пошук максимально обмеженого набору метрик, які відображають основні компоненти діяльності підприємства та є придатними для проведення експрес-аналізу. Представлена запропонована в даному дослідженні система коефіцієнтів експрес-аналізу фінансової звітності. По кожному з представлених напрямів аналізу існує велика кількість коефіцієнтів і методик їх розрахунку, але ідеологія експрес-аналізу передбачає мінімізацію їх числа, в ідеалі, до одного показника по кожному з напрямків. Тому коефіцієнти відібрані, виходячи з принципу максимально загального презентування відповідного напряму аналізу.Документ Система коефіцієнтів рентабельності продажів підприємств сфери гостинності: розрахунок за фінансовою звітністю та сучасні тенденції аналізу(Херсонський державний університет, 2019) Чайка, Тетяна Юріївна; Мартинова, Вікторія Вікторівна; Ісіченко, Євгенія ЮріївнаУ статті систематизовані наявні методичні підходи до розрахунку коефіцієнту рентабельності продажів (виручки, доходу) за відкритою фінансової звітності згідно з НП(С)БО України. Виявлено, що найбільш коректним є формування коефіцієнтів рентабельності продажів (виручки, доходів) з урахуванням принципу відповідності прибутку (чисельник формули рентабельності) і пов'язаних з його генеруванням продажів (виручки, доходів) (знаменник формули). Уточнені аналітичні можливості різних варіантів розрахунку рентабельності продажів (виручки, доходів), їх співвіднесеність з зарубіжною практикою фінансового аналізу. Кожен варіант формули рентабельності продажів (виручки, доходів) має свою специфіку, яку необхідно враховувати при виборі найбільш релевантної цілям дослідження методики розрахунку. Наприклад, рентабельність продажів за валовим прибутком відображає успішність виключно продажів продукції (товарів, робіт, послуг), без урахування інших операційних і неопераційних доходів. А рентабельність продажів (доходу) за чистим прибутком залежить від облікової політики підприємства, величини фінансового левериджу, вартості основних фондів, довгострокових витрат (наприклад, на інвестиції та інновації) і т.д. Проведений порівняльний аналіз рентабельності продажів підприємств готельно-ресторанного бізнесу з урахуванням їх галузевої специфіки. Розроблені практичні рекомендації щодо вибору конкретної форми показника рентабельності продажів (виручки, доходу) з урахуванням цілей фінансового аналізу.Документ Розрахунок рентабельності на основі фінансової і статистичної звітності та порівняння індикаторів прибутковості підприємств Польщі і України(Донецький національний університет економіки і торгівлі ім. Михайла Туган-Барановського, 2018) Чайка, Тетяна ЮріївнаРозрахунок і аналіз коефіцієнтів рентабельності є невід'ємним елементом економіко-аналітичної роботи. Інформація про прибутковість бізнесу необхідна для власників, інвесторів, інших зацікавлених осіб, щоб мати можливість оцінити ресурсний потенціал підприємства, порівняти результати його роботи з конкурентами, і прийняти відповідні управлінські рішення. Показники рентабельності мають не тільки описове, а й прогностичне значення. Однак коефіцієнти рентабельності інформативні тільки при можливості проведення порівняльних процедур (в динаміці і з іншими підприємствами). Тому дуже важливо мати можливість порівнювати рентабельність різних компаній як усередині окремої галузі, країни, так і в більш широкому, міжнародному контексті. Для цього необхідно привести у відповідність методики розрахунку прибутковості різних суб'єктів господарської діяльності. Державна служба статистики України оприлюднює статистичні дані щодо прибутковості вітчизняних підприємств за допомогою наступних відносних показників прибутковості: рентабельність операційної діяльності; рентабельність усієї діяльності. Слід зазначити, що найменування «рентабельність усієї діяльності» не є загальновизнаним для європейської статистичної практики. Застосування цього найменування без чіткого опису методики розрахунку може ввести дослідників в оману. Уточнивши і деталізувавши методику розрахунку показників рентабельності, яка використовується державними статистичними управліннями України та Польщі, ми дістали можливість провести перерахунок і отримати порівнянні показники рентабельності. Відсутність усталених найменувань і суворої відповідності між назвою коефіцієнта і методикою його розрахунку не дозволяє відразу приступати до порівняльного аналізу. Необхідним попереднім етапом є уточнення методики розрахунку кожного показника і, за потреби, перерахунок коефіцієнтів по формулам, які дозволяють привести коефіцієнти рентабельності до порівняного виду.